החדר הסמוך לגן יונה

משרד הבריאות פרסם דוח חמור על המבנה שבו שוכן גן יונה

בעקבות הפרסומים ב"כלבו - חיפה והקריות" ותלונה ששלח חבר מועצת העיר אלי בן דיין למשרד הבריאות קיים המשרד ביקורת במבנה שבו שוכן גן יונה בקרית אליעזר. הממצאים: רטיבות, עובש, מים עומדים, צואת חתולים ולשלשת יונים

פורסם בתאריך: 15.12.20 13:53

משרד הבריאות שלח לתברואנית הראשית בעיריית חיפה חגית אלחררי אדרי דוח ביקורת חמור בעקבות ביקורת שנערכה בגני הילדים יונה ונקר אשר שוכנים במבנה אחד בשכונת קרית אליעזר.

ההזנחה והליקויים בגן יונה סוקרו בהרחבה ב"כלבו – חיפה והקריות" מאז תחילת שנת הלימודים, וההורים אף איימו להשביתו. בעקבות הפרסומים שופץ הגן, אך המבנה שבו הוא שוכן נשאר מוזנח. לפני כשבועיים, לאחר שפורסמו כאן תמונות קשות על מצבו של המבנה, פנה חבר מועצת העיר אלי בן דיין מסיעת הליכוד בשאילתה לראש העיר עינת קליש רותם בעניין אך לא קיבל מענה, ומשכך פנה למשרד הבריאות והתריע על הבעיות.

 

החדר הסמוך לגן יונה

החדר הסמוך לגן יונה

 

בדוח הביקורת שנשלח לעירייה על ידי מפקח מחוז חיפה לבריאות הסביבה במשרד הבריאות אילן דהן נכתב: "בביקורת שערכה מפקחת לשכתנו שרון הולץ ב-9 בדצמבר עקב קבלת תלונה על מצב תברואתי ירוד נמצאו הליקויים הבאים: הגנים מהווים חלק ממבנה מוזנח ופרוץ ששימש בעבר בית ספר. לפי התלונה שהתקבלה, במבנה זה קיימים רטיבות, עובש, מים עומדים, יונים, צואת חתולים ולשלשת יונים. לדברי הצוות נצפו חתולים וחולדות במבנה זה, ואף חתולים קופצים מהחלונות הפרוצים החוצה. לא ניתן היה להיכנס למבנה מכיוון שכל הדלתות נעולות, כולל דלת מעבר מתוך הגן. לפי התמונות שנשלחו והצצה פנימה דרך החלונות, המצב התברואתי אכן ירוד. החצר הפנימית מלוכלכת עם קינון יונים. החצר אינה בשימוש אך מהווה מעבר לגנים. רטיבות בתקרה במתחם הכניסה לגנים. נצפו מעופפים בחצר, ולדברי הצוות קיימת בעיית יתושים. הילדים והצוות נעקצים. בוצעה הדברה לפני כשבועיים, אך לא נפתרה בעיית העקיצות. נצפה תיקן מת באחד החדרים במסדרון למחסן".

 

יונה מקננת בגן יונה

יונה מקננת בגן יונה

 

באשר לגן יונה נכתב כי "קיימים קירות ודלת משותפים למבנה המוזנח. ריח לא טוב, ייתכן של רטיבות ו/או של הדברה במרחב מוגן צמוד לגן. בשירותים הותקנו אסלות גדולות שאינן מתאימות לגיל הילדים, וכמו כן אין הפרדה בין שירותי הצוות לשירותי הילדים. קיימים שני כיורים בשירותים במקום שלושה, הכוללים אחד לצוות. אין רשתות צפופות בחלק מחלונות הגן. סדק בתקרת המטבחון ורטיבות בקיר. לדברי הצוות, בעת גשם מטפטפים מים פנימה".

באשר לגן נקר נכתב כי "אין אוורור מספק בגן. קיימים חלונות גבוהים וקטנים שאינן ניתנים לפתיחה ו/או ניתנים לפתיחה מועטה. כמו כן קיימת צמחייה סמוכה לרוב החלונות, ולא הותקנו בהם רשתות צפופות. סדק בתקרת השירותים והמחסן, ולדברי הצוות, הסדק לא היה בתחילת שנת הלימודים והוא ממשיך להתפשט. אין כיור בשירותי הצוות".

בסיום הדוח נכתב: "נא טיפולכם המיידי במבנה המוזנח המהווה מטרד תברואתי לשכונה, ובפרט לגני הילדים (נעילה של הדלתות אינה פתרון מספק) ובשאר הליקויים".

 

 

בן דיין מסר בתגובה: "הדוח של משרד הבריאות מציף את כל הדברים שאמרנו ואשר פורסמו אצלכם. העובדות מדברות בעד עצמן. אני קורא למחזיקת תיק החינוך בעירייה סיגל ציוני ולראש העיר עינת קליש רותם לטפל בנושא הזה באופן מיידי ולא לחכות כדי לתת תשובה לשאילתה שלי. השאילתה שלי והמכתב למשרד הבריאות הם כלי שמטרתו היא להציף את הנושא. אני מוכן לוותר על התגובה לשאילתה, ובתנאי שיטפלו במפגע. זה יותר חשוב מהכל ויפה שעה אחת קודם, לפני שהילדים יחזרו לפעילות ומישהו יפגע. בריאותם של הילדים הוא הדבר החשוב ביותר. אנחנו לא רוצים להביא את עצמנו למצב שחלילה אחד מהילדים או מאנשי הצוות החינוכי ייפגע, ואנחנו ניאלץ לעמוד בפניהם ולהגיד שלא עשינו דבר. חייבים לטפל בזה מיד".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: ״מדובר בגני עירייה שאינם מפוקחים דרך קבע על ידי המשרד. בעקבות תלונה שהתקבלה במשרדנו יצאה מפקחת למקום וראתה שמדובר במבנה ישן ומוזנח. במבנה נראו ליקויים רבים, כולל רטיבות וסדקים, והורגש ריח רע. דוח מפורט הועבר לרשות המקומית להמשך טיפולה, וכן עותק למשרד החינוך אשר מפקח על הגנים״.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בבדיקה של גורמי המשרד אל מול הרשות המקומית".

עיריית חיפה סירבה להגיב.

 

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. השקוף

    אדון בן דיין הנכבד!אם אתה מצפה שהגברת ציוני תעשה משהו בנידון …..זו בדיחה טובה לחנוכה!!!!!

  2. גלי ס.

    ואם לא די בבושה, העירייה שתלה ידיעה שקרית בנושא באתר מתחרה שבו עבד דובר העירייה כיום ולא הפסיק להרעיף מחמאות על העבריינית המורשעת

  3. מפקד הקומנדו ר.ס

    כל הכבוד לסיגל ציוני. המשיכי בפעילותך הברוכה למען ילדי חיפה.

  4. דני

    ברור זו קריית אליעזר , השקעה מינימלית אפס תובנות , תבינו לא סופרים פה את התושבים זה משחר ההיסטוריה מתייחסים רק לכרמל! משקיעים את הכספים של השכונה בעמותות פיקטיביות ובעובדי עירייה שהיה טוב שיהיו מחוץ למערכת. הכל פה רקוב כולל השיטור הקהילתי

  5. רשישי קרית אליעזר עד התהום

    מקשישי קרית אליעזר נמסר:
    בקרוב נחתים עצומה נגד גני ילדים. לא צריך אופניחם ולא צריך ילדים. ובטח לא ילדים על אופניים (מפגע כפול). נבקש להרוס כל גן ילדים בקרית אליעזר שלא יפריע למנוחת הקשישים. נתנגד גם לצהרונים ולפעןטונים, הם מפיצי מחלות.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    במקרה שר החינוך הוא מהמפלגה של אלי בן דיין. אם היה לו כל כך חשוב הוא היה דורש תקציבים מהשר. בשביל מה הוא רץ למועצת העיר תחת הליכוד אם הוא לא יכול להפעיל שרים?

  7. ביזיון של העירייה

    לא מתייחסים לתלונות של הורים. צריך להפעיל את משרד הבריאות כדי לגרום להם לפעול. איזה עלובים!

  8. מישהו בעיריה לוקח אחריות על משהו?

    בשביל מה יש מנכל וראשי מינהלים שמקבלים משכורות שמנות שממומנות מכספי הציבור? תושבים מתלוננים על מפגע תברואתי בגן ילדים ואין טיפול?!!!!….
    ככה שמים פס על התושבים?זה השירות לציבור?

  9. רות

    אם היה מדובר במסעדה או בעסק פרטי כבר מזמן היו סוגרים. עצוב ממש.

  10. יריב

    איפוא כל "הצעירים" שהגיעו לשכונה? מדוע הם לא מתקוממים? זה לא מפריע להם?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר