יהל מנור ונעה גונן
יהל מנור ונעה גונן

שתי תלמידות מליאו באק זכו בתחרות מדענים ומפתחים צעירים

נעה גונן זכתה במקום השני על עבודתה על השפעתם של מעכבי בעירה הנשטפים לים בעת כיבוי שריפות על מיקרואורגניזמים בסביבה הימית, ויהל מנור, שמשתתפת בתוכנית "אלפא" של הטכניון, זכתה במקום השלישי על עבודתה על מציאת השערות ממוחשבות עבור שברים משולבים

פורסם בתאריך: 21.3.21 10:04

שתיים מזוכי תחרות מדענים ומפתחים צעירים בישראל 2021 הן תלמידי תיכון מבית הספר ליאו באק בחיפה. נעה גונן זכתה במקום השני על עבודתה על השפעתם של מעכבי בעירה הנשטפים לים בעת כיבוי שריפות על מיקרואורגניזמים בסביבה הימית, ויהל מנור, שמשתתפת בתוכנית "אלפא" של הטכניון, זכתה במקום השלישי על עבודתה על מציאת השערות ממוחשבות עבור שברים משולבים.

בתחרות השתתפו 61 מדענים ומדעניות צעירים מרחבי הארץ שהציגו 53 פרויקטים מצטיינים בתחומי הטכנולוגיה, מדעי המחשב, הפיזיקה, הכימיה, מדעי הסביבה, מדעי החברה, מדעי החיים, הספרות וההיסטוריה. התחרות התקיימה השנה באופן וירטואלי בחדרי זום בשל משבר הקורונה.

בראש חבר השופטים של התחרות עמד הפיזיקאי פרופ' חנוך גוטפרוינד, לשעבר נשיא האוניברסיטה העברית, ולצדו היו שופטים מבכירי האקדמיה והתעשייה בארץ. את המדענים ואת המפתחים ליוו לכל אורך המיונים, ההכנות וימי התחרות מנחים, דוקטורנטים ומהנדסי פיתוח של חברות הייטק בהנחייתו של פרופ' גדי גלזר מהאוניברסיטה העברית.

 

 

בטקס הזכייה השתתפו שר החינוך יואב גלנט, יו"ר הוועד המנהל של מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים שלמה ינאי, שגרירת גרמניה בישראל ד"ר סוזנה ואזום-ריינר, ראש מחקר וחדשנות של האיחוד האירופי בישראל אנדרה קריגנאני די נובולי, סגן נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים פרופ' דוד הראל, נציגת קרן גורן-מונטי-פרארי מיכאלה גורן-מונטי ומנהל אגף בכיר תוכניות לאומיות במשרד החינוך ואחראי מינהל מדע וטכנולוגיה מוהנא פארס.

התחרות היא חלק מתוכניות המחקר והפיתוח של האיחוד האירופי לעידוד ולשיתוף פעולה בין מדענים צעירים באירופה וישראל, וחלק מהתחרות העולמית היוקרתית רג'נרון אייסף Regeneron-ISEF בארצות הברית. היא נתמכת על ידי משרד החינוך – מינהל מדע וטכנולוגיה וקרן גורן-מונטי-פרארי באמצעות הקרן לירושלים, ומתקיימת בשיתוף עם האקדמיה הלאומית למדעים ועם האיחוד האירופי.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אילנה א'

    כל הכבוד לנעה גונן ויהל מנור. כן ירבו המביאים כבוד לעיר ולמדינה

  2. שיר

    ושוב כל הכבוד לבית ספר ליאובק הגדול מכולם בחיפה.
    על אפה ועל חמתה של ראש העיר שמעוניינת לפגוע בו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר