שלום כיתה א' (צילום: מוטי מילרוד)
שלום כיתה א' (צילום: מוטי מילרוד)

55,691 תלמידים פותחים את שנת הלימודים בחיפה

608 מוסדות חינוך חיפה נפתחו הבוקר במתכונת שונה מהרגיל ובהתאם למתווה שפרסמו משרד הבריאות ומשרד החינוך במסגרת המאבק בנגיף הקורונה. 11,508 ילדים ילמדו בגנים, 24,973 תלמידים ילמדו בבתי הספר היסודיים ו-19,210 תלמידים ילמדו בבתי הספר העל יסודיים

פורסם בתאריך: 1.9.20 07:57

שנת הלימודים תשפ"א נפתחה הבוקר (שלישי) ב-608 מוסדות חינוך חיפה במתכונת שונה מהרגיל ולפי המתווה שפרסמו משרד הבריאות ומשרד החינוך במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. בעיר ילמדו השנה 55,691 תלמידים – 11,508 בגני הילדים, 24,973 בבתי הספר היסודיים ו-19,210 בבתי הספר העל יסודיים.

שישה גני ילדים חדשים נפתחו, שלוש כיתות א' חדשות התווספו בבתי הספר נאות פרס, פיכמן והרצל, ועשרה בתי ספר יעברו השנה שדרוג במסגרת התוכנית "M21" לעיצוב סביבות למידה חדשניות – חטיבות הביניים דגן ושקד בקרית חיים, בתי הספר העל יסודיים עירוני ה', עירוני ו' ועירוני ב', ובתי הספר היסודיים אחמדיה, הבונים, עבד אלרחמן אלחאג', חיוואר ודוד ילין.

בעיריית חיפה מציינים שעם פרסום מתווה הלימודים החדש נערך מינהל החינוך העירוני כדי לתגבר את מסגרות הלימודים בעיר. בקיץ בוצע מיפוי מקיף של כיתות הלימוד בבתי הספר כדי לבחון אפשרויות של לימודים בקבוצות קטנות, ליצור מתווה שיגדיל את מספר ימי הלמידה בבתי הספר עבור כל שכבת גיל, לתת מענה מיטבי להורים ולילדים ולהפחית את מספר ימי הלמידה מרחוק.

עוד אומרים בעירייה כי בימים אלה נבנית תוכנית שנתית לקיום ימי העשרה מחוץ למוסדות הלימוד, בדגש על נושאי ליבה ערכיים כמו איכות הסביבה והיכרות עם העיר, וכי עשרות עוזרי הוראה חדשים נקלטו בעירייה ושובצו כמורים וכמדריכים בבתי הספר כמענה למתווה הלמידה בקבוצות קטנות.

העירייה ומשרד החינוך החלו ביישום של תוכנית למידה דיגיטלית ולמידה מרחוק, שבמסגרתה ייבנו בכל בתי הספר תשתיות תקשוב רחבות שכוללות כיתות מתוקשבות, פס רחב והתקנת סיב אופטי. צוותי הניהול בכל בית ספר יעברו במהלך השנה השתלמויות ללמידה סינכרונית וא-סינכרוניות, ומחשבים אישיים יוענקו לתלמידים שידם אינה משגת.

תוכנית ייחודית נבנתה עבור תלמידים בסיכון, שבמסגרתה יבוצע מעקב צמוד אחר תלמידים עם קשיים ותלמידים בסכנת נשירה, ויתקיים מעקב אחר השתלבותם במסגרת הלימודים. כמו כן יתקיימו עם התלמידים בסיכון שיחות אישיות קבועות על ידי צוות קציני הביקור הסדיר של העירייה וגופים מקצועיים נוספים. צוות של השירות הפסיכולוגי נערך למתן מענה פרטני וקבוצתי מורחב במקרים שבהם תלמידים יגלו סימנים של קשיי הסתגלות עם המציאות החדשה, ולמתן סיוע למחנכים באיתור סימני מצוקה בקרב תלמידים.

במסגרת ההיערכות לעמידה בהנחיות משרד הבריאות צוידו מוסדות החינוך בערכות מיגון והיגיינה שכוללות מסיכות מגן לצוותים החינוכיים והמינהליים, מדי חום, סטריליזטורים, מיכלי מגבונים ואלכוג'ל, וכמו כן תוגבר מערך הניקיון השוטף.

קו מידע של מינהל החינוך החל לפעול בשבוע שעבר והוא נותן מענה להורים ולתלמידים בנושאים כמו לימודים בהתאם למתווה שגובש, עמידה בתנאי התו הסגול, שיבוץ במוסדות החינוך, צהרונים ומועדוניות במערכת הקהילתית, תוכניות ייחודיות, בטיחות וביטחון במוסדות החינוך וייעוץ רגשי וחינוך מיוחד. קו המידע פועל בשעות 15:00-8:00 והוא יינעל ביום חמישי. קו המידע של החינוך המיוחד יפעל עד 11 בספטמבר בימים ראשון-חמישי בשעות 15:00-8:00 ובימי שישי בשעות 12:00-8:00.

 

 

4,200 תלמידים פתחו את שנת הלימודים בארבעת הקמפוסים של בית הספר הריאלי – הדר, מרכז הכרמל, אחוזה ובית בירם. הלימודים בריאלי מתקיימים שישה ימים בשבוע בקפסולות, כאשר תלמידי תיכון בית בירם ילמדו גם בלמידה מרחוק.

למרות השינויים והמעבר החלקי ללמידה מרחוק בתיכון הודיעה הנהלת הריאלי כי לא תהיה הפחתה בשכר הלימוד: "בית הספר משקיע בשנה זו משאבים שהם מעל ומעבר לאלו שבימי שגרה, הן במונחי שעות ההוראה והן במשאבים הכספיים. סעיפי ההוצאה העודפים הם הכפלת חללי הלמידה, רכש ציוד וריהוט נוספים, הכפלת כוחות ההוראה ועוזרי ההוראה בשתי שכבות מעל המערכת הציבורית, רכש טכנולוגיה לכיתות מפוצלות והרחבת משאבי האינטרנט בהתאם. את כל אלה נדרש בית הספר לבצע מבלי שיש בידו את מעטפת המשאבים הנוספים שעומדת לרשות המערכת הציבורית, ומבלי שנרצה להטיל על ההורים את העול הכלכלי הנוסף שדרישה זו יוצרת. על רקע זה, לצערנו אין בידינו להפחית את שכר הלימוד, ואנו אף נדרשים לחפש מקורות למשאבים נוספים".

במרכז החינוך ליאו באק פתחו את שנת הלימודים 2,400 תלמידים. באגרת להורים שמתייחסת להסרת אסבסט בבית הספר התיכון שנדחתה בשנה כתב מנכ"ל ליאו באק הרב אופק מאיר: "על מנת להסיר כל צל של ספק, קיימנו בדיקות ודגימות מעבדה נרחבות ביותר בכל מתחם החטיבה העליונה על מנת לוודא שהמקום נקי לחלוטין כפי שהיה ב-20 השנים האחרונות. כמו כן קיימנו סקר אסבסט מקיף חדש בכל מתחם החטיבה העליונה, כולל במסדרונות, במעברים למבנים הסמוכים במשרדי המתנ"ס ובגנים שבתחום המבנה, על מנת לוודא שאין שום חלל שלא נכלל בסקר הקודם. נמצא שהמצב הוא תקין וניתנו המלצות להמשך תחזוקה שגרתית".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. איך הפכה ישראל מדוגמה לחיקוי בקורונה, לתמרור אזהרה לעולם

    ועכשיו אזרחים יקרים, צפו כיצד ההדבקה מזנקת ל-3000 ביום ומספר המתים מזנק מ-1000 ל-1500 עד החגים.
    תוציאו מחברטת יש פהאסו שיעור מאלף בהפקרות וחוסר אחריות של ממשלה לבריאות הציבור.

  2. א.א.חיפה..

    הכי מרגיז שכולם רק יוצאים נגד הממשלה. מאשימים אותם כלא אחראים. מדוע על אחד שיהיה אחראי על עצמו יבינו שהם צריכים להיות קשובים למה שדורשים מהם ולראות את הגרף שעולה בבת אחת מעלה מצב נורא. כולם אשמים. כן אחד. נמאס את הממשלה יברינכנסת שרק מקטריםמואינם מחזקים את גמזו יוצאים בבכי מדוע רק עושים סגר על הדתיים.אכל מה זה. שמי שמופיע ברשימה דתייים ושבע ערים ערביים לאף אחד לא אכפת משפחות המתים. קראתי שמתה הבת ואחרי שבוע האם. חא כואב נלב.מגם התקדורת אשמה. פעם היו כל הזמן מדברים על משפחות המתים. אז מרוב דיבורים כמה חשוב לדבר על המתים לתת להם במה. עושה משהו. בלב. צביטהצאז יכששו משההו לאנטוב יקקהחט צביתה. קודם כל כל אחד יכול להדבק. וגם יכול להיות מודבק והסוף יכול להיות עצוב. מדוע הישראלים חוצפנים. לא שומרים מקורונה. דווקא הולכים לארועים לחתונות אז כל אחד יסתכל על הגיבנת שלו.כולנו אשמים. נקודה!!!
    י

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר