יוסי לחם
יוסי לחם

קוראים לי יוסי לחם

ואני בן 38, בעלים ומנכ”ל משותף במבנים - החברה לחיזוק וחידוש העוסקת בהתחדשות עירונית, ואחד ממנהלי המיזם “בראש השנה הזה השולחן של כולם יהיה ערוך”

פורסם בתאריך: 15.9.17 15:35

איך נולד המיזם “בראש השנה הזה השולחן של כולם יהיה ערוך”?

"ביחד עם שותפי בחברת מבנים רז מנשה, ובשותפות פורה עם חברי יוסי כהן, מנכ"ל נקסט אורבן, ורועי שווץ, מנכ"ל החברה לנדל"ן, הרמנו בפסח האחרון את המיזם 'הפסח הזה השולחן של כולם יהיה ערוך'. במסגרת המיזם נתרמו 350 סלי מזון על ידי עשרות חברים שתרמו ביד רחבה – מי בכסף ומי בחלוקה ובהובלה. למיזם ראש השנה הקרוב יצטרפו אלינו שני חברים נוספים – יובל קאופמן ואלעד אטיאס – וביחד אנחנו מנהלים מערך תרומות של סלי מזון שיגיעו לכ-750 משפחות שיחגגו את החג בכבוד".

איך הופכים את הרעיון לביצוע?

“לא מדובר בעבודה של מספר מצומצם של אנשים. זהו מיזם חברתי שתפס תאוצה ומונה מאות תורמים ומתנדבים שפועלים באהבה למען הנזקקים. מדובר במכונה לוגיסטית משומנת, ומעל לכל באנשים מדהימים שתורמים מזמנם, ממרצם ומכספם – קולגות מעולם הנדל”ן, עורכי דין, בעלי עסקים והרבה מאוד אנשים שמפתיעים בכל פעם מחדש בנדיבות ובנכונות לעזור לאחר. אנחנו גם זוכים לעזרה רבה מרותי לוי-וקנין ומיוסי כהן ממחלקת פניות הציבור בעיריית חיפה וממחלקת הרווחה שלה, שדרכם אנחנו מקבלים רשימות של משפחות נזקקות. הם גם דואגים לנו לאזור פרישה לוגיסטי עבור אלפי הארגזים שמגיעים לשטח לפני אריזתם לסלי מזון וחלוקתם”.

מה גרם לך ליזום ולהוביל את המבצע?

“אצלנו בחברה נושא התרומה לקהילה תופס מקום מכובד בעשייה היומיומית. אלה ערכים שבאנו איתם מהבית והבאנו לעבודה – כולנו באנו מבתים שעבדו בהם קשה ואנחנו לא שוכחים מהיכן באנו. אנחנו מאמינים שכולם נולדו שווים, רק שלאחד הדברים הסתדרו בחיים קצת יותר טוב ולאחר קצת פחות. החבירה לקבוצה היתה טבעית ועל בסיס חברי – הכל התחיל מפנייה של כהן ושווץ בפסח להגיע ליעד של 100 סלי מזון. בפועל הגענו ל־350 סלים שהגיעו למשפחות מעוטות יכולת, והשאר היסטוריה. הסיפוק הוא אדיר ואי אפשר להסביר אותו במילים. כשאתה מקבל טלפונים מאנשים ששואלים אם גם בחג הקרוב נגיע אליהם כדי שיהיה להם עם מה לחגוג את החג, אתה מבין את גודל הזכות והחובה של כולנו”.

מה הסוד של הקבוצה שמנהלת את המיזם?

“הסוד טמון בכך שאנחנו מאתגרים זה את זה להגדיל את מספר סלי המזון מיום ליום ומחג לחג. הרי בסופו של דבר המטרה היא להגיע לכמה שיותר אנשים שזקוקים לזה, ועם מאות החברים שמסביבנו אין גבול לאן המיזם הזה יכול להגיע”.

כיצד ניתן להצטרף אליכם?

“זה פשוט מאוד. כל מי שמעוניין לתת מעצמו ולתרום בכל דרך שהיא מוזמן לפנות אלינו דרך הפייסבוק. אנחנו נשמח לכל עזרה ותרומה”.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר