חווה קינרייך
חווה קינרייך

קוראים לי חוה קינרייך

ואני נשואה, אם לארבעה וסבתא לעשרה, ולאחר קריירה ארוכה כמורה לחינוך מיוחד אני מתנדבת בשותפות חיפה-בוסטון כבר יותר מעשור

פורסם בתאריך: 20.8.17 10:06

כיצד הגעת להיות פעילה חברתית?

“במשך שנים הייתי מורה לחינוך מיוחד ופעלתי רבות למתן הזדמנות שווה לאוכלוסייה מוחלשת, וכבר יותר מעשור אני מתנדבת בשותפות חיפה-בוסטון. במסגרת עבודתי כמורה לחינוך מיוחד חוויתי הצלחות מרגשות של תלמידים שסיימו את לימודיהם, השתלבו בחברה, שירתו בצבא והפכו לאזרחים מועילים. במסגרת לימודי במחשבת ישראל נחשפתי לעולם הספר והחשיבה של העם היהודי – נושאים שלימדתי בהמשך והפכו למושא התעניינותי בגמלאות – וניסיתי באופן עצמאי להנגיש את ארון הספרים היהודי באמצעות חוג בבית הספר עירוני ה’”.

איך הגעת לשותפות חיפה-בוסטון?

“לפני עשר שנים הצטרפתי כמתנדבת לשותפות חיפה-בוסטון. הכירו לי את גרשון נווה, יו”ר הוועדה לזהות יהודית, והוא גייס ושלח אותי לבוסטון כי להכיר ולחוות שם יהדות ליברלית. חזרתי לארץ והבנתי שיש יהדות פלורליסטית אחרת ושיש הרבה מה לעשות בנדון. מאז הצלחנו לרתום את עיריית חיפה להנחלת התרבות היהודית החופשית הפלורליסטית בעיר”.

כיצד פעלתם במסגרת השותפות?

“עבדנו עם בתי ספר שונים בעיר, ארגנו השתלמויות ומשלחות של מנהלי בתי ספר יסודיים לבוסטון שחזרו והביאו עמם את החוויה ואת קשרי התרבות היהודית לבתי הספר, הרחבנו את הקשרים בין בתי הספר, הבאנו לחיפה את תיקון ליל שבועות שהפך לחלק מהחוויה העירונית, הקמנו את המיזם ‘לימוד’ שפועל ברחבי העולם ומנגיש את ארון הספרים היהודי לכל מי שמתעניין ביהדות, יצרנו תוכנית אירועים שנתית לעירייה סביב לוח השנה העברי במטרה ליצור חוויה יהודית חילונית בעיר, ויצרנו שיתוף פעולה פורה עם בתי הכנסת הליברליים בעיר. בעקבות גל ההדתה ששוטף את ארצנו וחוסר הסובלנות, חשוב לחשוף צעירים ליהודי החילוני, הליברלי, שהוא הרוב ביהדות העולם. זה מה שמניע אותי – לעשות שינוי הדרגתי בחברה שלנו”.

איזה רגע מרגש זכור לך בעשייה שלך?

“אני מתרגשת למשמע סיפורים של תלמידים שנחשפים ליהדות אמריקה. הם מביאים רשמים מיהדות אחרת ורב גונית אשר מכילה את כל הזרמים למען שימור העם. בבוסטון נפתחים התלמידים לזרמים אלה בגילוי סובלנות ובהבנה. כשהם אומרים ‘אני מרגיש שם יותר יהודי ממה שאני מרגיש בארץ’, אני מבינה שיש עוד הרבה לעשות, ובעיקר לחשוף אותם לזרמים השונים ביהדות ולהסביר שאפשר להיות יהודי בדרכים שונות, נוסף על יהודי חרדי או שומר הלכה”.

מה המסר שלך?

“המסר שלי הוא שהיהדות היא של כולנו, היא לא שייכת לזרם אחד בלבד, וכל אחד יכול למצוא את עצמו ולהחליט לפי הבנתו איך להרגיש ולמה להשתייך. יהודי זה לא רק שומר הלכה”.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר