חטיבת הנעורים של בית הספר ליאו באק (צילום: ספיר ברונזברג)
חטיבת הנעורים של בית הספר ליאו באק (צילום: ספיר ברונזברג)

הורים בחינוך המיוחד: העירייה אינה מקיימת את חוזר מנכ"ל

חוזר מנכ"ל משרד החינוך בנושא החינוך המיוחד קובע כי במהלך הסגר יתקיים מפגש חינוכי וטיפולי בבית התלמיד, אך לטענתו של אב לילד על הרצף האוטיסטי שלומד בחטיבת הנעורים בבית הספר ליאו באק, עיריית חיפה אינה מאפשרת לקיים מפגשים כאלה

פורסם בתאריך: 22.9.20 12:11

אב לתלמיד על הרצף האוטיסטי שלומד בחטיבת הנעורים (חטיבת הביניים) של בית הספר ליאו באק טוען שעיריית חיפה אינה מעניקה לבנו ולתלמידים אחרים סיוע שמשרד החינוך אישר בחוזר מנכ"ל. לדבריו, כתוצאה מכך מפסידים התלמידים שעות לימוד וטיפולים רגשיים חיוניים שלהם הם זכאים לפי חוק.

יצוין כי בהוראות חוזר המנכ"ל שפורסם לאחרונה, בפרק "החינוך המיוחד – מתכונת הלמידה בתקופת הסגר", נכתב כי יתקיים מפגש חינוכי וטיפולי בבית התלמיד, אך לטענתו של האב, מפגשים כאלה אינם מתקיימים.

"מאז תחילתו של הסגר בשבוע שעבר, תלמידים עם צרכים מיוחדים אינם מקבלים את סל הסיוע, לא בלמידה מרחוק ולא בבית", אומר האב, "כאשר פנינו למנהלת מערך החינוך המיוחד בבית הספר היא אמרה לנו שמשרד החינוך אמנם הסדיר את הנושא בחוזר מנכ"ל, אך העירייה אינה מאפשרת זאת – לא בליאו באק ולא בשום בית ספר אחר בעיר. כתוצאה מכך, תלמידי החינוך המיוחד מפסידים שעות לימוד וטיפולים רגשיים חיוניים. חלק מההורים מממנים טיפולים פרטיים מכיסם, אך לא כולם יכולים לעמוד בתשלומים הגבוהים, ותלמידים רבים משלמים את המחיר".

 

 

מהנהלת ליאו באק נמסר בתגובה: "קהילת בית הספר מונה אלפי תלמידים, שמתוכם כ-150 תלמידים הם על הספקטרום האוטיסטי ועוד 30 ילדים עם צרכים מיוחדים שרובם זקוקים לסייעת דיפרנציאלית, אשר זוכים למענה החינוכי והרגשי במרחב בטוח ומוכר. במהלך תקופת הקורונה נותנת הנהלת ליאו באק את המענה לילדים בתוך מתחם בית הספר כמרחב מוגן ובטוח, הן לילדים והן לצוות החינוכי. אנו נמצאים בקשר עם העירייה ועם משרד החינוך, ונבחנות דרכים להקל על המשפחות".

עיריית חיפה סירבה כהרגלה להגיב על מצוקתם של תלמידי החינוך המיוחד.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. התייעלות במינהל החינוך

    במרכוס 9 יש המון פקידות שלא ברור מה הן עושות. מנהל החינוך אחראי על תחזוקה של מבנים, שיבוצים לכיתות, סייעות מחליפות בגנים וסייעות והסעות לחינוך המיוחד. לא משהו כל כך מסובך שצריך בשבילו עשרות אנשי משרד שיושבים במרכוס 9 ו"מנהלים" / "מרכזים".
    צריך לבדוק מי מהאנשים שיושבים להם במזגנים שם הגיעו בתמיכת הוועד.

  2. אילנה

    לא בחרנו בעיריה הזו עבור דברים כמו חינוך וכו' בחרנו כדי לקבל ברצלונה. בפעם הבאה נבחר יותר טוב.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר