הפיצוץ בנאות פרס (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
הפיצוץ בנאות פרס (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

איך סיקרה התקשורת הערבית בעולם את הפיצוץ בנאות פרס?

הפיצוץ על רקע פלילי שהתרחש הבוקר בנאות פרס הפך בכלי התקשורת הערביים בעולם לאירוע ביטחוני שהתרחש ב"חיפה הכבושה" כחלק מ"ההפצצה המתמשכת של ההתנגדות הפלסטינית על התנחלויות ישראליות במטחי טילים בתגובה לתוקפנות הישראלית נגד עזה"

פורסם בתאריך: 25.12.23 13:46

התקשורת הערבית ברחבי העולם סיקרה היום (שני) את הפיצוץ שהתרחש מוקדם יותר הבוקר בשכונת נאות פרס. כזכור, סמוך לשעה 10:00 החריד פיצוץ עז את השכונה, וזמן קצר אחר כך התברר שהפיצוץ ברכב בחניה של הבניין ברחוב יפעה 5, סמוך לבית הספר נאות פרס, התרחש בשל סכסוך על רקע פלילי. בעקבות הפיצוץ נפצע קשה גבר בן 54.

אבל העובדות לא נתנו לכלי התקשורת הערביים לבלבל אותם, והם התייחסו לאירוע כאל אירוע ביטחוני ודיווחו על "פיצוץ עז בעיר חיפה הכבושה". כלי תקשורת אחרים אף הגדילו וסיפרו לקוראיהם שלפיצוץ לא קדמו אזעקות.

אתר האינטרנט "الخليج 365" ("אל-חליג' 365" – "המפרץ 365") מרח את הכותרת "התקשורת ישראלית: פיצוץ אדיר נשמע בחיפה מבלי שהאזעקות פעלו", וציטט ערוץ חדשות מצרי שציטט "כלי תקשורת ישראליים". אל הידיעה צורף צילום מהאוויר של נמל חיפה.

 

הכותרת של "אל-חליג' 365"

הכותרת של "אל-חליג' 365"

 

האתר "فيتو" ("פיתו"), שהיה זה שכתב על הפיצוץ ב"חיפה הכבושה", בחר דווקא בתמונה של עזה מופצצת עם הכיתוב "פיצוץ בחיפה". לפי הכתב המהימן, "דיווחים בתקשורת חשפו היום כי פיצוץ חזק אירע בעיר חיפה בישראל בלי שנשמעו אזעקות". ואם זה לא מספיק אז מדובר כמובן בהמשך ל"הפצצה המתמשכת של ההתנגדות הפלסטינית על התנחלויות ישראליות במטחי טילים בתגובה לתוקפנות הישראלית נגד עזה".

 

הכותרת של האתר "פיתו"

הכותרת של "פיתו"

 

לפי האתר "القاهرة 24" ("אל-קאהירה 24" – "קהיר 24"), "פיצוץ נשמע בחיפה הכבושה בצפון ישראל, והוא גרם לבהלה בקרב מתנחלים. צבא הכיבוש עורך חקירה כדי לדעת את מקור הפיצוץ, כך לפי עיתון 'הארץ' העברי". לכתבה צורפה תמונה של מכונית עולה באש – אך ממש לא מהאירוע בחיפה.

האתר "الدستور" ("אל-דוסתור" – "החוקה") יצא גם הוא בכותרת מפוצצת, תרתי משמע: "מיוחד: פיצוץ אדיר נשמע בחיפה ללא הפעלת אזעקות". גם שם הסתמכו על התקשורת המצרית וכתבו: "ערוץ החדשות של קהיר דיווח היום במבזק מיוחד כי פיצוץ אדיר נשמע בחיפה מבלי שהופעלו אזעקות – כך לפי מה שפורסם בתקשורת הישראלית". התמונה הראשית של הכתבה – עזה עולה באש. בהמשך הכתבה, בניתוק מוחלט מהכותרת, דווח על "פציעה קשה עקב פיצוץ רכב בחיפה: כלי תקשורת בישראל ציינו כי המלחמה עלתה לישראל עד כה 65 מיליארד שקל, ובתקשורת ציינו כי היתה פציעה קשה כתוצאה מפיצוץ מכונית בחיפה".

 

הכותרת של "אל-קאהירה 24"

הכותרת של "אל-קאהירה 24"

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מפגרים

    ערבים מפגרים מה לעשות, דבר אחד הם צודקים, אין הבדל בין מחבל לעבריין

  2. אבי

    היה פיצוץ גדול וזה לא קשור לרכב בנאות פרץ. תבדקו לפני שכותבים שטויות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר