אהרון אורן כהן
אהרון אורן כהן

קוראים לי אהרון אורן כהן

ואני בן 40, אבא לשלושה ובעל מסעדה שמשלבת אנשים בעלי צרכים מיוחדים

פורסם בתאריך: 16.6.17 09:47

איך הגעת להיות פעיל חברתי?

“יש לי מסעדה בשם תיתה בקרית חיים מערבית. התחלנו בה פרויקט של שילוב אנשים בעלי צרכים מיוחדים מכיוון שאנחנוו כבני אנוש חייבים ומחויבים להיות מעורבים ולתת להם הזדמנות. בהזדמנויות שנקרו בדרכי קיבלתי המון פעמים ממעסיקים תשובות של ‘לא יכולים’, ‘זה מורכב עבורנו’, ‘זה כאבי ראש’, ‘זה לא מתאים לנו’. בעקבות כך הבטחתי לעצמי שביום שבו תהיה לי מסעדה, אחד מהפרויקטים הראשונים שנעשה למען הקהילה יהיה הדבר הזה”.

ספר על העבודה במסעדה.

“המסעדה היא חלום שמתגשם ומתגבש. אני משלב למעשה עבודה כטבח וכמדריך לבעלי צרכים מיוחדים בבית ספר בקריות. אני אוהב את מה שאני עושה ומבשל באהבה גדולה עם ים של סבלנות ועם המון כבוד והערכה על כך שניתנה לי הזכות להיחשף לאנשים בעלי צרכים מיוחדים. כאנשים נורמטיביים עלינו לדאוג לשלב אותם ככל שניתן בקהילה ולתת להם חלון הזדמנויות”.

באלו תחומים נוספים בקהילה אתה מעורב?

“לעתים אנו תורמים ימי כיף לילדים בסיכון, ארוחות למשפחות מעוטות יכולת ולחיילים בודדים וגם ארוחות חג. בראש השנה ערכנו ארוחה למען מעוטי יכולת, וזה היה מרגש ומעצים. אני מאחל לנו שתמיד נהיה בצד העוזר והנותן”.

מה הפרויקט העניק לך?

“בפרויקט האישי שלי קיבלתי בחורה מדהימה עם ים של רצון ועם חיוך גדול ואני משלב אותה בכל מיני עבודות במסעדה. מהבחינה האישית הפרויקט נותן לי המון ומציב אותי בפני אתגרים והתמודדויות, והסיפוק הוא אדיר. אנחנו רוצים שיגיעו למסעדה יותר לקוחות כדי שיתאפשר לנו לקלוט עוד אנשים”.

איזה רגע מרגש זכור לך?

“היתה לי הזכות לתת יד וכתף לעובד שעבד איתנו והשתלב מצוין למרות הפיגור הסביבתי שממנו הוא סבל. היום הבחור מנהל בית באופן עצמאי וחי עם בת זוג. יותר מרגש מזה לא יכול להיות”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דפנה אוקליסקי

    כל הכבוד אורן יקר. הרעיון של העסקת עובדים בעלי צרכים מיוחדים במסעדה, והפרויקטים של תרומות לנזקקים וימי הכייף לנערים בסיכון מבורכים. אני יכולה להעיד כלקוחה קבועה של מסעדת תיתה, שהאוירה במסעדה נהדרת, והאוכל טעים ביותר. מאחלת לך המון המון הצלחה. דפנה אוקליסקי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר