ליאורה קליש
ליאורה קליש

קוראים לי ליאורה קליש

ואני נשואה + 3, בקרוב סבתא, ובמשך שנים עוסקת במיזמים חברתיים. לאחרונה הגיתי את “HAIFATEENTECH” - התחרות הבינלאומית הראשונה למדע וטכנולוגיה שתיערך בחיפה בחנוכה 2017

פורסם בתאריך: 30.6.17 10:11

מהם המיזמים החברתיים שבהם את עוסקת?

“אני פעילה בעמותת בוגרים וידידים של בית הספר הריאלי, במועדון ה־100 של הטכניון, בטכנודע גבעת אולגה ובמכון למנהיגות לישראל, ובעבר שימשתי יו”ר אגודת הידידים של בית החולים בני ציון. בד בבד יזמתי את התחרות הראשונה למדע וטכנולוגיה לבני נוער בחיפה”.

כיצד נולד הרעיון של התחרות?

“המיזם נולד מתוך תחושת ציונות אמיתית למדינת ישראל ואהבה לחיפה. במסגרת תפקידי בגיוס תרומות ובפיתוח משאבים נחשפתי רבות לקשר עם קהילות בעולם, ובעיקר ראיתי במו עיני וחשתי את ההתרחקות של הדור הצעיר בתפוצות מיהדותם ובעיקר ממדינת ישראל. אני מאמינה גדולה בצורך לחזק את הקשר בין ישראל לעולם, היהודי והלא יהודי, ולכן חיפשתי דרך לחזק את הקשר הזה. במקום עבודתי הקודם הבנתי מהי השפה שבאמצעותה מתקשר הדור הצעיר – המדע והטכנולוגיה. בני הנוער חיים את העולם הטכנולוגי יום יום, שעה שעה. אנחנו מצטיינים ביצירתיות ובחשיבה מחוץ לקופסה, ואנחנו נוכל – אולי טוב יותר מכולם – למשוך ולקרב אלינו בני נוער מכל העולם דרך השפה המדעית-טכנולוגית. כך נולד במוחי הרעיון לתחרות הבינלאומית הראשונה למדע וטכנולוגיה שתיערך בחיפה בחנוכה 2017 – ‘HAIFATEENTECH’”.

מה יהיה בתחרות?

“לתחרות יגיעו 60 הפיינליסטים – 30 מחיפה ו־30 מהעולם – שביחד עם מלווים ועם מנטורים ינסו למצוא פתרונות טכנולוגיים לבעיות מתחום אורח החיים הבריא. בכל קבוצה יהיו חברים שלושה נציגים מהארץ ושלושה מחו”ל, אחרי יומיים של האקאתון יציגו הקבוצות את הפתרון לבעיה שהוטלה עליה, והפרס הראשון הוא מלגות לימודים לטכניון. המשתתפים יסיירו בארץ ויזכו לפגוש את שר החינוך, את שר המדע והחלל, את נשיא הטכניון ומנכ”לים ומייסדים של סטארטאפים מובילים. הם גם ייקחו חלק בפעילויות מרתקות בחברות הייטק באזור חיפה, וייתכן שאף ידליקו נר חנוכה עם נשיא המדינה”.

מי סייע לך במימוש רעיון התחרות?

“למזלי מצאתי שותפים נפלאים לרעיון – עיריית חיפה, הטכניון, וחברות הייטק גדולות כמו IBM, פיליפס ורפא”ל – ובראש המיזם עומד חתן פרס נובל פרופ’ אברהם הרשקו. היה לי חשוב להבטיח שהמשתתפים יגיעו מכל המגזרים – יהודים וערבים, בנים ובנות, עשירים ומיעוטי יכולת – ולשם כך היה עלי לגייס תרומות. כך נולד החיבור המרגש בין המיזם לקרן שירה על שמה של שירה צור ז”ל שנרצחה בפיגוע הדריסה בירושלים לפני כחצי שנה. היא היתה תלמידה וחיילת מצטיינת שאהבה ללמוד ואהבה אנשים באשר הם. הוריה דודי ועינת הסכימו לחבור אלי ולהקים קרן מלגות שתבטיח את השתתפותם בתחרות של בני נוער מכל המגזרים. לזכרה של שירה ועל מנת לגייס מלגות ייערך ב־13 ביולי בסניף בית בירם של הריאלי אירוע בשם ‘ערב מעורר מחשבה’ שבו שבעה דוברים מאושיות החברה הישראלית ינאמו בנושאים שונים בסגנון TED. זהו ערב ייחודי וראשון מסוגו בחיפה והציבור מוזמן לקנות כרטיסים ולהשתתף בו. להזמנת כרטיסים ניתן לפנות אלי בטלפון 050-5767426 ולחילופין לעינת בטלפון 052-8740527 או לריקי בטלפון 054-6750049”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר