רוצה להתמקצע בבריאות הנפש. ערין אזריק (צילום: פרטי)
רוצה להתמקצע בבריאות הנפש. ערין אזריק (צילום: פרטי)

"אני רוצה להמשיך בדרכי באופן הכי מקצועי שאפשר“

אחות טיפול יום בבריאות הנפש, ערין אזריק, מעבירה הנחייה בקבוצות על מנת לסייע למטופלים לחזור לחיים נורמטיביים בקהילה ולהשתלב בשוק העבודה

פורסם בתאריך: 12.5.22 14:51

ערין אזריק, אחות בטיפול יום לבריאות הנפש, חיפה, בת 50 ואם לשני ילדים.

ותק במקצוע: "למדתי סיעוד בבני ציון, תואר ראשון במינהל מערכות בריאות בעמק יזרעאל ותואר שני באוניברסיטה בקידום בריאות. כמו כן, עברתי לאורך השנים הכשרות בנושאים שונים. התחלתי במחלקה האונקולוגית בבית החולים רמב"ם, עבדתי שנתיים במרכז הילד של כללית בארמון, בחיפה, ניהלתי את הסיעוד במשך 17 שנים במרפאת כללית אבן סינא ובשנתיים האחרונות אני בטיפול יום לבריאות הנפש".

מה הביא אותך לבחור במקצוע הסיעוד?

"תמיד ידעתי שאלמד משהו בתחום הטיפולי, התלבטתי בין חינוך מיוחד, עבודה סוציאלית או סיעוד והתקבלתי לשלושתם. ברגע הקבלה, הלב לקח אותי לסיעוד".

ספרי על שירות טיפול יום בבריאות הנפש.

"מדובר בשירות חדש שנפתח לפני כשנתיים עבור מטופלים בבריאות הנפש, שנועד לצמצם את השהייה בבתי חולים וכדי לשלבם כמה שניתן בחיי הקהילה. מדובר בשירות רב מקצועי שכולל פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים, אחות, מרפאים בעיסוק, ומציע תחומי טיפול מגוונים ביניהם תרפיה באמנות, תרפיה בתנועה, כדי ללמד את המטופלים מיומנויות בסיסיות בתוך הבית ומחוצה לו, לאזן אותם תרופתית ולהדריך אותם".

מה מושך אותך בבריאות הנפש?

"זה משהו שמרגישים אותו, אין תשובה מושכלת. צריך להרגיש את התחום ולאהוב אותו".

מה כולל תפקיד של אחות טיפול יום בבריאות הנפש?

"התפקיד הסיעודי הקלאסי כולל הדרכות לקידום בריאות, טיפול במחלות, שימוש בתרופות, מעקבים, מדדים, להוות אוזן קשבת במצבי לחץ והדרכה בקבוצות. הרופא ואני מעבירים הדרכות בקבוצות שנקראות 'ניהול מחלה' – קבוצות של עד 15 מטופלים שנפגשים אחת לשבוע במשך חצי שנה ועוסקים במחלות ובסימפטומים בתחום בריאות הנפש. בקבוצה אנחנו משקפים למטופלים איך מתמודדים בשגרה עם המחלות שלהם. כמו כן, במסגרת סל שיקום שאנחנו מבצעים דרך הביטוח הלאומי אנחנו דואגים שכל אחד ישולב בקהילה בהתאם לצרכיו, בדיור ציבורי, דיור מוגן, הוסטל, סיוע בלימודים וכדומה. אנחנו דואגים שיהיה מענה לכל אחד ועוקבים אחרי תהליך ההשתלבות שלו".

מה את הכי אוהבת בעבודה?

"לראות את המטופלים ביום הראשון לעומת היום האחרון בו הם יוצאים מאיתנו. הם מגיעים מפורקים, מפוחדים, קשה להם, לא יודעים להתמודד ובסוף התקופה הם מחוזקים, מעודדים, מוכנים יותר לחיים וחזקים יותר".

מקרה שריגש אותך במיוחד?

"לאורך הדרך היו הרבה מקרים מרגשים. המקרה שהכי ריגש אותי מאז שאני בבריאות הנפש הוא של בחורה צעירה, בת 19, שהגיעה אלינו בדיכאון עמוק וכאשר סיימה את התקופה אצלנו יצאה ישר ללימודים באוניברסיטת תל אביב. היה מרגש מאוד לראות אותה פורחת".

מילה על האווירה במרפאה.

"בתחום כמו שלנו חייבים לשמור על ה'ביחד'. אם אין את ה'ביחד' קשה לשרוד. אנחנו שומעים סיפורים מצמררים, חווים חוויות קשות שהאחדות ביננו עוזרת לנו להתמודד איתן. זה מה שמחזק אותנו כצוות ונותן לנו כוח להיות עם המטופלים, שיודעים שאנחנו זמינים עבורם".

שאיפות לעתיד?

"בימים אלה אני מסיימת הכשרה בבריאות הנפש ויש עוד קורסים והכשרות שאני רוצה לעשות. אני רוצה להתמקצע בבריאות הנפש ולדעת עוד ועוד".

זמן לתחביבים נשאר לך?

"פאזל. לא מוותרת על פאזלים בתלת ממד. יש לי חדר מלא מדפים עם הרבה מאוד פאזלים".

מה את מאחלת לעצמך ביום האחות?

"הרבה בריאות, שקט נפשי ולהמשיך בדרכי באופן הכי מקצועי שאפשר“.


תוכן מקודם


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר