מפגש שיתוף הציבור בזום
מפגש שיתוף הציבור בזום

כך יבוצעו עבודות השיקום של רחובות הכרמל הוותיק

ממפגש שיתוף ציבור שנערך בזום בנושא שיקום הכרמל הוותיק עולה כי העבודות יחלו מחודש הבא, תחילה בשדרות יצחק, לאחר מכן בחלקן העליון של שדרות הצבי, בהמשך בחלקן התחתון, ובשלב האחרון בשדרות הברושים. משך העבודות הצפוי בכל רחוב הוא כשלושה חודשים, ויושם דגש על שימור העצים

פורסם בתאריך: 10.2.21 08:28

עיריית חיפה קיימה אתמול (שלישי) מפגש שיתוף ציבור בזום בנושא שיקום שדרות הצבי ושדרות יצחק בכרמל הוותיק. לפי התכנון, העבודות יחלו מחודש הבא, תחילה בשדרות יצחק, לאחר מכן בחלקן העליון של שדרות הצבי (במקטע שבין הרחובות קלר והצופים), ובהמשך בחלקן התחתון של שדרות הצבי (בין הרחובות הצופים וניצנים). בשלב האחרון יבוצעו עבודות שיקום בשדרות הברושים. משך העבודות הצפוי בכל רחוב הוא כשלושה חודשים.

ראש מינהל התפעול בעירייה אוהד דורפמן ציין בדבריו לתושבים כי במסגרת הפרויקט צפויות הפרעות לתנועה, "אך נדע לנתב את התנועה ואת הסדרי התנועה כך שהם יהיו ראויים ותוכלו להמשיך להתגורר בבתיכם".

לנה אוסטר מנהלת אגף התכנון בתאגיד העירוני יפה נוף שיבצע את העבודות אמרה: "בחנו כמה אופציות ונעשתה חשיבה עמוקה על שיפור מצב הכבישים והמדרכות תוך שמירה על העצים הקיימים שהם עצים היסטוריים. מצאנו את הפתרון הטוב ביותר שמשלב בראש ובראשונה טיפול בשורשים של העצים ואחר כך טיפול בכבישים ובמדרכות". לדבריה, השורשים כבר מהווים סכנה בטיחותית, ובתום סקר שבוצע בעצים הוחלט כי רובם יישמרו, ואלו שנמצאו חולים יטופלו.

העבודות יכללו טיפול במסעה ובמדרכות, שדרוג של מערכת התאורה ויצירת בית גידול לעצים, והן יכללו הסדרה של המסעה, כולל אבן השפה והחניות; התקנת מערכת השקיה, שילוט, ספסלים ופחי אשפה, ועבודות גינון. הטיפול בעצים יכלול הגדלה של מרחב המחיה שלהם, כאשר בשדרות הצבי ובשדרות יצחק ייבנו בתי גידול.

 

 

נעמה לוריא מצוות האגרונומים שמלווים את הפרויקט ציינה כי האזור כולו מאופיין בעצים ממין אורן הגלעין שנטועים במקום מראשית המאה ה-20, ובשל צפיפותן והחפיפה בין הצמרות הם יוצרים מופע מרשים לאורך הרחובות. לדבריה, מכיוון שהשורשים מצויים בשכבה העליונה שמתחת לאספלט, עבודות התשתית יבוצעו באיטיות ובזהירות כדי לא לפגוע בהם. בסקר שנערך התברר כי בשדרות הצבי קיימים 106 עצים, ש-102 יישמרו וארבעה ייכרתו, וכי בשדרות יצחק קיימים 58 עצים שארבעה מהם ייכרתו.

האגרונום אמיר שטיין תיאר את העבודות שיבוצעו על השורשים – הרמה ופירוק של שכבת האספלט שעובייה הוא כעשרה ס"מ, חישוף השורשים שמתחת לאספלט, פירוק המצעים שמתחת לשורשים בחפירה ידנית, חציבה בשכבת הסלע עד לעומק של כמטר כדי לייצר מרחב מחיה לשורשים, החדרה של מצעים גרנולריים ליצירת אוורור לשורשים, ובסיום החדרת קרקע בלחץ מים.

בתשובה לבקשתם של התושבים להתחשב בהם בנושא אכיפת חניה וחלוקת דוחות הבטיח דורפמן: "נתחשב במצוקת החניה בזמן העבודות".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

19 תגובות
  1. גל

    סוף סוף הזיזו את עצמם בעירייה . אבל בקנה מידה קטן מאוד. העיר חיפה גדולה בעשרות מונים עליהם.
    יש מאות רחובות ומתקנים שנדרשים לטיפול.

  2. "תוכלו להמשיך להתגורר בבתיכם"...ממש תודה

    עוד אמירה אומללה של פקיד בעירייה שחושב שעושה טובה לציבור בעצם נוכחותו….

  3. ניר

    כל הכבוד לקליש. יהב לא עשה דבר מועיל למען חיפה במשך 15 שנים, קליש עושה. תודה.

  4. עצוב

    התגובות של קומנדו המופרעים נעות על הספקטרום שבין פאתטיות לפייק ניוז.
    העבריינית המורשעת עסוקה בדיבורים, אבל במעשים היא 0 אחד עגול.

  5. רוחמה

    כלבלבי יהב ימשיכו לנבוח ולטנף (כי מה עוד נשאר להם?) והעיר חיפה תמשיך להתקדם. אוהבים אותך עינת.

  6. שלמה

    יהב היה עסוק בבידור התושבים עם "צו בחוץ" הטיפשי הבזבזני והמיותר, עינת באה לעבוד ולשפר את איכות החיים ולהציל את מה שניתן מחיפה. ולכן החיפאים בחרו בה וזרקו אותו, למזלנו.

  7. אייל מהדר

    הייתי במפגש. נראה שנעשתה חשיבה מעמיקה. יאללה להתחיל לעבוד ומשם לשאר חלקי העיר. בהצלחה לכולם!

  8. גדעון

    לניר, רוחמה ושלמה, שהם מגיב אחד שמשנה את שמו כדי שנחשוב שמאחורי העבריינית המורשעת יש מאות תומכים: בעוד שנתיים וחצי תושלכו לתהומות הנשייה, ולתושבי חיפה יידרשו שנים ארוכות לשקם את הנזק הבלתי ישוער שאתם גורמים.

  9. תושב נוה שאנן

    יללא עינת. הביתה! נתגלית כפלופ. עשינו טעות… עוש שנתיים וחצי נסבול וביי@ ודש לועד שלך בנוה שאנן. גם אותו נעיף אחריך

  10. מישהו מאמין לעיריית חיפה או לראש העיר שלה?

    חבורת אפסים שמנסחים בניו-ספיק האופייני להם הודעות שאף אחד לא מאמין להן ובמיוחד לא אנשי עיריית חיפה. נקווה שאחרי המייקאובר שקליש מתכננת לכרמל הותיק הוא לא יראה כמו חליסה החדשה.

  11. עמרי

    מאד מקומם
    שואלים את מנהל האגף אם נעשה שימוש באספלט שקט.
    במקום להגיד לא ולמה לא.
    הוא מתחיל חהתפתל ואומר עשינו שימוש באספלט הכי נכון לפרויקט. מה זה הניסוח המוזר הזה. אם אתם חוסכים על התושבים תגידו ישר אין תקציב.

  12. חסן שוקרי

    מענין אם ביצוע העבודות יבוצע בזום?
    האם נבדק כי יש חיבור מהיר לאזור?

  13. קובי

    חיפה עיר גדולה שחושבת בקטן המושג "שכונות וותיקות כן גם רמת גולדה זו שכונה וותיקה מאוד מוזנחת מאוד עם ארנונה בשמיים ומשמשת שכונת כספומט לעירייה הגיעה הזמן לסדר את המדרכות בשכונה בלבנים משתלבות במקום אספלט מתפורר חרקוב על תשתיות אין מה לדבר הגיע הזמן לעשות למען התושבים שמגיע להם

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אנחנו מתגוררים 55 שנים בשדרות יצחק, משלמים ארנונה של איזור א' מעולם לא נעשה כאן משהו. יהב הבטיח לטפל בשדרות יצחק והצבי יש לי מכתב ממנו , ולא עשה כלום! נשמח על המהלך של עינת ובערוב ימינו נספיק לנהוג ולפסוע באופן בטוח ברחוב שכרגע הוא נוראי

  15. על טעויות משלמים במזומן ומהכיס שלנו.

    בעוד שנתים וחצי ידרש לשקם את הנזקים של האינטרסנטים עם הדגל שחברו לחובבנים בלי השכל.
    השתלטות על נכסי ציבור החיפאי לטובת מהגרים חרדים.

  16. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הדבר הכי חשוב שכחו:
    האם תהייה שוקת מים ומזון עבור החזירים?
    גם הם דיירים קבועים ברחובות האלו

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר