רכבת (צילום: דוברות רכבת ישראל)
רכבת (צילום: דוברות רכבת ישראל)

תנועת הרכבות מחיפה ומהקריות תחודש ביום שני

ביום שני יחזרו הרכבות בקווי חיפה והקריות לצפון ולדרום לפעילות, כאשר מספר הנוסעים ברכבת יוגבל ל-500 אנשים, וניתן יהיה לעלות עליה רק באמצעות שובר כניסה, עם מסיכה, ותוך שמירה על היגיינה ועל ריחוק חברתי. בלילות ובסופי שבוע הנסיעה דרומה תיעצר בבית יהושע

פורסם בתאריך: 17.6.20 21:13

אחרי אין ספור דחיות, הרכבות בקווי חיפה והקריות לצפון ולדרום יחזרו לפעילות ביום שני, 22 ביוני. לפי הנחייתה של שרת התחבורה מירי רגב, מספר הנוסעים ברכבת יוגבל ל-500 אנשים, וניתן יהיה לעלות על הרכבת רק באמצעות שובר כניסה, עם מסיכה, ותוך שמירה על היגיינה ועל ריחוק חברתי.

השובר יונפק בחינם אך הוא אינו מחליף את כרטיס הרכבת שיימכר כבעבר. הנפקת השובר תתאפשר עד 48 שעות ממועד הנסיעה באמצעות כפתור ייעודי שיתווסף לתצוגת הרכבות הנבחרות בתוצאות תכנון מסלול הנסיעה באתר האינטרנט או ביישומון. כמו כן, ניתן יהיה להזמין שובר נסיעה במוקד שירות הלקוחות במספר 5770* או באמצעות עמדות הנפקה שיוצבו בתחנות מרכזיות ברחבי הארץ. לאחר ההזמנה יישלח השובר באמצעות מסרון לטלפון הנייד או לתיבת הדואר האלקטרוני של הנוסע ביחד עם ברקוד. את השובר יש להדפיס או להציג באמצעות הטלפון הסלולרי בכניסה לתחנה. הנוסעים יידרשו להציג את השובר לרכבת הרצויה, ומכיוון שכל נסיעה מוגבלת כאמור ל-500 נוסעים, לא יונפקו שוברים מעבר למספר זה.

בהנהלת רכבת ישראל מדגישים כי לא תתאפשר כניסה לתחנה ללא הצגת שובר אשר תואם לזמני הרכבות בתחנה. נוסע שיאחר את מועד הרכבת שעבורה הוזמן השובר ינפיק שובר חדש ומעודכן לרכבת הבאה בכפוף למגבלת 500 הנוסעים. עוד אומרים בהנהלת הרכבת כי לנוכח הצורך בהצגת שוברי הכניסה, בבידוק בטחוני ובמילוי שאר הנחיות הקורונה מתבקשים הנוסעים להקדים משמעותית את זמן ההגעה לתחנות ולהתאזר בסבלנות.

 

 

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, נוסעי הרכבת יידרשו לאחריות חברתית בדומה למקומות ציבוריים אחרים, ובכלל זה שמירה על ריחוק חברתי, עטיית מסיכה (גם בזמן דיבור בטלפון), הימנעות מנסיעה במקרה של תסמיני מחלה, והימנעות מאכילה ושתייה בזמן הנסיעה. רכבת ישראל תקיים הסברה בקרב הנוסעים להדגשת הוראות משרד הבריאות, ותפעיל מערך בידוק מוגבר בכניסות לתחנות. המאבטחים יבדקו חום באמצעות מצלמות תרמיות, יתשאלו את הנוסעים ויוודאו עטיית מסיכה.

אך למרות הבשורה על חזרתה של הרכבת לפעילות, לא הכל ורוד. בשל העבודות לחשמול המסילות מצפון לתל אביב, הרכבות מחיפה ומהקריות ואליהן יסיימו ויתחילו את נסיעתן בתחנת בית יהושע ויעצרו בכל תחנות הביניים מדי לילה בשעות 5:00-21:00 ומיום חמישי בשעה 21:00 ועד ליום ראשון בשעה 5:00. בימים ובשעות אלו תפעיל רכבת ישראל מערך היסעים חינמי בין התחנות תל אביב סבידור מרכז ובית יהושע.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אין פה חשיבה מסודרת.

    הטורים בכניסות לתחנות לבידוק כרטיסים וחום כנראה יהיו המקום האידאלי בו תופץ הקורונה…

  2. עמר

    כמות ההגבלות שהכריזו אבסורדית והופכת את הנסיעה בה למסע מכשולים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר