לובי המעליות במגדל ארמון (צילום: אלון לוי)
לובי המעליות במגדל ארמון (צילום: אלון לוי)

למה העובדים במגדל ארמון עצבניים על המעליות המשודרגות?

ארבע מעליות במגדל ארמון שודרגו, אבל עובדי העסקים והמשרדים במקום לא מבינים למה זה מגיע להם. "המעליות פשוט מתוחכמות מדי", אומר אלון לוי שעובד במגדל, "אנשים נכנסים למעלית ולא מוצאים לוח כפתורים. אז הם יוצאים ממנה, לוחצים שוב, נכנסים עוד פעם ועדיין לא מבינים שהם לא צריכים ללחוץ על קומה"

פורסם בתאריך: 18.12.23 08:28

יצא לכם להיות לאחרונה במגדל ארמון ברחוב הנביאים? אם לא, אז דעו שארבע מעליות מתוך עשר עברו שדרוג שאמור היה – בדגש על אמור – לווסת את העומס הרב שיש עליהן. במגדל ארמון יש שש קומות חנייה, שתי קומות מסחר, קומת לובי ו-15 קומות משרדים – של קופות חולים, בנקים, משרדים ממשלתיים ועוד.

"הבניין הזה משרת המון אנשים", אומר אלון לוי שעובד במקום, "המון אנשים מגיעים למקום לפי הצורך, בניגוד לדיירים ולעובדים שמגיעים למגדל באופן קבוע. ההנהלה בחרה לשדרג את המעליות עם לוח פיקוד חדש, כמו בבניין הטיל למשל, רק מה? השדרוג הזה ממש לא מתאים לסוג האוכלוסייה שמגיעה לפה. המעליות פשוט מתוחכמות מדי".

תסביר.

"כדי להזמין את המעלית לוחצים על מספר הקומה שאליה רוצים להגיע, ואז נפתחת אחת מהדלתות ורק המעלית הזו תביא אותך לקומה שרצית. אלא שאנשים נכנסים למעלית ולא מוצאים בה לוח כפתורים. אז הם יוצאים ממנה, לוחצים שוב, נכנסים עוד פעם ועדיין לא מבינים שהם לא צריכים ללחוץ על קומה כי השלב הזה כבר נעשה קודם".

ואז מה קורה?

"נוצר עומס, ולפעמים לוקח עשר דקות עד שהמעלית מועילה בטובה להגיע אליך. אנחנו, העובדים בבניין, הכי סובלים. אנחנו מתלוננים כל הזמן לחברת הניהול. הסיבוך של המעליות גורם לעיכובים – אנשים נכנסים, יוצאים, חוזרים ומעכבים את הדלתות. נשמע מצחיק, אבל זה מטריד מאוד".

 

 

בעגה המקצועית קוראים ללוח הפיקוד המשודרג "דסטיניישן", והוא אמור לקצר את זמני ההמתנה בכ-20 אחוז – כך לפי פרסומים של חברות מעליות שונות. זו הסיבה שמותקנות מעליות כאלו בבתי חולים ובמקומות ציבוריים – בגלל המהירות, היעילות ופחות תקלות. התקשרנו לחברת נת"מ, שהיא חברת הניהול של הבניין, והעבירו אותנו למנהל הבניין יעקב בן חמו.

הגעתי ליעקב בן חמו, שופט הכדורגל לשעבר?

"נכון. מה אני יכול לעזור?".

הדיירים והעובדים במגדל ארמון מתלוננים על המעליות.

"אני לא יכול להגיב, אני יכול להפנות אותך לאייל שוורצמן, נציג הבעלים שזו קרן ריאליטי. אבל בואי נשמע מה הבעיה כדי שנוכל לעזור. אני רק לא מבין למה זה בעילום שם ולמה זה צריך להגיע לעיתונות? יש חברת ניהול ואפשר לדבר איתנו. את יודעת מה, אולי תקפצי לבניין ואראה לך במה מדובר, זה שווה. בכל מקרה, מי שרשאי לתת לך תגובה רשמית זה רק נציג הבעלים".

מקרן ריאליטי נמסר: "בשנתיים האחרונות בניין ארמון עבר שינוי מרשים, והבניין שהיה רובו לא מאוכלס הושכר לשוכרים רבים. לפני כשנתיים נשכרה חברת יועצים מהמובילות בארץ לבצע סקר לחידוש המעליות ולהתאמתן לדרישות הצפויות כתוצאה מהאכלוס. המלצותיה יושמו בעלות של מיליוני שקלים, ואכן, זמן ההמתנה למעליות התקצר משמעותית. לגבי מעבר לפיקוד הזמנה שהותקן, הדבר קיים במאות בניינים בישראל, ובפרט בבתי חולים ובמוסדות ציבור. כמו כן הותקן בבניין שילוט בכל הקומות בשפות עברית, רוסית וערבית, כולל ספציפית לגבי הפעלת פיקוד יעדים במעליות. בהרצת הפרויקט, הנהלת הבניין העמידה סדרן מעליות ייעודי שייסע במשך כשלושה חודשים לצורך הסבר ללקוחות מבוגרים ולמבקרים המתקשים להבין את התהליך. אנו בטוחים שההסתגלות תהיה מהירה, וכבר רואים שיפור משמעותי בזמני ההמתנה ובתפקוד המעליות".

 

תגובות

5 תגובות
5 תגובות
  1. משועמם

    כבר אין לכם על מה לכתוב אז אתם מתעסקים בשטויות משעממות. לסגור אל העיתון המיותר הזה.

  2. תגידו זה חדשות?!

    היה נסיון חיסול נוסף הבוקר בחיפה ואתם מתעסקים במעליות?!

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר