רחוב שימקין (צילום: ראובן כהן)
רחוב שימקין (צילום: ראובן כהן)

שורשי העצים בשימקין חזרו לצמוח כלפי מטה

התוכנית של העירייה למניעת בקיעת השורשים מעל לאספלט הוכתרה בהצלחה. במסגרתה נעשה שימוש בטכניקה של הגדלת מרחב המחיה של השורשים על ידי תעלות אנכיות וחומרים ייחודיים

פורסם בתאריך: 3.7.17 12:04

העירייה הודיעה השבוע כי הפיילוט שהיא ערכה להורדת שורשי עצים שהרימו את אספלט הכביש והמדרכות אל מתחת למפלס התקין של האספלט הוכתר בהצלחה. הפיילוט בוצע ברחוב שימקין ברמת בגין באמצעות טכניקה חדשה המבוססת על הגדלת מרחב המחיה של השורשים על ידי חומרים שביכולתם להחדיר חמצן לבית השורשים ולהגדיל את שטח ההתפשטות של השורש.

הגורם להרמת האספלט הוא מרחב המחיה ההולך וקטן של שורשי העצים – דבר המונע מעצים רבים להתפתח. הפתרון שנמצא מבוסס על יצירת תעלות תת קרקעיות אנכיות אשר כוסו בחומרים ייחודים המאפשרים מעבר חמצן המוחדר אליהן גם באמצעות פתחי אוורור. הפיילוט ברחוב שימקין, שמטרתו היתה להוכיח שניתן להסדיר את בעיית השורשים מבלי לפגוע בעצים, התנהל במשך חצי שנה. הטכניקה שיושמה במסגרתו הובילה לנסיגת השורשים כלפי מטה והיא גם אמורה למנוע בעתיד את בקיעתם מחדש מעל למפלס האספלט.

רחוב שימקין נבחר לרחוב הראשון שבו בוצע פיילוט שימור העצים, וזאת כשלב מקדים לפרויקט שיקום הוליסטי ברחוב אשר כלל החלפה של התשתיות התת קרקעיות במרחב הציבורי. במסגרת הפרויקט שודרגו מערכות המים, הביוב, הניקוז והתאורה, בוצעו עבודות גינון והותקן ריהוט רחוב חדש. עם השלמת עבודות התשתית רובדו מחדש המדרכות והכביש. יצוין כי הצלחתו של הפיילוט תאפשר לממשו ברחובות נוספים בחיפה, למשל שדרות הצבי ושדרות יצחק במרכז הכרמל, שבהם שורשי עצים הנטועים לאורכם בקעו מעל לאספלט הכביש והמדרכות והרימו אותם לגובה משמעותי. הבליטות שיצרו השורשים מקשות מאוד על הנסיעה ברחובות אלה ועל הצעידה ברגל במדרכותיהם. לפני כמה חודשים דיווח יהב למועצת העיר על הפיילוט ברחוב שימקין והבטיח: "כשניווכח שזה מצליח בשימקין נעשה זאת גם ברחובות אחרים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

Comments are closed

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר