יעקב, אלונה ומיאל מזרחי (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
יעקב, אלונה ומיאל מזרחי (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

נס חנוכה: חייה של תינוקת ניצלו בלידת חירום ברמב"ם

כאשר אלונה מזרחי, שנמצאה בשבועות מתקדמים להיריונה, הרגישה כאבים בבטנה, בעלה יעקב הבהיל אותה לקריה הרפואית רמב"ם. שם התברר כי יש האטה משמעותית בדופק של העוברית ושהיא מפתחת מצוקה שמסכנת את חייה. מזרחי הובהלה לניתוח קיסרי, שבו הצילו הרופאים את בתה. שמה בישראל: מיאל

פורסם בתאריך: 13.12.20 14:35

יעקב ואלונה מזרחי, בני 26 מקרית ים, המתינו במשך תשעה חודשים להולדת בתם הבכורה, אבל למרות התכנונים וההכנות, דבר לא הכין אותם ללידה הדרמטית שבמהלכה הם כמעט איבדו את התינוקת. ביום רביעי בערב הרגישה מזרחי כאבים בבטנה. בשל היותה בשבוע מתקדם להיריון היא היססה אם לצאת לבית החולים ובחרה לחכות ולראות אם הכאבים מתפתחים לצירים.

"הכאבים הלכו וגברו, אבל אלונה רצתה להמתין עד כמה שאפשר", משחזר בעלה את השתלשלות האירועים, "כשראיתי שהיא סובלת, שכנעתי אותה שאין טעם לחכות יותר".

עם הגעתם של בני הזוג לקריה הרפואית רמב"ם, עברה היולדת בדיקות שבהן התברר שהיא לא נמצאת במצב של לידה פעילה, אך ממצא אחר שעלה מהבדיקות הדאיג את הרופאים. "כמה רופאים נכנסו בזה אחר זה והציצו בבדיקות", מספר יעקב מזרחי, "בכל פעם שאלתי אם הכל בסדר, והרופאים הרגיעו אותי, אבל נראה שמשהו שם לא מסתדר להם".

בבדיקת האולטראסאונד שנעשתה לאשתו עם הגעתה למיון נשים נצפתה האטה משמעותית בדופק של העוברית. כאשר נראה היה שהדופק לא עולה ושהעוברית מפתחת מצוקה שמסכנת את חייה, הוחלט להבהיל את מזרחי לחדר הניתוח ולבצע הליך קיסרי.

 

 

"תוך דקות ספורות היולדת היתה בחדר ניתוח, וצוות רב תחומי של מומחים התייצב לביצוע המשימה", מסבירה ד"ר עדי הלברטל כהן, רופאה ממערך ההיריון והלידה ברמב"ם, "עשר דקות מהרגע שבו נכנסנו לחדר הניתוח, התינוקת היתה בחוץ. רופאת הילדים אוששה אותה והיא הגיבה היטב. התגובה המהירה שלה מעידה על כך שהבעיה היתה מיידית ואקוטית. דקות בודדות הבדילו בין חיים ומוות".

בכל אותו הזמן עמד הבעל מחוץ לחדר הניתוח כשהוא מודאג ונסער. "התפתחות כזאת לא היתה צפויה כלל", הוא אומר, "הכל קרה מהר ובפתאומיות. עמדתי בחוץ והתפללתי שהכל יסתיים בשלום. קשה היה לא לדמיין את הגרוע מכל. כשהרופאה יצאה לעדכן אותי שאלונה והתינוקת בסדר, שמחתי מאוד. זה היה פשוט נס. עוד כמה דקות והדברים יכלו להסתיים אחרת".

אחרי יממה בפגייה עברה בתם הקטנה של בני הזוג מזרחי, שקיבלה את השם מיאל, לתינוקייה, והם צפויים להשתחרר היום (ראשון) מבית החולים ולשוב לביתם. "כשאנחנו חושבים על השתלשלות האירועים ועל מה שקרה מהרגע שבו הגענו לרמב"ם, אנחנו מבינים שהיו פה נס והשגחה", הם אומרים, "ידענו כל הזמן שנגיע ללדת ברמב"ם בזכות הצוות והמקצועיות שלו, והנה – הם הצילו לנו את הילדה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר