בירה פלסטינית בליבירה
בירה פלסטינית בליבירה

מסע שיימינג למבשלת הבירה שאירחה בירה פלסטינית

גולשים המזוהים עם הימין התקוממו על כך שהפאב-מבשלה ליבירה הזמין את לקוחותיו לשתות בירה פלסטינית, הגיבו בבוטות וקראו לחרם על העסק

פורסם בתאריך: 3.7.17 12:33

הבעלים של הפאב ומבשלת הבירה ליבירה ברחוב הנמל הותקפו מילולית באינטרנט על ידי אנשי ימין שיצאו למסע שיימינג נגדם לאחר שהזמינו את הציבור לשתות בירה המיוצרת בשטחים. בפוסט שפרסמו בעלי הפאב נכתב: “אנחנו מתחילים מסורת של אירוח בירות מיוחדות ממבשלות בוטיק מעניינות. בירה אורחת, שפרדס, באה לבקר אצלנו מרמאללה ותמשיך להימזג לאורך כל חודש ינואר, גם מהחבית וגם בבקבוקים”.

הפוסט עורר תגובות זועמות מצד כמה אנשים בפייסבוק שלא ראו בכין יפה את ההזמנה לשתות בירה פלסטינית. בין השאר נכתב בתגובות: “ליבירה הלא יקרים בכלל, לא תודה, אנחנו לא מעוניינים בסחורת אויב. לא מעוניינים בבירה העשויה מדם יהודי” ו־”דרגו אותם עם כוכב אחד. נוריד להם את הדירוג ונוריד אותם לתחתית”. ככל הנראה בעקבות הקריאה אכן נכנסו כמה גולשים לעמוד של המבשלה והעניקו לה ציון גרוע בתוספת הערות כגון “תמשיכו לתמוך בפלסטין”, “בטח מחרימים יינות של יישובים יהודיים שם”, “תומכים באויב ומתגאים בזה – תחתית הרצפה” ו”מי שמוכר בירות מהרשות יזכה לחרם מישראל”.

הבעלים של ליבירה ליאוניד ליפקין ואריק סלרוב אומרים שהם נדהמו ממספר התגובות ומתוכנן, ושתוך כמה שעות קיבל דף העסק 13 דירוגים של כוכב אחד. אחד מהבעלים אמר כי להערכתו מדובר בקבוצה מאורגנת וכי הם מתכוונים להתלונן על כך בפני פייסבוק. יצוין שבירות פלסטיניות נמכרות בתחומי הקו הירוק מאז שנות ה־90, כולל בפאבים רבים בחיפה.

ליפקין: “אנחנו מארחים את הבירה שפרדס מאז פסטיבל האוכל השאמי שהתקיים בחיפה בפסטיבל החג של החגים. אירוח בירות אחרות מאלה שאנחנו מייצרים הוא חלק מההתנהלות שלנו. בעבר אירחנו בירות ממבשלות ישראליות פחות מפורסמות וגם ממבשלות מחו”ל. בתפריט שלנו מופיעה באופן קבוע בירה אורחת".
מה יקרה עכשיו? תפסיקו לארח בירות פלסטיניות?
“ברור שלא. זאת לא הדרך. כשאנחנו טועים במשהו אנחנו מודים בטעות ומתקנים, אבל זה לא המקרה הפעם”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

Comments are closed

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר