יתוש (צילום: ויקימדיה Tados)
יתוש (צילום: ויקימדיה Tados)

מדוע היתושים יצאו למתקפת חורף ברחוב של ראש העיר?

שכניה של ראש העיר עינת קליש רותם ברחוב גוטל לוין בשכונת רמות ספיר מתלוננים על מכת יתושים חריגה, בוודאי כשמדובר בעונת החורף. "כל השכנים מדברים על זה", אומר אחד מהם, "אנחנו כבר די מיואשים"

פורסם בתאריך: 25.12.23 09:10

הידעתם? יתושים הם טפילים מוצצי דם, והקבוצה המוכרת ביותר היא משפחת הכולכיתיים שכוללת כ-2,000 מינים, אשר יותר מ-45 מהם נפוצים בישראל. הזכרים ניזונים מצוף פרחים, אך הנקבות זקוקות גם לדם מבעלי חיים אחרים כדי להשיג את החלבונים הדרושים להן ליצירת הביצים. הטלת הביצים של הכולכיתיים נעשית במקום עם מים עומדים, שם הם מעבירים את החורף ואינם פעילים.

בישראל התרגלנו לכך שהיתושים, או יותר נכון – היתושות, יוצאות להתקפה בעונה החמה, אך משום מה החורף הזה לא דומה לשום דבר. "אני גר ברמות ספיר, ולאחרונה יש לנו מכת יתושים מטורפת", מספר ר"ס, "כל השכנים מדברים על זה, ואנחנו כבר די מיואשים. זה ברמה שאני הורג כל יום איזה עשרה בבית, והם גדולים. דיברתי עם מדביר שאמר לי שלא אמורים להיות יתושים בדצמבר, והם כנראה מגיעים מאיזה מאגר מים כמו ביוב פתוח. אשמח שתעזרו לנו עם עיריית חיפה".

 

 

שוחחנו עם עיריית חיפה, וחזרנו אל ר"ס.

העירייה תשלח מישהו שיבדוק, אבל היא צריכה לדעת כתובת מדויקת.

"אני גר ברחוב גוטל לוין במתחם שיש בו שלושה בנייני רבי קומות. הבניין שלידנו הוא הבניין שבו גרה ראש העיר עינת קליש רותם, אבל שלא יתפרש כאילו שזה נגדה".

ביקשנו מהעירייה גם את תגובתה, אך זו ממאנת להגיע מאז יום רביעי. נראה כי היתושים ברמות ספיר ימשיכו לעקוץ בלי בושה ולא ייתנו לתושבים מנוחה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. עידן אמריך - מדביר בחיפה

    היות והיו כמה ימי גשם ואז שמש יכול שתהיה דגירה של יתושים גם בעונה זו.
    בסמוך לרמות ספיר עובר נחל זיו ונחל רמז וייתכן התפתחות זחלי יתושים בנקיקים ובבריכות מים קטנות לפיכך אין להסיק מיידית שמדובר במקורות מים מזוהמים.
    חשוב לציין שהיתושים הנפוצים בתחום העיר הם יתושים מסוג יתוש הטיגריס האסייתי (אדס עלולים להיות נשאי קדחת דנגי וזיקה וקדחת הנילוס) ואלו יתושים שהסיבה הקרובה( עד עשות מטרים) תסבול מנוכחות של יתושים.
    כיוון קיימת האפשרות שיהיו גם יתושים מסוג אנופלס וקולקס ( נשאי קדחת הנילוס המערבי ומלריה), לכן חובה על רשות מקומית לעשות ניטור קבוע ( כולל מלכודות) על ידי מנטר מומחה

    גם בעונה זו לאחר גשמים יכולה להיות נוכחות של יתושים ולכן רצוי להתמגן כנגד יתושים ( בגדים ארוכים , תכשירים, רשתות בחלונות)

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בעיה דומה קיימת גם באיינשטיין וברחובות הסמוכים, לא ניכר שיש מקור מים עומדים בקרבת מקום.

  3. עמרי

    כשלא מטפלים בואדיות ולא עושים הדברה אז מקבלים יתושים
    שיעקצו את ראש העיר העוקצת.. עקצה אותנו 5 שנים ולא עשתה כלום.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר