פקק תנועה באחוזה (צילום: שירי ויצנר)
פקק תנועה באחוזה (צילום: שירי ויצנר)

מדוע חיפה פקוקה כל יום כל היום?

לא מדובר בפקקים בכל בוקר כשכולם ממהרים לעבודה ולבתי הספר, וגם לא באלה בכל צהריים במרכז הכרמל כי הרגילו את תלמידי הריאלי שבאים לאסוף אותם משער בית הספר. אז מה הסיבה? המלחמה, אלא מה

פורסם בתאריך: 8.12.23 09:11

חיפה פקוקה. מי שלא שם לב מה קרה לנו פה מתחת לאף, כנראה לא ממש מחובר. נכון, העיר התחתית תמיד פקוקה, גם ואדי ניסנאס פקוק, גם מרכז חורב. אבל אף אחד לא יודע לשים את האצבע על המועד המדויק שבו זה התחיל, למרות שהרוב תמימי דעים שזה קרה בחודשיים האחרונים, עם פרוץ המלחמה, ויש אפילו שמתלוצצים ואומרים שכנראה העיר בבטלה גמורה. לפחות אלו שנעים על הרכס.

הכוונה היא לא לפקקים שנוצרים בכל בוקר ביציאה מהשכונות הכלואות, כשכולם ממהרים לעבודה ולבתי הספר. גם לא לפקקים שנוצרים בכל צהריים בתחילת דרך הים בואך שושנת הכרמל, רק משום שהרגילו את תלמידי הריאלי מטו"ס שאמא באה לאסוף אותם עם הרכב משער בית הספר. לזה כבר התרגלנו. גם לכל אלו שמחנים בדאבל פארקינג בנוה שאנן וחוסמים נתיב נסיעה כי בא להם להצטייד ב-coffee to go התרגלנו. נדמה לי שאפילו תושבי שכונת נאות פרס התרגלו לפקקים בזמן משחקי כדורגל, או לפחות הפסיקו להתלונן על כך בפוסטים בפייסבוק.

כל ציר הרכס פקוק, לאורך כל היום כולו, או כמו שליאת אשכנזי אומרת: "זה כל יום, כל היום וזה פשוט מייאש. אתמול הסעתי את הבת שלי מרמות ספיר לרחוב גורדון בנוה שאנן, נסיעה שאמורה היתה לקחת שתיים-שלוש דקות ארכה חצי שעה".

לסברה שהפקקים נוצרו בגלל שלחיפה התווספו כ-3,000 מפונים מיישובי העוטף וגבול הצפון אין אחיזה ממשית, כי מדובר בתוספת של אחוז אחד לאוכלוסיית העיר – לא משהו שאמור להשפיע בכזו רמה על צירי הנסיעה. כך אמר ל"כלבו – חיפה והקריות" גורם עירוני שבקיא בענייני תחבורה.

אז מה כן?

"יש לנו סברה שאמנם לא נבדקה מדעית וצריך להתייחס אליה כאל תחושת בטן, אבל גם שמנו לב לשינוי מאז תחילת המלחמה. בגלל המצב, אנשים חוששים לביטחונם האישי ומעדיפים לנסוע ברכבם הפרטי, ובטח שלא לשלוח את הילדים בתחבורה ציבורית".

 

 

זה לא סוד שבתחילת הלחימה השימוש בתחבורה הציבורית ירד דרסטית, ובערים רבות הגיעה הירידה ל-50 אחוז. אבל כדי להבין אם תחושת הבטן שעליה מדברים בעירייה היא נכונה, פנינו לחברת אגד וזו תגובתה: "בתחילת המלחמה נרשמה ירידה בשימוש בתחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ. בשבועות האחרונים מספר הנוסעים עלה משמעותית, וכרגע הוא קרוב מאוד למספרים שלפני 7 באוקטובר".

אז עם כמעט אותו מספר של כרטוסים נשללת ההנחה שתושבי העיר חוששים מתחבורה ציבורית, אבל אולי לנהגי המוניות יש הסבר מניח את הדעת למצב הבלתי נסבל. צביקה ישראלי הוא הסדרן של מוניות חורב, והוא יודע לספר שהצומת פקוקה מאוד בשעות הבוקר, אבל הוא לא שמע שהעיר פקוקה לאורך כל היום כולו כי אף נהג לא התלונן.

ברור, כי המונה דופק.

"(צוחק) זה נכון. פעם להפעיל מונה בתוך העיר היה מכה כי המונה לא היה זז. היום, בעזרת משרד התחבורה, זה השתנה, והמונה בתוך העיר דופק חבל על הזמן".

תגיד, אתה לא רואה שהציר פקוק כבר חודשיים?

"אני רואה בבוקר, אבל במשך היום לא, אני יושב במשרד, נשמה, אני לא מסתובב בכבישים. אבל בשעה 7:30 בבוקר, האחיות שיוצאות מהמרכז הרפואי כרמל לפיזור הביתה, לוקח להן 20 דקות למרכז חורב. זו נסיעה של דקה וחצי".

אנשים משתגעים ואתם רגועים. אתמול מישהו נסע אחר הצהריים ממרכז הכרמל למרכז חורב בשעה ורבע.

"יכול להיות שזה בגלל המפונים? יש המון מפונים, ומאוד יכול להיות שגם הם עכשיו מטיילים כי הם לא יכולים לשבת כל היום בבתי המלון".

מה, הם נוסעים הלוך ושוב על הציר כי הם משתעממים?

"לכי תדעי".

בצר לנו פנינו למשטרה שאמורה לדעת הכל, אך משטרת ישראל לא מגיבה אם אין תלונה. ובכלל, נרמז שזה רק נדמה לנו כי אין סיבה מוחשית לפקקים מלבד אולי גשם או מלחמה. בדיוק לתשובה הזו ייחלנו – שזה הכל בראש שלנו.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

18 תגובות
  1. עידו

    בכל בתי הספר היסודיים ההורים אוספים בצהריים, לא רק בריאלי, או שאת מצפה מילד בכתה א לחזור הביתה בתחבורה ציבורית?
    אז בבקשה לא להדגיש במיוחד את ״ילדי הריאלי״.
    מיותר ומרגיז

  2. אייל1

    כ-10,000 כלי רכב נוספו ממפונים שהביאו רכבים מכל ישובי הצפון. חיפה קיבלה הצצה מה יקרה עוד 3-4 שנים בציר הרכס כש-200 פרויקטי תמ"א 38 שבהם תוספת 2000 יח"ד, ועוד גבעת זמר ומגדלי מגידו במרכז הכרמל יוסיפו לאזור 10,000 כלי רכב נוספים.
    שום תוספת צירים ירידות מעקפים ומחלפים לא תעזור
    תפנימו רבותי – רק תחבורה ציבורית טובה היא הפתרון.
    אין שום פתרון לצפיםות המטורפת בשכונות כשכבר היום מדרכות נחסמות בכלי רכב שחונים בכח בכל פינה פנויה ואיכות החיים גרועה. פחד לתת לילדים ללכת ברגל בשכינה כי יידרסו על מדרכה מרכב או אופנוע שחושבים שזו חניה עבורם.
    לכן
    בלי כרמלית קו 2 בין הכרמל הצרפתי לאוניברסיטה ולעוספיה אנחנו מובלים לאסון של פקקים, עצבים, תאונות, הרוגים, ועיר שמגעיל לחיות בה כי צריך ללכת בכבישים.

  3. גיא

    זה לא רק בראש שלכם. מקרית ספר לחורב זה רק שעה .. ומתחנת רכבת חוף הכרמל לקרית ספר לוקח יותר זמן מאשר מתל אביב לחוף הכרמל ברכבת. זה מאד לא בראש שלכם. זה פשוט פקקים הזויים

  4. א.ק.

    הכבישים בחיפה לא מתוכננים נכון,ראו את הזויות ההפוכות בכביש דורי ובדרך פרויד….כך גם בקרת הרמזורים שלא קיימת!!! נראה שאין תאום בין הרמזורים וכך תמיד במוריה סתום עד צומת שמשון ומרכז חורב פקוק סתם….
    זאת עיריה שהתושבים לא מעניינים אותה!!!

  5. זאת הסיבה

    הסיבה היא תרבות הנהיגה הישראלית.
    בשד הציונות רכבים עוצרים בדאבל פארקינג וחוסמים נתיבים בשעות שיא.
    נהגים שחוסמים צמתים, לא נותנים זכות קדימה ולא נותנים לתנועה לזרום רק כדי להספיק לרמזור ירוק..
    כל זה ועוד עשרות סיבות נוספות

  6. סיגל

    לא הבנתי את הלגלוג זלזול באיסוף ילדים מהריאלי, מריח כמו קנאה. ילדים מגיעים לבית ספר גם מרחוק. כאילו בבתי ספר יסודיים אחרים לא אוספים ילדים

  7. אזרחית מוטרדת

    אכן, כמי שגרה בכרמל, ליד חורב, מכירה את הפקקים. לכן התחלתי להתנייד באוטובוסים, שהם כמעט ריקים. אז נכון שגם הם די מזדחלים בפקקים, אבל לפחות אני לא נהגת עצבנית…

  8. אני

    קשקוש ממש, הפקקים מזמן, אם אנשים היו נוהגים לפי החוק, ולא מתפרצים לצומת חסום, אם היתה משטרה או פקחי עיריה אולי היה שינויי, אבל שחוסמים נתיב חניה, אתמול נסעתי גם ברחוב הגפן וגם בשד הציונות. אנשים סוגרים נתיב נסיעה כאלו אין רמזור אין כביש, הכל חוקי, האם זה חוקי לעמוד על מעגל תנועה, קבוע מכוניות באלנבי חונים, זה חוקי??, באף עיר לא ראיתי תופעה כזאת.
    לסוע לחורב ובחזרה סיוט מתמשך, ולגנוב את התור בשמשון קבוע ואין שום פתרון. אם פעם אחת היו נעמדים בכל המקומות שציינתי ויש רבים, משטרה ונותנת דוחות לפורעים ולמפירי החוק, אולי אולי היה שינויי, שום קשר לעומס של המפונים, מלחמה וכו גם לפני זה, זה היה כך….

  9. אורלנדו בכיכר

    לדעתי , זו לא הסיבה ..
    אני נוסע בחיפה כבר שנים ובכל שעות היום . מה שהתחיל השבוע היה חריג בצורה קיצונית , פקקים עצומים בתוך העיר חיפה ובכיוון יציאה מחיפה צפונה , אפילו דרך הגיבורים בכיוון כרמל הייתה פקוקה .
    האם יש אפשרות שמערכת בקרת הרמזורים היא אחת הסיבות ?

  10. פנינה רוסנבלאום

    חיפה פקוקה כי איזה אידיוט החליט שרח ראשי של שתי נתיבים אחי אילת בק חיים יהפוך לחד סטרי באי תנועה אחרי 20 מ ומיד אחכ יחזור להות דו סטרי דבר הסותם את כביש 4 ועד לעוקף קריות! כל זה בגלל אי תנועה מחורבן

  11. יוסי מחיפה

    לא צריך להיות גאון גדול כדי לנתח את הסיבות: כמות כלי הרכב גדלה משמעותית בשנים האחרונות. אכיפה על 'דאבל-פארק' – אין. אכיפה על הסרטן של עצירת משאיות חלוקה על נתיב תנועה !!! = אפס. מחשבי בקרת רמזורים (למשל מרכז זיו) עם תוכנת מופעים לפי נפחי תנועה של 1985. בקיצור, אנחנו צועדים בביטחה, בעיניים עצומות לרווחה לקטסטרופה תנועתית. מישהו אמר משילות? מישהו אמר אכיפה משטרתית…..חחחחח

  12. בדקתי במשך שבוע ,

    במשך שבוע בדקתי את הסיבה לפקקים ,ואכן אתם לא טועים , יש כבר תקופה שיש פקקים נוראים במיוחד בציר הכרמל ,נסיעה של ארבע דקות הפכה ל 45 דקות במקרה הטוב , הסיבה לדעתי פזה קצרה וחסימת כיכרות ,כמו בכיכר ספר אנשים נדחפים וסוגרים את הנתים כנ"ל ברמזור של חורב בעליה מפרוייד נדחפים ובוגרים נתיבים תוסיפו את כלי הרכב של המפונים ושל הצבא ובתי ספר

  13. עיר בלאי של אנשים פח

    חחח רבע מחיפה קשישים אגואיסטים עשירים עם פנסיה תקציבית שמנה כל 3 שנים קונים רכב חדש עוד יותר גדול ומכוער מהקודם. מסרבים להשתמש בתחבורה ציבורית.
    יאללה אז שבו בפקקים ברכב החדש שלכם

  14. תמר

    העלית נושא חשוב ומרגיז. לדעתי יש מקום להכוונה משטרתית ולדוחות בגלל נהגים שמתפרצים לחסום את צומת חורב, חונים בחניה כפולה חוסמים נתיבים.

  15. לי

    כמו שכבר כתבו לפני, יש המון מפונים בעיר ואין ברירה אלא להתרגל לזה, לעת עתה ולקוות שהמצב בארץ ישתפר.

  16. טל

    חניה כפולה וחניה באלכסון עם רכבים שבולטים וחוסמים נתיב ומכריחים מאות רכבים לעצור ולעקוף לתוך נתיב נוסף
    זאת ממש מכה. לא ראיתי חוסר אכיפה ברמה כזו בשום עיר אחרת.
    אנשים גם עוצרים רכב באמצע נתיב באמצע נהיגה כאילו זה שייך להם.
    בהרבה ערים במרכז חניה בתוך נתיב תחבורה תגרור קנס בודאות וגרירה רק בחיפה הרגילו את הציבור שזה אפשרי בלי קנסות
    אני מתגורר במלון כרגע נוהג ברחובות בחיפה זאת העיר הכי קשה וגרועה לנהוג בה שהכרתי. כנראה בגלל המגזר.

  17. אנצי!

    כי לעירייה לא אכפת מפיתוח בניגוד לתל אביב.במקום לדפוק על השולחן בממשלה ולדרוש תקציבים לפיתוח ולרווחת התושבים.בחיפה רוכבים ומנצלים רק את זיהום האוויר ועוד חושבים שהתושבים מטומטמים!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר