ההזמנה לכנס של חד"ש באוניברסיטת חיפה
ההזמנה לכנס של חד"ש באוניברסיטת חיפה

באישור הנהלת האוניברסיטה: כנס נכבה בקמפוס

תא חד"ש באוניברסיטת חיפה יקיים הערב באולם בקמפוס כנס תחת הכותרת "הנכבה מתמשכת - להפסיק את המלחמה". בכנס ישתתפו יו"ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל מוחמד ברכה, יוסף סאלם מהעמותה להגנה על זכויות העקורים וסרבן הגיוס איתמר גרינברג

פורסם בתאריך: 27.5.24 09:57

אוניברסיטת חיפה אישרה לתא חד"ש לקיים היום (שני) בערב כנס תחת הכותרת "הנכבה מתמשכת – להפסיק את המלחמה". בכנס, שיתקיים באולם ספדיה באוניברסיטה, ייערך פאנל בהשתתפותם של יו"ר ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל מוחמד ברכה, יוסף סאלם מהעמותה להגנה על זכויות העקורים ואיתמר גרינברג שהוצג כסרבן גיוס במנשר שחילקו אנשי התא.

יצוין כי בשבוע שעבר לא אישרה האוניברסיטה את קיומו של הכנס שהיה אמור להתקיים בכיכר הפעילות הציבורית ליד בית הסטודנט בקמפוס ונועד כדי "להרים קול נגד המלחמה ולמען הצדק והשלום".

במנשר שהפיץ התא בשבוע שעבר נכתב: "בעוד הדיכוי נמשך נגד האוכלוסייה הערבית וגופים דמוקרטיים, והניסיונות להשתיק כל קול המתנגד למלחמה הארורה הזו, ולמנוע מאיתנו להזדהות ולתמוך בבני עמנו הנטבחים בעזה, אי אפשר לעמוד מנגד מול המאורעות הטרגיים האלה שאנו חווים בכל הצירים. כאשר עליית הפאשיזם מהווה סכנת אמיתית, כאשר כוחות הימין נשענים על מדיניות אחת ויחידה שמטרתה היא לפגוע במה שנשאר משרידיה של הדמוקרטיה, לא ניתן להפריד בין הנכבה לבין המלחמה – ולהיפך. מאבק העם הפלסטיני נמשך עם המשך הכיבוש והפאשיזם".

 

 

שי גליק, מנכ"ל ארגון בצלמו – זכויות אדם ברוח יהודית, פנה במכתב לנשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין ולרקטור פרופ' גור אלרואי בדרישה לבטל את הכנס. גליק איים כי אם הכנס יתקיים "אפנה מיידית לשר החינוך ולשר האוצר במטרה לשלול לכם את המימון בהתאם להוראות החוק שחל גם על מוסדות להשכלה גבוהה. ככל שהאירוע לא יימנע, אבוא לשם ואמנע את קיום האירוע – בצורה חוקית כמובן".

מהאוניברסיטה נמסר ל"כלבו – חיפה והקריות": "אוניברסיטת חיפה לא אישרה לקיים הפגנה בשבוע שעבר, והיא אכן לא התקיימה. האירוע הנוכחי מתקיים באולם סגור והוא עומד בכל מסגרות החוק. האוניברסיטה פועלת תמיד על פי הוראות החוק, גם אם תוכן האירוע מנוגד לעמדתה. בחודשים האחרונים, הלימודים באוניברסיטה מתקיימים כסדרם וללא כל אירועים חריגים, ולא ניתן לאף גורם לפגוע במרקם המיוחד של האוניברסיטה".

בעקבות הפרסום כתב ח"כ סימון דוידסון (יש עתיד) ב-X: "אוניברסיטת חיפה, השתגעתם?! בזמן שבנינו ובנותינו מסכנים את חייהם בעזה – אצלכם מדברים על נכבה? על הפסקת מלחמה? אתם רוצים שהנאצים של חמאס יתדפקו שוב על דלתנו? אתם רוצים עוד 7 באוקטובר? לא מוכן שזה יעבור על סדר היום, לא על חשבון משלם המסים. אפעל בוועדת החינוך באופן מיידי כדי למנוע תופעות אלה".

סגן יו"ר הכנסת ח"כ נסים ואטורי (הליכוד) פנה לחבר מפלגתו שר החינוך יואב קיש, אשר משמש גם יו"ר המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), בדרישה לשלול תקציבים מהאוניברסיטה. במכתב ששל לקיש כתב ואטורי כי "האירוע מנוגד לחוק. סעיף 109 לחוק העונשים אוסר עידוד סרבנות בשעת שגרה ומכפיל את העונש בשעת מלחמה. כמו כן, חוק יסודות התקציב סעיף 3 ב' קובע שמי שמציין את יום העצמאות כיום אבל או מעודד הסתה וטרור ופוגע במדינת ישראל – ניתן לשלול ממנו מימון ממשלתי. אני קורא לך כשר הממונה להכריז עד כאן ולהודיע על שלילת המימון לגוף המפר – אוניברסיטת חיפה".

 

תגובות

5 תגובות
5 תגובות
  1. לאמור את האמת

    האוניברסיטה הפכה לבסיס פוליטי. להפסיק הקצבות של המדינה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האוניברסיטה האסלאמית – בואו ללמוד להיות אסלאמונאצים. היאהוד הפראיירים משלמים.

  3. ברוך

    אוניברסיטת אל קוץ צריכים לעצור להם את התקציבים שיקבלו כסף מקטאר וזהו

  4. חיפאי גאה

    מה כל כך מפחיד אתכם לתת לאנשים עם דעות שונות משלכם להשמיע אותן? היה נחמד אם הייתם פתוחים לשמוע קצת, לאו דווקא להסכים, אבל זה בסדר, אתם לא חייבים לשמוע. עדיין יש פה דמוקרטיה וחופש ביטוי.

  5. פרוגרם או פורגרום

    לא נראה שאי פעם הם יצאו מה-"נכבה" שלהם.
    עצם בחירת שם זה מעידה על כך, שלא לדבר על השנאה היוקדת, הרצון המופגן לטבוח ביהוד, לתת לקיצוניים ביותר להוביל, לחגוג כל רצח יהודי, ובכלל כל ההתנהלות שלהם סביב זה.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר