שהירה שלבי (צילום: חגית הורנשטיין)
שהירה שלבי (צילום: חגית הורנשטיין)

העירייה אישרה הקצאה לגן ילדים בחיואר

גן הילדים החדש של עמותת חיואר לחינוך אלטרנטיבי יוקם ברחוב הירוק בשכונת עבאס. חברת מועצת העיר שהירה שלבי מסיעת חד"ש: "זה הישג חשוב לא רק לעמותה ולמיזם החינוכי החשוב הזה אלא גם לציבור הערבי כולו שסובל ממחסור במסגרות חינוך לגיל הרך"

פורסם בתאריך: 4.12.20 08:12

ועדת ההקצאות של עיריית חיפה אישרה הקצאה לגן ילדים עבור עמותת חיואר לחינוך אלטרנטיבי. בהתאם למטרת ההקצאה יוקם גן ילדים ברחוב הירוק (אבן אל-מוקפע) בשכונת עבאס.

בהתייחסותם של הגורמים המקצועיים לבקשתה של העמותה נכתב בעמדתו של משרד מהנדס העיר כי "מבחינת הצרכים בשכונת עבאס שבו נמצא הנכס אין צורך בנכס לטובת מבני ציבור עירוניים. עם זאת, הצרכים של עמותת חיואר המפעילה בית ספר יסודי ושלוש כיתות גן הולכים וגדלים, ולכן יש להם צורך במבנה נוסף שישמש לגני ילדים ויאפשר צמיחה של בית הספר. נכון להיום רשומים לשנת הלימודים תשפ"א 66 ילדים לגנים לגילאי 5-3 בשלוש כיתות. בנכס המוצע תוכל העמותה לקבל מענה עבור שתי כיתות קטנות (של 24 ושל 18 ילדים). כמו כן, מיקומם של גני הילדים בשכונת עבאס מתאים לאוכלוסייה הערבית שמתגוררת בשכונה ומשרת אותה בקרבת הבית".

 

 

חיואר הוקם כבית ספר דמוקרטי אלטרנטיבי על ידי הורים. בתחילה התנגדה העירייה להקמתו ואף הוגשו כמה כתבי אישום פליליים נגד הורים מכיוון שבית הספר לא היה מוכר. בקדנציה האחרונה של ראש העיר יונה יהב החלו להשתפר היחסים בין העירייה לנציגות בית הספר. כעת, בשל הדרישה למספר רב יותר של גנים, הגישה העמותה בקשת הקצאה, וזו אושרה לפרסום ראשון. אם לא יוגשו התנגדויות תעבור ההקצאה להליך ביצועי.

מעמותת חיואר לחינוך אלטרנטיבי נמסר: "אנו מודים לכל מי שתמך בנו – להורים, לפעילים ובמיוחד לחברת מועצת העיר שהירה שלבי שליוותה אותנו מול העירייה ואגף הנכסים. נמשיך לעבוד על השגת מבנה מתאים אשר עונה על צורכיהם של בית הספר וגני הילדים, ועל שאיפותינו לעתיד המרחב החינוכי שאנו שואפים להקים עבור ילדינו".

שלבי: "זה הישג חשוב לא רק לעמותה ולמיזם החינוכי החשוב הזה אלא גם לציבור הערבי כולו שסובל ממחסור במסגרות חינוך לגיל הרך. סיעת חד"ש תמשיך לפעול למען מימוש זכויותיו של הציבור הערבי בכל התחומים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הקורא המתמיד

    העירייה לא מתנגדת לחינוך אלטרנטיבי כאשר הגוף המבקש מייצג קהל ערבי או חרדי. כשבית ספר ליאו באק מבקש להסיר גגות אזבסט אפשר לריב איתם חודשיים בקרבות אגו מיותרים על חשבון הבריאות של ילדים ואנשי צוות חינוכי רק כדי להתחיל שנת לימודים עם אותם גגות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר