אוהבת את המטופלים. נילי הראל (צילום: עצמי)
אוהבת את המטופלים. נילי הראל (צילום: עצמי)

"אני עושה את העבודה שלי מתוך תחושה של שליחות“

מנהלת הסיעוד במרפאת כללית צור שלום, נילי הראל, מתרגשת מהתינוקות והילדים הקטנים במרפאה שהיא כמו משפחה ושואפת להוביל לשינוי בתפיסה של מטופלים לגבי בריאותם

פורסם בתאריך: 12.5.22 14:53

נילי הראל, מנהלת הסיעוד במרפאת כללית צור שלום, קרית ביאליק, בת 39 ואם לשלושה בנים.

ותק במקצוע: "סיימתי לימודים בבית החולים בני ציון בחיפה ואני אחות משנת 2007. יש לי תואר ראשון בסיעוד ותואר שני בבריאות הקהילה".

מה הביא אותך לבחור במקצוע הסיעוד?

"זה המקצוע אליו יועדתי. זה הדבר היחיד שתמיד רציתי ללמוד, לא היה שום דבר אחר על הפרק שרציתי ואני עושה את העבודה שלי מתוך תחושה אמיתית של שליחות".

מה כולל תפקיד של מנהלת סיעוד?

"אני עוקבת אחרי המדדים של החולים, לטיפול וגם למניעה, ובאופן כללי אנחנו לא רק אחיות פה, אנחנו מרגישות הרבה פעמים גם פסיכולוגיות ויועצות לכל דבר. בקרה ושמירה על רצף טיפולי והעצמת האחיות שעובדות לצידי. אני מקפידה שביצוע העבודה ייעשה באופן האפקטיבי ביותר, תוך שיתוף פעולה בין כלל הסקטורים".

באיזו אוכלוסיות את מטפלת? 

"אני אחות כללית. המרפאה שלנו מטפלת בכל הגילאים, ובכל האוכלוסיות, זאת מרפאה קהילתית לכל המשפחה, אבל אני אוהבת בעיקר לעבוד עם המבוגרים".

מה את הכי אוהבת בעבודה?

"את המטופלים. את זה שהצלחתי לעזור להם. אם אני מתעקשת שיעשו בדיקה כזאת או אחרת ובסוף אני מגלה שבזכות ההתעקשות שלי הצלתי אותם, הצלחתי לעזור או אפילו הורדתי להם אבן מהלב כשהתוצאה תקינה והם יכולים לנשום עמוק ולחזור לחיות בשקט".

מקרה שריגש אותך במיוחד?

"כל המקרים מרגשים אותי. יש משפחות בהן החולים נפטרים, לצערי, ולאחר הפטירה המשפחות מגיעות אליי ומספרות כמה הייתי חשובה לאותו מטופל וכמה העריכו את הטיפול שלי והדאגה שלי. נעים לשמוע שמדברים עלינו בבית ושאנחנו חשובות. מרגש אותי לפגוש נשים בהריון כשאני יודעת שלקח להן זמן להרות והן מגיעות אליי עם התינוק. מרגשים אותי הילדים הקטנים ברחוב שמזהים אותי וקוראים לי 'הנה האחות נילי', מרגשים אותי המטופלים שבאים לומר לי שלום בדרך לרופא גם כשהם לא צריכים ממני משהו. זה אומר שאנחנו עושות את העבודה שלנו טוב".

מילה על האווירה במרפאה.

"המרפאה שלנו היא כמו משפחה. אנחנו קשורות למטופלים שלנו, מכירות את הסיפורים ומעורבות בחייהם הפרטיים".

שאיפות לעתיד?

"אני רוצה להתקדם. אני שואפת כל הזמן ללמוד ולהתקדם ולהכיר עוד נושאים, להתעדכן בכל מה שקורה בתחום שלנו. זה תחום צומח, הרפואה מתקדמת ובכל יום יש משהו חדש ללמוד. אני אומרת שזו גדלות ללמוד, לשאול, זה עושה אותנו טובות יותר".

זמן לתחביבים נשאר לך?

"בהחלט. אני אוהבת מאוד לרוץ, לקרא ספרים, לאפות, ואני אוהבת להיות עם הילדים שלי בזמן משפחה ולצבור חוויות של ביחד".

מה את מאחלת לעצמך ביום האחות?

"החזון שלי הוא עבודה משותפת בסביבה נעימה ומזמינה על מנת להשפיע ולהוביל לשינוי בתפיסה של מטופלים לגבי בריאותם. אני מאחלת לעצמי ולצוות שלי להמשיך להתפתח ולעשות את מה שאנחנו אוהבות, מאחלת שהציבור יבין שהסיעוד הוא מקצוע חשוב שאי אפשר בלעדיו ושכולם יעבדו יחד באחווה“.


תוכן מקודם


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר