פסטיבל "החג של החגים" (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
פסטיבל "החג של החגים" (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

המיילים שחושפים: העירייה רצתה לקיים את "החג של החגים"

ראש העיר עינת קליש רותם הכחישה בציוץ בטוויטר את הפרסום על רצונה של עיריית חיפה לקיים את פסטיבל "החג של החגים" וכינתה אותו פייק. אלא שמיילים בנושא מוכיחים כי היא שותפה מלאה לדרישה לתקצב את האירוע וכי המנכ"ל ניר מריאש קבע: "ביטולו יהיה כניעה לשנאה ולקיצוניות"

פורסם בתאריך: 2.11.23 13:57

הפרסום אתמול (רביעי) ב"כלבו – חיפה והקריות" על רצונה של עיריית חיפה לקיים את פסטיבל "החג של החגים" עורר גל תגובות נזעם ברשתות החברתיות על הניתוק שמפגינה העירייה בתקופה זו. הבוקר, באופן מפתיע, ראש העיר עינת קליש רותם הכחישה את הפרסום בציוץ בטוויטר, כינתה אותו פייק ואף התוותה מונח חדש – פייקולוגים.

אלא שכבר אתמול, בתגובה לפניית "כלבו – חיפה והקריות", אישרה לשכת ראש העיר כי "את התקציב אישרה מועצת העיר. בימים אלה הנושא נבחן מחדש על ידי ראש העיר עם כל גורמי הבטחון הרלוונטיים לנוכח מצב הלחימה".

בציוץ שפרסמה הבוקר כתבה קליש רותם: "כתגובה להודעות הפייק על כוונת עיריית חיפה לחגוג השנה את 'חג החגים, קבלו את האמת – אפילו אם המלחמה תסתיים, כפי שכולנו מקווים ומייחלים, לא יהיו חגיגות השנה. את כספי הפסטיבל השנה נקדיש לשמירה, ריפוי והחלמה של הקהילות והשכונות בחיפה, לפי מצב המלחמה בתקופת החגים. נעדכן בקרוב. ולכם פייקולוגים – תנוחו. אני מבינה שחזרתם לקמפיין".

 

הציוץ של עינת קליש רותם

הציוץ של עינת קליש רותם

 

כעת אנו חושפים את ההתכתבויות בין בכירי העירייה מתחילת השבוע, ואתם תקבעו מיהו ה"פייקולוג".

במייל ששלח מנהל אגף התרבות בעירייה דן פרת לגזבר העירייה שמוליק מרמלשטיין נכתב: "שמוליק שלום, בישיבה שהתקיימה היום (שני השבוע; ב"כ) שבה נכחו ראש העיר, המנכ"ל, מנהל בית הגפן ואנוכי הוחלט כי אירוע 'חג החגים' יתקיים השנה. בעקבות המצב יכול להיות כי האירוע יקבל אופי שונה מאשר בשנים רגילות. על התוכנית המדויקת יוחלט בהמשך, אך בינתיים ייערך בית הגפן לקיומו של האירוע במתכונתו הקבועה. לפיכך תועבר המקדמה כרגיל לבית הגפן. במקרה וייערכו פחות אירועים במרחב הציבורי, לא יועבר התשלום הנוסף".

 

המייל של דן פרת

המייל של דן פרת

 

 

מרמלשטיין, שכפי שפורסם אתמול התנגד להעברת המקדמה לקיום הפסטיבל, השיב לפרת למחרת: "אנו נמצאים כעת בתקופה של מצב מיוחד בעורף והתנהלות בזמן חירום, אשר בין השאר משליכה גם על הניהול הכספי של העירייה, ובמסגרתה מוטלת עלינו החובה לנהוג בכספי ציבור שעליהם אנו מופקדים באחריות יתרה. כידוע לך, אנו משקיעים את מיטב מרצנו וזמננו למתן מענה מיטבי ורציף לסיטואציה המורכבת שבה אנו מצויים ולהקצאת כספים בהתאם. התחייבויות עבור כוח אדם, אירועים ותשתיות במועד הזה לצורך הפקת הפסטיבל, שהסבירות לקיומו מוטלת בספק, אינה עולה בקנה אחד עם רשות זהירה, סבירה ואחראית. לפיכך, כגזבר העירייה אין ביכולתי לאשר הוצאה זו".

אל עמדתו זו של מרמלשטיין הצטרפה גם היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין. "אנו בעתות מלחמה וחירום קשות וכואבות", היא כתבה, "בעת הזו קיום חגיגות ואירועים ציבוריים הומי אדם לוקים בכל כשל אפשרי. לפיכך היא הודיעה כי אינה מאשרת את האירוע.

 

המייל של שמוליק מרמלשטיין

המייל של שמוליק מרמלשטיין

 

גם מנכ"ל העירייה ניר מריאש הצטרף להתכתבות, ודבריו מוכיחים באופן שאינו משתמע לשני פנים כי העירייה מתכוונת לקיים את הפסטיבל.

"נושא קיום חג החגים השנה התקבל אחרי דיון מעמיק עם ראש העיר, המנכ"ל, מנהל בית הגפן וראש אגף תרבות", כתב מריאש, "הוחלט על אירוע שונה מהשנים הקודמות שישמר את המסורת שנבנתה לאורך שנים. האירוע יבוזר בין מגוון הקהילות שמהן מורכבת העיר (בכללן גם קהילות עולים, נוצרים ועוד). לדעתנו יש חשיבות עליונה לקיים אירועים תרבותיים דווקא עכשיו, כאשר הקהילות הולכות ונסגרות. אני מציע לקיים דיון ענייני עם מובילי האירוע שיציגו את אופיו וחשיבותו. 'חג החגים' בחיפה הוא ביטוי של נחישות ותקווה להמשך חיים משותפים של כל מרכיבי הפסיפס שמייחד אותנו. ביטולו יהיה כניעה לשנאה ולקיצוניות".

 

המייל של ניר מריאש

המייל של ניר מריאש

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין גבול לרמת הטינוף של העבריינית המורשעת. תתבעו אותה דיבה. רק ככה העבריינים מבינים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קליש מעופפת ברמות קשות אין מה לומר.
    וכל יתר המועמדים יחד איתה, שותקים כמו דגים.
    צריך בחיפה ועדה קרואה

  3. ועדה קרואה לחיפה !!

    המדינה עברה טבח
    אנחנו כולנו בתוך מלחמה וטראומה קשה
    גברת קליש עשי עמנו חסד ותתפטרי את לא יכולה לנהל.
    כשאין כישורים אז אין וזה מה שחמש שנים ראינו אצלך.
    צריך בחיפה ועדה קרואה. כל המועמדים פשוט לא ראויים

  4. למסית איתן

    למגיב איתן – אתם לא רק מפיצים ונדליזם עם המדבקות המטופשות שלכם בכל העיר
    אתם פשוט מפיצים רעל, רוע, פילוג ושנאה פנימית אפילו במהלך המלחמה על הבית
    שהמחנה שלכם גרם אותה בבריחות שלו ובמדיניות השגויה שלו.
    אז בואו ספרו לנו רק איזו עמותה של סורוס והקרן החדשה מממנת את המדבקות וההסתה שלכם?

  5. האמת בוהקת

    פוליטיקאית שחושבת שהיא חכמה אבל האמת צפה והמיילים אומרים אמת

  6. שונא קאליש יחייה

    בציוצים קאליש טובה בכל השאר לא מתפקדת. פרפורי גסיסה שלה. ממילא תוחלף. קיבלה הארכה של כמה חודשים בגלל המלחמה אבל גם זה יעבור ונעיף אותה

  7. גילי

    רק לפי אופן התגובות שלה היא צריכה לעוף.
    ראש עיר שלא יודע להתבטא בכבוד לא ימשיך בתפקידו.
    שתלך הבייתה ותדבר שם בשפה הנמוכה שלה

  8. הרצל-הציבור מטומטם והציבור ישלם.

    מגדת עתידות חיפאית מפורסמת מאוד. ( שהשם שלה מתחרז עם מיקי) רצה בזמן חצי שנה קדימה למאי 2024. וראתה שהגברת עדיין יושבת על כס ראש העיר….
    ושוב מצאה ריקבון

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    "כל הסטודנטים שפעלו עבור קליש בבחירות בעלי כישורים טובים יותר לנהל את העיר ממנה"
    מי אמר?
    מנכל העירייה כמה חודשים אחרי שנבחרה.
    ונכון עוד הרבה יותר בימים אלו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר