אלי דוקורסקי (צילום: דוברות עיריית קרית ביאליק)
אלי דוקורסקי (צילום: דוברות עיריית קרית ביאליק)

קרית ביאליק קלטה תלמידים דרוזים שחיפה גירשה

עיריית קרית ביאליק קלטה ארבעה מתוך 11 התלמידים הדרוזים מדלית אל-כרמל ומעוספייה שלמדו בבתי ספר יסודיים בחיפה, אך עיריית חיפה סירבה לאפשר להם ללמוד בחטיבות הביניים העירוניות. ראש העיר אלי דוקורסקי: "בחיפה סגרו להם את הדלת ואנחנו פתחנו אותה בשבילם"

פורסם בתאריך: 23.8.20 15:30

עיריית קרית ביאליק קלטה תלמידים דרוזים מדלית אל-כרמל ומעוספייה שלמדו עד לסוף שנת הלימודים שחלפה בבתי ספר יסודיים בחיפה, אך עיריית חיפה סירבה לאפשר להם ללמוד בחטיבות הביניים העירוניות.

כזכור, בחודש דצמבר 2019 הודיעה עיריית חיפה כי תלמידים דרוזים שאינם מתגוררים בעיר ואשר לומדים במערכת החינוך החיפאית לא יוכלו להמשיך עם חבריהם אל חטיבות הביניים. התלמידים עתרו לבית המשפט, אך זה דחה את עתירתם, והעירייה הכריזה אז על "ניצחון גדול" של ראש העיר עינת קליש רותם.

 

 

ראש העיר קרית ביאליק אלי דוקורסקי אישר את הדברים ואמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "קלטנו ארבעה תלמידים מתוך ה-11 שלמדו בחיפה וביקשו להירשם ללימודים בקרית ביאליק. הקליטה היתה בהמשך להצהרתי לאחר שעיריית חיפה הוציאה הודעה בנושא, שבה אמרתי שבחיפה סוגרים להם את הדלת ואנחנו נפתח אותה בשבילם. הבוקר הגיעו אלי ארבעת התלמידים שילמדו בשנה הבאה בכיתה ז' בחטיבת הביניים אפק. בירכתי אותם, איחלתי להם הצלחה ואמרתי להם שהם הגיעו הביתה ושהשותפות בין האוכלוסייה היהודית לאוכלוסייה הדרוזית צריכה להיות ברית של חיים ולא ברית של מתים".

מה אמרו לך הילדים?

"הם דיברו על תחושותיהם ועל העלבון שהרגישו לאחר גירושם מחיפה. גם הוריהם סיפרו על הרגשותיהם ושיבחו את קרית ביאליק שהתייצבה לקבל אותם. אני חייב לציין שבזמנו, כשפרסמתי בפייסבוק על כוונתי לקלוט את התלמידים הדרוזים אצלנו, קיבלתי מאות תגובות. יותר מ-90 אחוז מתושבי קרית ביאליק שהגיבו אז הביעו שמחה על כוונתי, והתגובות היו חמות מאוד. הם במפורש באים הביתה. הם מעתה חלק מהנוף המקומי וחלק מההצלחות של מערכת החינוך בקרית ביאליק. בכל הקשור לדו קיום, אנחנו לא מצהירים אלא עושים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. מיכאל החיפאי

    אם עיריית ביאחיק רוצה לממן מכיסה או עותר נכון מכיס תודביה את לימודי התלמידים שיבושם לה. לדליאת אל כרמל ועוסםיא יש מחלקת חינוך ובתי ספר. המימון מגיע מתשלום הארונה של התושבים. אם אין מסםיק כסך שיעשו גבייה כמו שצריך

  2. שי

    צריך לאפשר את זה בהסדר מוסדר.
    מה שעשתה ראש העיר חיפה זה נקרא פשע.
    במקום לנהל משא ומתן ולקבוע נוהל עם העיריות האחרות היא פשוט גירשה בבושת פנים. זה היה פרויקט מוצלח שפעל יפה במשך עשרות שנים. כדרכה של הדיקטטורית הלא יוצלחית: לא מדברים ולא מתייעצים ולא מנהלים משא ומתן אלא קובעים עובדות טיפשיות בשטח ואז נסוגים או מפילים את התושבים בפח.

  3. Zeev Shamir

    מיתוך אחדעשרה תלמידים דרוזים אשר גורשו מחיפה, ערבאה ניקלטו בקרית ביאליק.
    מה קורה עם השבר הנותרים.
    האם דינם נחרץ להישאר בבית

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פופוליזם זול ורדיפת כותרןת מביכה של אלי דוקורסקי הכושל. בתי הספר בקרית ביאליק מהגרועים באזור, והוא מחפש לעצמו אייטם על גב החלטה צודקת וראויה של ראש העיר חיפה לתת עדיפות מוחלטת לתלמידי חיפה בתקציב החינוך העירוני. מן הסתם בחיפה מאות אחוזים יותר תלמידים מערים חיצוניות ככה שאין מקום בכלל להשוואה עם הגימיק העלוב של ראש העיר בקרית ביעלאק

  5. חבל במקום לשלב דוחפים החוצה

    מיכאל החיפאי הארנונה איננה משלמת חינוך ברשות המקומית, משרד החינוך מעביר תקציבים לטובת זה !!!
    המעשה הפופוליסטי של של קליש על גבם של 11 תלמידים, כאילו עליהם יקום ויפול מערך החינוך בחיפה, הוא מעשה נבלה. קליש גמורה פוליטית מזמן ורק מוסיפה בעירה למדורה שתשאיר אחריה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר