חפירות בחורש שבסמטת אהרון (צילום: מעין אפרת)
חפירות בחורש שבסמטת אהרון (צילום: מעין אפרת)

מי גונב פקעות של רקפות בחורש באחוזה?

מעין אפרת, תושבת הכרמל, טוענת כי כבר שנתיים מישהו עוקר פקעות של רקפות, שהן צמח מוגן, מהחורש הטבעי שליד ביתה. בחברה להגנת הטבע אמרו שזה לא באחריותם, פארק הכרמל הפנו אותנו לרט"ג, ושם דרשו לפתוח תלונה והבטיחו לבוא לבדוק

פורסם בתאריך: 13.12.23 09:50

זה שנתיים, כך טוענת מעין אפרת, בתקופה זו של השנה מישהו עוקר פקעות של רקפות מהחורש הטבעי שליד ביתה באחוזה. הרקפת היא צמח מוגן, כך שמדובר בתופעה בלתי חוקית.

"בשנה שעברה נחפרו מאות פקעות", מספרת אפרת, "יום אחד הן היו ולמחרת כבר לא. גם השבוע שמתי לב לתופעה המצערת הזו של חפירה מכוונת וגניבת פקעות של רקפות. בשנה שעברה דיווחנו על כך לחברה להגנת הטבע שאמרו כי הם ישמחו לקבל פרטים של הגנב, ופתחנו גם קריאה במוקד העירוני, אך לפי התוצאות של השנה, דבר לא נעשה". 

איפה זה בדיוק?

"בקצה של סמטת אהרון מתחיל שביל הליכה לא סלול שיורד עד לקניון קסטרא, אבל בטיוליי שם עם הכלבים אני לא מרחיקה לכת. רוב החפירות הן לאורך השביל בשני צדדיו. יש חפירות ברורות, מסודרות מאוד ולא מבולגנות, בגודל של הפקעות שהיו שם וכבר אינן. צמחים שהיו שם בשבוע שעבר נעלמו באורח פלא. זוהי תופעה מקוממת, מכעיסה ופלילית. כמו כל חיפאית, מיד האשמתי את החזירים, אבל נאמר לי שפקעות של רקפות הן רעילות, ולכן החזירים לא אוכלים אותן. אם אלה היו חזירים, החפירות היו הרבה יותר מבולגנות והפקעות כנראה היו מוטלות לצדן. לי זה נראה כמו מעשה של בני אנוש".

 

 

יצאנו לחקור. בסניף החיפאי של החברה להגנת הטבע נאמר לנו שזה לא באחריותם ושכדאי לפנות לפארק הכרמל. שם הפנו אותנו לרשות הטבע והגנים (רט"ג), ונשאלתי אם התקשרתי כדי לפתוח תלונה. כשהשבתי בשלילה אמרו שבלי תלונה הם לא יוכלו להתייחס וביקשו שאפרת תתלונן כי זה מעשה חמור מאוד והם רוצים לטפל בכך במיידי. 

אפרת, מה נאמר לך ברט"ג?

"שחזירים דווקא כן אוכלים את פקעות הרקפות, ושלדעתם זה עדר של חזירים שתפס ראש, ובלילה אחד הם יכולים לפרק מאות פקעות. שלחתי להם את התמונות כדי שיראו כמה הכל מסודר סביב כל חפירה, ממש לא מתאים להתנהגות של חזירי בר שהופכים את האדמה. אני עדיין חושבת שמישהו הגיע לשם ופירק ארגזים של פקעות כי הגבעה היתה מפוצצת ברקפות. רט"ג התייחסו ברצינות לתלונה ואמרו שיגיעו לבדוק. אם זה באמת חזירים, אז איכשהו אני שמחה כי זה יחזיר לי קצת מהאמון בבני אדם. צריך הרבה יותר מכמה חזרזירים כדי שכולו יחזור".

 

חפירות של פקעות רקפות (צילום: מעין אפרת)

חפירות של פקעות רקפות (צילום: מעין אפרת)

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. יעקבי שלמה

    גם ביער מצר וביער ברקאי יש חפירות כאלו. מישהו עוקר בשיטתיות את הפקעות של הרקפות. חייב לציין שביערות האלו שוכננות שתי להקות גדולות של חזירי בר… לי נראה שזו עבודת. מה שמפליא שאומרים שהפקעת רעילה….

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר