מקבץ חלקי של צואת כלבים בגן אזולאי (צילום: אלינור מנצ'ל)
מקבץ חלקי של צואת כלבים בגן אזולאי (צילום: אלינור מנצ'ל)

קקי של כלבים או חרא של אנשים?

תושבים בנוה שאנן ובאחוזה מתלוננים על מוקשים שמשאירים כלבים בגנים הציבוריים ועל בעליהם שלא אוספים אחריהם. הפעם, לשם שינוי, במקום לתקוף את עיריית חיפה, יש להטיל את האשמה (וגם קנסות כבדים) על אלה שלא מתחשבים בכלל

פורסם בתאריך: 9.1.24 11:39

חיפה, וזה לא סוד, הפכה בחמש השנים האחרונות לעיר מלוכלכת, ויש שיגדילו ויאמרו מטונפת. לא אחת מתלוננים תושבים בקבוצות הפייסבוק השונות על רמת הניקיון ברחובות, אך הפעם האייטם הזה מופנה אליהם, התושבים, לפחות לאלו שאחראים לכך שילדים קטנים כבר לא יכולים לזחול במדשאות שבפארקים הציבוריים וגם לא לשחק במתקנים שבגני השעשועים.

הכוונה לתושבים שממש לא מתחשבים בזולת, שמשחררים את הכלבים שלהם להסתובב חופשי בגנים ומתעלמים מחוק העזר העירוני שלפיו חלה עליהם חובת איסוף הצואה שההולכים על ארבע מפזרים.

"יש לך רעיון יצירתי איך שמים סוף לתופעת בעלי הכלבים שלא אוספים את הקקי של הכלבים שלהם?", שואלת בייאוש אלינור מנצ'ל, תושבת נוה שאנן, "יש אנשים שהולכים עם כלבים משוחררים היכן שאסור ולא אוספים את הצואה של הכלבים שלהם. אין כמעט ערב שאני לא דורכת על מוקש. בבוקר אני יוצאת עם גליל של שקיות ומחלקת אותן לאנשים".

התלוננת בעיריית חיפה?

"בשבוע שעבר הרמתי מבצע ניקיון עם מחלקת הגנים בעירייה. הם הבריקו את גן אזולאי, וכעבור יומיים המצב חזר לקדמותו. את לא תאמיני כמה נקי היה פה. הגן הזה הוא פארק מאוד גדול המשתרע מרחוב פרץ מרקיש מול גני הילדים עד לרחוב אבא הלל סילבר. זה גן עם טראסות ועם המון מדשאות בכמה מפלסים, באמת יפהפה, אבל במדשאות צריך לדלג מעל המוקשים. יש גן נוסף מאחורי בית הספר דינור ברחוב קליבנוב, וגם שם המדשאות מכוסות בקקי. יש באבא הלל סילבר גינת כלבים, אך משום מה חבורה של בעלי כלבים משחררים את הכלבים שלהם בחלק התחתון של גן אזולאי ומתעקשים לא לאסוף".

מה עם קנסות?

"האוכלוסייה כאן השתנתה מאוד, ולצערי לא לטובה. אני מגדלת כלבים כבר 30 שנה, ומעולם לא היה ככה. כשמצלצלים ל-106 הם מבקשים שתדווחי בזמן אמת שהכלב מחרבן או משוחרר, וזה לא פתרון כי לפקחים לוקח זמן להגיע. בשבוע שעבר הגיע פקח שחילק דוחות. היו כאן פקחים יומיים ברצף, בבוקר ובצהריים, וזה אחרי ש-30 שנה שבהן לא ראיתי פה פקח אף פעם. נכון שרק דרך קנסות אפשר יהיה למגר את התופעה, אבל פקחים לא יעמדו פה כל היום. יש מצלמות של העירייה בדיוק מעל המדשאה מדוברת. הם יכולים להגדיל ראש, לפתוח מצלמה ולצפות כדי לדעת מתי להגיע, אבל בפועל זה לא קורה. במוקד העירוני טענו שהמצלמות נועדו למנוע ונדליזם. הגיוני, אבל למה לא לעשות שימוש לטובת העניין?".

 

המצלמה במדשאה התחתונה של גן אזולאי (צילום: אלינור מנצ'ל)

המצלמה במדשאה התחתונה של גן אזולאי (צילום: אלינור מנצ'ל)

 

 

אולי שיימינג ברשתות החברתיות?

"זה פשוט נורא מתסכל. פעם תינוקות היו זוחלים במדשאות, והיום אין שום מצב שזה יקרה. אני כבר חודשים חושבת מה לעשות עם זה. אני אוהבת כלבים ויש לי שניים בעצמי, אני לא מבינה מה הבעיה לאסוף לטובת כולם".

מסתבר שהתופעה הזו אינה נחלתה הבלעדית של שכונת נוה שאנן. גם באחוזה סובלים התושבים מהבעיה. בקבוצת ווטסאפ שכונתית תמהה אחת מהתושבות למה בעלי כלבים מגיעים דווקא לגני משחקים ומאפשרים לכלביהם להשתין על מתקני המשחקים. "עם כל הדאגה לכלבים", היא כתבה בהודעה, "אולי נדאג שהילדים שלנו לא ישתכשכו בזה? זו כזו חוצפה". חברתה חיזקה אותה וכתבה: "הילדים שלי חוזרים כל יום עם צואה על הרגליים והידיים בגלל אנשים חצופים". שלישית טענה: "זה לא רק התפקיד של העירייה לנקות, זה התפקיד שלנו להיות אזרחים טובים. מבחינתי שיאסרו כניסה של כלבים לגני שעשועים. גם לי יש כלבה, ואני לא מביאה אותה לגינה בדיוק מהסיבה הזו".

לכולם ברור שכדי לחנך את העבריינים חייבים לקנוס אותם, וכך נכתב בקבוצה: "אם על כל מקרה של צואת כלבים שלא נאספה ברחוב בעל הכלב ייקנס ב-300 שקל, הוא כבר היה שוקל אם לעשות כך פעם נוספת". אחר טען: "בגלל חלק מבעלי הכלבים שהם חוצפנים ולא אכפתיים, איכות הסביבה שלנו נפגעת. לכן אני כבר לא מתבייש ומעיר להם. צריכים להילחם בתופעה המגעילה הזו. אני אצלם בכל הזדמנות את הכלב ואת בעליו ואשלח לעירייה".

מעיריית חיפה נמסר: "אגף האכיפה העירוני מקיים סיורים בגנים ציבוריים בתדירות יומית במטרה למגר את תופעת הכלבים המשוחררים ואי איסוף צואת הכלבים על ידי בעליהם. בפעילות זו נרשמים נגד מבצעי העבירות דוחות כספיים בסך מאות שקלים מדי יום. תושבים הנתקלים בזמן אמת בעבירות אלו מוזמנים ליצור קשר עם המוקד העירוני 106, וניידת אכיפה תישלח למקום".

 

יום אחד בגן אזולאי (צילום: אלינור מנצ'ל)

יום אחד בגן אזולאי (צילומים: אלינור מנצ'ל)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יפית

    בגן אזולאי בנווה שאנן מדובר על מוקשי אדם. מהחלון שלי אני צופה ורואה שמדובר על זוג נשים: האחת בגיל העמידה בסביבות ה70 עם רעמת שיער מבולגנץ והשנייה ככל הנראה בת הזוג שלה בחורה צעירה עם שיער אדום אשר בקביעות ניגשות למדשאות ולשיחים ומטילות את קיבתם מול יושבי הפארק ההמומיים והדיירים בבניינים ממול.
    אבקש לשים סוף לתופעה ולקנוס את הזוג אשר קיבתן לוחצת יתר על המידה.

  2. רון חן

    זה מה שנקרא ראש קטן בעירייה. בקדנציה הראשונה ובמידת מה השנייה של יונה יהב היה קמפיין גדול נגד אי איסוף צואת כלבים בשטחים ציבוריים על ידי בעליהם, בעיקר בשכונות הכרמל אבל לא רק. באותה תקופה הוצפה העיר בשלטים הקוראים לבעלי הכלבים לאסוף את צואת הכלבים, נתלו בכמה מקומות קופסאות עם שקיות ניילון לאיסוף הצואה ופותחו מספר גינות כלבים, במקביל הוקם צוות פיקוח ייעודי בעירייה שביצע די ביעילות פעולות אכיפה ואני הכרתי אישית את ראש הצוות הזה שהיתה מאד מסורה ומחוייבת לעניין הזה. עם הזמן גם ההתעניינות של יהב בנושא פחתה, אבל גם בקדנציה האחרונה של יהב ובחלק הראשון של הקדנציה של קליש, צוות הפיקוח הייעודי הזה פעל היטב, אם כי הקמפיין ההסברתי הלך ודעך עם הזמן. בשלב מסוים החליטו בעירייה של קליש לשנות את כל מערך הפיקוח ובוטלו כל הצוותים הייעודיים שהתמחו בנושאים שונים לרבות הצוות שפעל בעניין צואת הכלבים. והתוצאות הקשות לא איחרו לבוא ולהיראות בכל פינה בעיר . בהיעדר הסברה ואכיפה נחושה אין יותר הרתעה וההתנהגות המגעילה הזו של חלק מבעלי הכלבים הפכה למכה עירונית. לא אפרט כאן את שיטות העבודה של הצוות של אותה ראש מדור, אבל הם ידעו לעבוד וברוב המקרים העבריינים נתפסו וקיבלו קנסות גבוהים. כיום הנהלת העירייה מתוך אותו ראש קטן שמאפיין את קליש וחבורתה מצפים שאנחנו התושבים נהיה "צוות הפיקוח" על כל דבר ועניין ברחובות. הם מצפים שאנחנו נהיה הבלשים שמסתובבים בשעות מוזרות ברחובות ונדווח בזמן אמת על בעלי הכלבים הללו. זוהי "שיטה" מטומטמת וחסרת סיכוי, כי א. לרוב אנחנו לא מכירים אישית את כל בעלי הכלבים ואין לנו יכולת להוכיח מי אשם בהשארת הצואה במדרכות ובדשאים. ב. עד שתגיע הניידת העירונית, אם בכלל, הכלב ובעליו כבר ייעלמו. לכן, לאחר הבחירות כאשר ניפטר כבר מעונשה של קליש, פשוט צריך להחזיר הן את קמפיין ההסברה המוצלח והן את האכיפה החכמה והאפקטיבית ואף להגבירה. רק כך נפתור את הבעיה המטרידה והמציקה הזו שכבר לא ניתן להשלים עימה באף שכונה. צריך בחיפה הנהגת עירייה שאכפת לה מתושביה וזה יכול לקרות רק כאשר קליש כבר תעזוב אותנו ונוכל לחיות באיכות חיים ראויה לארנונה הגבוהה שאנו משלמים!!

  3. קלישה

    המוקד העירוני צודק- המצלמות הם לא לאתר בזמן אמת מעשה פשע , אלא לאסוף מידע על האזרחים בכדי שיוכלו להשתמש בזה נגדם במועד אחר. המצלמות אשר מומנו מכספנו הם להבטחת עתיד היושבים בכיסא זה או אחר או למה שנקרא בשפת העם רצח פוליטי ולא תושבי העיר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר