פסטיבל "החג של החגים" (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)
פסטיבל "החג של החגים" (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)

לאן נעלמו החנוכייה, עץ חג המולד והסהר במושבה הגרמנית?

פסטיבל "החג של החגים" לא יתקיים השנה במושבה הגרמנית, אבל לא ברור מדוע ניתנה ההוראה להעלים מהכיכר המרכזית של שדרות בן גוריון את סמלי החג של שלוש הדתות

פורסם בתאריך: 7.12.23 14:47

ברור. אין מקום לחגיגות בזמן מלחמה כשבכל יום אנחנו קוברים את מתינו, יותר מ-130 חטופים נמצאים עדיין בשבי החמאס בעזה ועדויות מזעזעות מאירועי הטבח ב-7 באוקטובר יוצאות לתקשורת ולרשתות החברתיות.

חיפה, גם בזמני מלחמה וגם בזמני רגיעה, היא עיר מעורבת. חודש דצמבר הוא החודש הכי שמח והכי מאיר, תרתי משמע, את המרקם האנושי, כשבני דתות שונות חוגגים במקביל. השנה רצו בעיריית חיפה לחגוג את פסטיבל "החג של החגים" המסורתי אך קיבלו ברקס, ומזל שנמצא המבוגר האחראי כי למי יש חשק בכלל. 

 

 

הערב (חמישי) ידליקו מיליוני ישראלים נר ראשון של חנוכה, ודווקא בגלל זה יש דבר אחד שאני מתה לדעת – מיהו זה שהחליט לא להציב בכיכר בצומת שדרות בן גוריון והמגינים את החנוכייה, את עץ חג המולד ואת הסהר המוארים, שהם סמלי החג של שלוש הדתות? מיהו זה שחשב שהצבתם בכיכר תתפרש כחגיגה והוריד את ההוראה? הרי גם בזמן מלחמה החגים האלה לא ייעלמו מלוח השנה, אז למה לא להאיר לנו את הלב הדואב ואת העצבות הגדולה האופפת אותנו?

הצבתם של החנוכייה, עץ הכריסטמס והסהר בכיכר כמדי שנה היתה מראה לעולם כולו, לאזרחי המדינה ובעיקר לנו – תושבי העיר הכי מיוחדת ויפה – שאנחנו עדיין שפויים, שלא איבדנו תקווה, שיש לנו עתיד משותף ושרק ככה ננצח. כי כאשר הכל יסתיים נצטרך להמשיך מהמקום שבו הפסקנו ונחזור להיות אחים. אולי יותר חשדנים, אבל אחים. ואחיות.

 

תגובות

17 תגובות
17 תגובות
  1. המצליף

    אין דו קיום!!!רוב מוחלט של תושבי חיפה הערבים הם נוצרים!!!
    והם מחרחרי ריב ומדון ושנאה!!!

  2. מרדכי היהודי

    אחים יש לי והם אך ורק יהודים, אנחנו והערבים לא אחים, אולי לא במלחמה עם כל הערבים, אבל האמת שגם אין אהבה גדולה. הדו קיום לאמיתו של דבר מתקיים בקווים מקבילים לא בקווים משיקים.

  3. איש

    רוב המוחלט של גזעני חיפה הם זרים! מחרחרי ריב, מדון, שנאה ועודף סימני קריאה תעופו לנו מהחיים ותשאירו לנו שכנות טובה…

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עירית חיפה לא דאגה חינוכיות,כאילו אין חג.למדל בקרית חיים בציר הראשי אחי אילת ,אין אפילו חנוכיה אחת.מזל שיש את חבד,שללא מיסים מאירה לנו עם החינוכיות שלה את החג ומזכירה לכולם את נצחון היהודים במלחמה.זו עירית חיפה , בושה!!

  5. סתם אחד

    החנוכייה הועברה לעזה כי שם היא מראה את הסמל האמיתי של העיר , לגבי העץ הוא סתם מיותר והרבה כסף הולך רק על ההדלקה שלו- כך שביטול החג של החגים הוא הדבר הכי טוב שראה לעיר כי בכל זאת העיר מתה לגמרי

  6. גינגי

    בושה שאין חנוכיה בשדרות בן גוריון זה אומר שלא חוגגים וגם לא צריכים להגיע לשדרות בן גוריון בחנוכה שיחגגו הנוצרים והמוסלמים עם ראש העיריה שכניראה מנותקת מהמציאות לא להגיע לשדרות בון גוריון בחג החנוכה

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה ש"יפה" שלא בוטל שום אירוע חנוכה בשום מקום בארץ. וכולם חוגגים ושרים ונהנים. אבל בחיפה, לקשט? אסור

  8. קול שפוי

    היו צריכים לשים רק את החנוכייה, שאר הדתות לא מעניינות אותנו, זה מדינת היהודים וכל מי שלא יהודי ולא מוצא חן בעיניו משהו מוזמן לעוף לנו מהמדינה.

  9. דבורה משה

    ברוך השם שנפל לעירית חיפה האסימון , "חג החגים" זה הבלוף הכי גדול שיכול להיות. אין דו קיום , לא היה בעבר ולא יהיה בעתיד, השנאה של הערבים לכם ישראל בוערת בעיניים שלהם. צריך להחזיק אותם קצר ולא ל"התידד" אתם יותר מדי. שהם יחגגו את החגים שלהם בנפרד, הדת היבודית לא חוגגת עם איסלאם ונוצרים חגים. זה אסור גם מבחינת ההלכה.

  10. מורדי גפן

    לא משנה מה תעשה עינת, ראש העיר, יתקפו אותה.
    תציב חנוכיה – איך המא עושה זאת בעת מלחמה.
    לא תציב – איך היא לא משמחת את התושבים.
    לכל הלעומתים מטרה אחת לתקוע מקלות בגלגלי העשיה של ראש העיר ולהפיל אותה.
    בושה.

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין בעיה עם העץ הבעייה זה עם הסימן המוסלמי אין חשק לראות סממני מוסלמים בתקופה זאת הם הראו את הצבעים האמיתים שלהם

  12. טניה

    חלום הדו קיום נגוז ב7 לאוקטובר ובימים שאחריו, כאשר ראינו בדיוק מה האזרחים העזתים (ולא רק חמאס) עשו ועודם עושים לבני עמינו. בשביל דו קיום צריך שני צדדים, ואין פה לצערנו שום צד שני שמעוניין לחיות איתנו בשלום. והמעטים שכן מעוניינים יושבים בשקט. אין שום חשק במצב כזה לראות את את סמל הסהר, וזה אפילו עלול לטרגר רבים. מניחה שבשביל להיות פוליטיקלי קורקט לא משו גם את שאר הסמלים. חבל, נראה שהפוליטיקלי קורקט נשאר חשוב יותר ממה שאנחנו צריכים כדי לשרוד

  13. אורלנדו בכיכר

    יש לא מעט כיכרות בעיר – סטלה מאריס + ציר הכרמל – שיש חנוכיות + סממני החג של החגים . צנוע יותר ומתאים לתקופה

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר