מנהרות הכרמל (צילום: דרור ארצי)
מנהרות הכרמל (צילום: דרור ארצי)

מנהרות הכרמל: עלייה של 14 אחוז למנויים

ב-1 בינואר העלתה חברת כרמלטון את מחירי הנסיעה במנהרות הכרמל למנויים ברכב פרטי ל-8.05 שקלים לנסיעה במקטע אחד - עלייה של 99 אגורות ביחס למחיר שעודכן רק לפני שלושה חודשים. כעת עולה שוב קריאה ציבורית להחרים את המנהרות

פורסם בתאריך: 3.1.21 07:58

מחירי הנסיעה במנהרות הכרמל התעדכנו ב-1 בינואר, ובמסגרת עלה המחיר למנויים ברכב פרטי ל-8.05 שקלים לנסיעה במקטע אחד – עלייה של 14 אחוז ושל 99 אגורות ביחס למחיר שעודכן לפני שלושה חודשים, ב-1 באוקטובר. מחיר הנסיעה במקטע אחד לרכבים פרטיים שאינו נכלל בהסכם שימוש, כלומר אינם מנויים, נשאר ללא שינוי והוא עומד על 9.91 שקלים למקטע. מחיר הנסיעה במקטע אחד לרכב ציבורי עולה כעת 29.85 שקל – עלייה של חמש אגורות ביחס למחיר הקודם שעודכן באוקטובר.

שינוי נוסף הוא איחוד של כל סוגי המשאיות. עד כה היתה חלוקה בין משאיות קלות שמשקלן הוא 12-4 טון לבין משאיות שמשקלן הוא מעל 12 טון, וכעת אוחדו שתי הקטגוריות, ומחיר הנסיעה למשאית הוא 49.75 שקל למקטע, הן למנויים והן למי שאינם מנויים.

מנהרות הכרמל נפתחו לציבור בשנת 2010. הפרויקט, שנחשב לאחד ממיזמי התחבורה המתקדמים במדינה, תוכנן והוקם על ידי חברת כרמלטון, שהיא גם המפעילה והמתחזקת שלו תחת פיקוח ממשלתי. המנהרות כוללות שני מקטעים לכל כיוון – ממחלף חיפה דרום עד לגרנד קניון, ומהגרנד קניון למחלף הקריות.

רותי בנין, מובילת מחאת מנהרות הכרמל, אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "עליית המחירים זועקת לשמים. לא יכול להיות שתהיה העלאה כזו בזמן הקורונה, כאשר אנשים מאבדים את העבודה שלהם ונמצאים במצוקה נוראית. אני מניחה שאחת מהסיבות לכך היא שיש פחות נוסעים. אני טוענת שלא צריך להיות העלאות מחיר בזמן הקורונה, וזה תקף לכל דבר. צריך להישאר במחיר הקודם, למרות שגם הוא שערורייתי. למכוניות פרטיות שמשתמשות במנהרות במסגרת מנוי עלה המחיר ב-14 אחוז – זה המון כסף".

בנין קוראת לציבור לא להשתמש במנהרות ולראשי הערים במטרופולין להתערב בנושא: "אני חושבת שעינת קליש רותם וכל ראשי הערים באזור צריכים להקים קול צעקה ולהגיד 'עד פה, מספיק. אנחנו לא מוכנים יותר. אנחנו לא מוכנים שהתושבים שלנו יצטרכו לשלם מחירים כאלה. אבל גם הנהגים אשמים, כי אם הם היו מחרימים את המנהרות ולא נוסעים בהן, כרמלטון לא היתה מרשה לעצמה לעשות את מה שהיא עושה".

 

 

גם חברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג מסיעת חיפה בשבילנו זועמת על העלייה במחירים: "עליית המחירים הנוספת שוב מוכיחה שלא סופרים את תושבי חיפה שנדרשים לשלם מחירים מופקעים על נסיעה בכביש שחוצה את העיר והוא כביש אלמנטרי, בעוד שבערים אחרות, כמו בירושלים, המדינה מממנת את הנסיעה בכבישים, כמו למשל כביש בגין, בלי לגבות מתושבי ירושלים דמי נסיעה. לא רק שהעיר המזוהמת ביותר בארץ צריכה לאפשר למשאיות ולרכבים פרטיים לנסוע בחינם במנהרות כדי להוריד את רמות הזיהום מתחבורה, אלא הגיע הזמן שנקבל שירותים מהמדינה ללא אפליה ביחס לערים אחרות".

לדבריה, "הגיע הזמן שהמדינה תפתח את ההסכמים מחדש ותחזיר לבעלותה את הכבישים כדי שניתן יהיה להשתמש במנהרות בחינם. בכוונתי לפנות לשר האוצר ישראל כץ בנושא על מנת שהוא יפעל בתחילה להפחתת מחירי הנסיעה, ולאחר מכן יבחן את ההסכם בין כרמלטון למדינה. עד אז אני קוראת לציבור להחרים את מנהרות הכרמל, רק כך המפעילים יבינו שאין פה לקוחות שבויים ויפחיתו את המחירים".

מכרמלטון נמסר בתגובה: "תעריפי המעבר במנהרות הכרמל מתעדכנים בהתאם להסכם שנחתם בין כרמלטון למדינה ובהתאם למתווה ההנחה שאושר על ידי הממשלה. המנהרות מהוות עורק תחבורתי מרכזי באזור חיפה והצפון, ומדי יום עוברים בהן עשרות אלפי משתמשים שחוסכים זמן ודלק ומסייעים לצמצום פליטות המזהמים ולשיפור איכות האוויר ואיכות חייהם של התושבים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. צבי בר

    להפסיק לנסוע במנהרות !
    חוצפה שאין כדוגמתה ! מה התייקר ששוב מעלים לנו את המחירים כשעוברים במנהרה ?
    שום דבר, פשוט ממשיכים להתעלל בנהגים ולגזול מהם ! אין הצדקה להעלאת מחירים זאת !

  2. אחת שאכפת לה

    להחרים את המנהרות!!!! , חברת כרמלטון עושקת ומנצלת קהל שבוי!!.

    אנחנו כבר מזמן החרמנו. המחיר מופקע לקטע דרך קצרצר. מהיום שהם פתחו את הכביש לנסיעה- המחירים עולים ללא הגבלה.חזירות לשמה!
    נוסעים דרך גשר גיבורים במקום, ההבדל בזמן הנסיעה לא כזה גדול…

  3. חיפאי מודאג

    גם שהיה לי מעבר חופשי על חשבון החברה לא נסעתי במנהרות וגם לא אסע!!

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מנהרות הגזל . . התושבים צריכים להתעורר ולא לתת גיבוי לשוד הזה

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    העיריה ש״פ
    דואגים ל רמזורים אדומים
    למה אין התאמה של הגל הירוק …
    הרשויות נותנות יד לגזול את התושבים

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תגובת כרמלטון סותרת את עצמה. אם המנהרות מהווה עורק תחבורה ראשי אז למה לעשוק את תושבי חיפה והקריות שרוצים להשתמש בהן יום-יום ולהפחית את הזיהום בעיר? למי אתם מייקרים את המחירים? למי שרוצים וצריכים להשתמש בהם יום-יום? זה כמו לעשוק את הזקנים והמסכנים, דוקא מאלה שאין להם, לנצל אותם.
    הלוואי וכולם יסכימו למחאה ולא יסעו במנהרות והגיע הזמן לשנות את ההסכם לטובת האזרחים שאמורים להשתמש במנהרות לנוחיותם ולא להגדיל כל 3 חודשים את הכנסות החזירים רודפי הכסף.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אתם גנבים בחסות החוק שזה פשוט לא יאומן!
    פעם ראשונה בחיים ואחרונהההה בחיייייים תאמינו לי, שנסענו דרך המנהרות, ובאםםםם מעל 100 שח קנס! ועוד אחרי ששלמנו ביציאה!
    למה? על שום מה? כי בטעות נסענו דרך נתיב המנויים? כי אין לנו שמץ של מושג איך זה עובד? ועוד בטח לבטח שלא ידענו שנסענו בדרך שהיא יקרה פי עשר ממה שהייתה אמורה לעלות! ההגיון הבריא אומר סבבה…לא ידעתם תענשו, ב20 30 שח גג
    אבל למעלה מ100 שח???
    גנבים! הכסף הזה יגיע לתרומה ולא אשלם לכם שקל!
    נתראה בבית משפט עם כל שאק המתלוננים כאן.
    אהה ותכינו תגובה לתכנית חסכון והצינור וכו וכו….

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר