בית הספר גבריאלי (צילום: יאנה אסמר)
בית הספר גבריאלי (צילום: יאנה אסמר)

הורי גבריאלי מתחננים לפגישה, ראש העיר לא עונה

הוריהם של תלמידי בית הספר גבריאלי, שעיריית חיפה ומשרד החינוך הודיעו על סגירתו בתום שנת הלימודים, מבקשים להיפגש עם ראש העיר עינת קליש רותם, אך לטענתם היא מתעלמת מהם. בינתיים הם מפציצים אותה בהודעות ווטסאפ שקוראות לה לא לסגור את בית הספר

פורסם בתאריך: 11.2.21 07:57

הוריהם של ילדי בית הספר גבריאלי בשכונת נוה פז, שעיריית חיפה ומשרד החינוך הודיעו על סגירתו בסוף שנת הלימודים, מבקשים להיפגש עם ראש העיר עינת קליש רותם, אך לטענתם היא מתעלמת מבקשתם.

לפני כשבועיים שלחו ההורים לקליש רותם מכתב שבו הם הביעו את התנגדותם לסגירתו של בית הספר ולפיזורם של ילדיהם בין בתי הספר השונים ברובע נוה שאנן. לדבריהם, הם פנו גם לאנשי לשכתה ולבכירים במינהל החינוך העירוני בבקשה שיארגנו להם פגישה עם ראש העיר, אך לא נענו. בתגובה יצאו ההורים בקמפיין ברשת אשר מונה את מספר הימים שבהם קליש רותם מתעלמת מבקשתם, וזאת תחת הכיתוב: "כבר X ימים שראש העיר לא פוגשת את הורי בית הספר גבריאלי שאותו היא רוצה לסגור. היום זה אנחנו. מחר זה אתם".

בשבוע שעבר התקיים מפגש זום בין ההורים לנציגי העירייה ומשרד החינוך שבו השתתפו מנהל מחלקת חינוך יסודי במינהל החינוך של העירייה מיכאל שחר, המפקחת על בתי הספר בחיפה במשרד החינוך חגית שהם שרף, המפקחת על הייעוץ תמר שפוני, מנהל גבריאלי ד"ר אבי ויינברג והמנהלות של ארבעה בתי ספר יסודיים בנוה שאנן שמועמדים לקלוט את תלמידי גבריאלי – מנהלת יזרעאליה לוטם קירמאייר, מנהלת דינור רונית ברזני, מנהלת תל חי רויטל אפלבאום ומנהלת הפתוח גילה שויקה. בשיחה הביעו ההורים את חששם מהמעבר הצפוי של ילדיהם לבתי ספר אחרים והעלו סוגיות שמטרידות אותם, ובהן נושא המרחק מבתיהם וההסעות לבתי הספר.

ביום שלישי תכננו ההורים להצטרף למפגש שיתוף ציבור שעסק בשיקום הרחובות בכרמל המערבי ואשר התקיים בזום, ולעמת את קליש רותם עם שאלות הקשורות לבית הספר, אך במפגש לא התאפשרה העלאת גולשים לשידור. בתחילת השבוע הם התארגנו והציפו את הטלפון של ראש העיר בהודעות ווטסאפ שבהן נכתב בין השאר: "דורשים להשאיר את גבריאלי פתוח ולהחליף הנהלה".

 

הודעת ווטסאפ שנשלחה לעינת קליש רותם

הודעת ווטסאפ שנשלחה לעינת קליש רותם

 

 

גילה מזרחי, אמא לתלמיד בבית הספר: "שלחתי לקליש רותם מכתב וביקשתי להיפגש איתה, ופניתי גם למקורביה, ואין שום תגובה. ביום שני התחלנו לשלוח לה הודעות ווטסאפ על כך שאנחנו מתנגדים לסגירה, אבל היא לא ענתה לאף הודעה. צר לי על כך שזו הדרך שבה היא בוחרת. אני לא אוהבת את זה שהיא מתעלמת מאיתנו ושאנחנו צריכים להילחם כדי להגיע אליה בדרך לא דרך. למה אני צריכה לדבר עם העוזרים שלה ולהתחנן?".

סבטלנה מייסייב, אמא לתלמיד מבית הספר: "ראש העיר פשוט לא מגיבה לנו. שלשום היה מפגש זום שיזמה העירייה, כולנו כתבנו שם תגובות, ואיש לא השיב. דיברו על שיפוץ של כבישים – אני מבינה שזה חשוב אבל ילדים הם חשובים יותר. היחס הזה הוא זוועתי. היא לא מוכנה להיפגש ולא עונה להודעות ששלחנו לה. אני מרגישה שכתושבת חיפה שמשלמת מסים אני לא מקבלת יחס. זו הרגשה של זלזול, שכאילו אנחנו אנשים קטנים וזה לא אכפת לה. הדבר הראשון שאנחנו רוצים זה שהיא תיפגש איתנו כדי שלא יסגרו את בית הספר. למה ילד בכיתה א' צריך לנסוע עכשיו לתל חי או לדינור? אם העירייה רוצה להעלות את הרמה של בית הספר אז שיעשו משהו ויחליפו את המנהל ואת הצוות".

גורמים בעירייה טוענים כי מחזיקת תיק החינוך סיגל ציוני, שלדבריהם משמשת נציגתה של קליש רותם, נפגשה עם ההורים, וכי לא רק העירייה עומדת מאחורי ההחלטה לסגור את גבריאלי אלא גם משרד החינוך. לדבריהם, "יש ניסיונות למצוא פתרון או מתווה שיהיה מקובל. אף אחד לא מתעלם מהם. קליש רותם מכירה את הפרטים, ויש לה נציגה שמדברת בשמה עם ההורים ונפגשה איתם, והורים גם שוחחו עם גורמים במינהל החינוך".

תגובתה של העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 

הודעת ווטסאפ שנשלחה לעינת קליש רותם

הודעת ווטסאפ שנשלחה לעינת קליש רותם

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. רק שאלה

    יש מישהו בקהל שפנה בצוק העתים לעבריינית המורשעת והיא ענתה לו?

  2. מם

    לא רציתם את יהב, עכשיו כולנו אוכלים אותה. פעם הבאה תחשבו לפני שאתם מצביעים.

  3. שיח ציבורי

    אפילו שיהב אשם בהתדרדרות של השכונה ונטישת הצעירים, עדיין קליש צריכה להיפגש עם התושבים. אפילו שלקליש אין שום say והבנה בחינוך (הכל מתבצע באמצעות סיגל), בתור נבחרת ציבור היא צריכה לקיים שיח פתוח עם התושבים גם כשאין לה בשורות טובות.

  4. אילנה א'

    ציפיתם שתענה לכם? נכון, היא למדה אדריכלות ערים, אבל באותו ב"ס לא ספרו להם שבעיר גרים בני אדם. חוץ מזה, בה"ס גבריאלי, לב-חש, אחד ועוד אחד ואולי עוד, מעניין מה ייעשה בכל אותם פינויים. אגב, זכור לי שהיה מדובר לא מכבר שילדי דוד ילין יסעו יום יום לרמת פרס(או בסביבה)והילדים משם יוסעו יום יום לב"ס אחר. בקיצור, תנו לה לפזר ספסלים וכסאות בעיר, ולהפוך את חיפה לברצלונה.

  5. ראיס אל בלאדיה

    בטח שראש העיר לא עונה…
    בחיפה אין בכלל ראש עיר
    רק ראש עיריה…

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היינו בשיחה אם סיגל ציוני, היא לט מנסה לפטור שום בעיה, היא מספרת שטויות במיץ עגבניות אל משאבים רבים שהושקעו בבית ספר.איזה הקעות בכלל??? הבית ספר ניראה גרוע, כל הבניין רקוב ומתקלף, טונות של זבל מסביב לבניין, לדעתי ההשקעה היחידה הייתה לזבל את הבית ספר כדי לסגור אותו כמה שיותר מהר

  7. אבירם

    סיגל ציוני היא לא יותר מגרוטסקה שמשקפת את הנהלת העירייה העלובה והמטונפת ביותר בהיסטוריה של חיפה

  8. יוסי

    חצי קדנציה שלה כבר עברה ולא רואים שום דבר טוב ממנה.
    היא מתעלמת מתושבי העיר , בעוד שנתיים וחצי אנחנו נתעלם ממנה.
    לפעמים נדמה שעל הכיסא שלה בעיריה יושב דחליל…

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא עונה ? לפני הבחירות תיתקשר אליכם העיניין שלא סופרים את חיפה ירדה מהמפה ראש עיר רציני שיודע לנהל לא נימצא

  10. עצוב מאד!

    יהב סגר את בית ספר קישון באותם תירוצים שקריים כמובן מה יש שם היום ישיבה חרדית בנים.
    הם שמו מטרה להשתלט על שכונת נוה פז וראש העיר משחקת לידיהם בדיוק כמו הנזקים וההזנחה של יהב. סיגל ציוני נפגשה עם ההורים כשההחלטה כבר מוגמרת מבחינת משרד החינוך וץכלומר לא סופרים את ההורים ולא א.ת העירייה. ראש עיר הייתה יוצאת למאבק אדיר נגד סגירת בית הספר ואם צריך להשקיע כדי לשפץ ולהפוך מחדש לפנינה שתביא משפחות צעירות חזקות אל נוה פז מדוע לא להשקיע.
    12 מליון שקל לכבישים בשכונה אחת בכרמל בחצי מזה בונים מחדש את כל בית הספר ויוצרים אבן שואבת לשכונה במקום להרוס שכונה שלמה מי יגיע לגור בה ללא בית ספר? בעצם רק החרדים יגיעו זאת תוכנית ראש העיר??

  11. תלמיד לשעבר ב"גבריאלי"

    הורים יקרים, עדיף לכולם שהחרפה המכונה בי"ס גבריאלי תיעלם מהעולם. גם אם הילדים שלכם יצטרכו לנסוע קצת יותר באוטובוסים, בטוח שהחלופה שהם יקבלו תהיה טובה מהמקום הנוראי הזה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר