ויגדה ארנה קרצר
ויגדה ארנה קרצר

קוראים לי ויגדה ארנה קרצר

ואני בת 67, נשואה ואם לארבעה, משמשת יו”ר התאחדות עולי רומניה וניצולי שואה חיפה

פורסם בתאריך: 23.9.17 09:12

איך הפכת לפעילה למען הקהילה?

“אני דור שני לשואה ומתנדבת כבר 20 שנה למען ניצולי שואה. אני פעילה בהתנדבות בכמה ארגונים – יו”ר התאחדות עולי רומניה וניצולי שואה חיפה, יו”ר הוועדה בעמותה הפרלמנטרית לזכר השואה בכנסת, חברה במרכז הארגונים לניצולי שואה וחברה בוועד המנהל של הקרן לרווחת נפגעי השואה בישראל ושל ארגון א.מ.י.ר ובארגון מתנדבים עיריית חיפה”.

במה מתמקדת פעילותך?

“בתמיכה בניצולי שואה, בעזרה במקרים של קשיים מיוחדים ומצוקות, ובהדרכה ובסיוע במימוש זכויות. במשך השנים אושרו לניצולי שואה תמיכות ותקציבים שונים, הן על ידי מוסדות המדינה והן על ידי ועידת התביעות ומדינות זרות. מימוש הזכויות מחייב הכרה וידיעה שלהן ולאחר מכן מילוי בקשות וצירוף אסמכתאות למימושן. הדבר קשה לכל אחד וקשה שבעתיים לניצולי השואה המבוגרים, ואני וצוות המתנדבים מסייעים להם בכך. אני גם מטפלת בשיפור הזכויות של ניצולי השואה ובהרחבתן באמצעות העמותה הפרלמנטרית למען לניצולי השואה”.

ומעבר למימוש הזכויות?

“נוסף על אלה אני עוסקת בפעילות למען הנצחה וזיכרון השואה לדורות הבאים. במסגרת התאחדות עולי רומניה הצלחתי לגייס ולהפעיל 18 מתנדבים שמסייעים בפעילויות למען ניצולי שואה. אני גם מבצעת פעילויות רווחה ופנאי למען קבוצות של ניצולי שואה בשיתוף עם ארגונים רבים, למשל סיורי מורשת והכרת הארץ והפעלת ספרייה ופעילויות תרבות ופנאי. המחויבות שלי לניצולי השואה כוללת את פרסום הטלפון האישי שלי לשירותם כדי שיוכלו להגיע אלי בכל עת וצורך. ניתן לפנות אלי בטלפון 054-4640502 ואשמח לעזור. כ־3,000 ניצולי שואה נהנים מהפעילות באזור חיפה והצפון”.

מה מניע אותך?

“כל הפעילות שלי מבוצעת ללא תמורה פרט לסיפוק שאני מקבלת מעזרה לזולת בכלל ולניצולי שואה בפרט. אנשים אלה, שבזכותם אנו עומדים כאן היום, זכאים לכל עזרה שניתן לספק להם ולהקל על חייהם באחרית ימיהם. האמביציה שלי להתנדבות היא מילדותי בשל סבי וסבתי שלא זכיתי להכיר כי הם נספו בשואה. אני נושאת את השמות של שניהם – ויגדר וארנה. העובדה שהם לא שרדו יצרה אצלי משחר ילדותי את תחושת הרצון לעזור לשורדים”.

מהו המסר שלך?

“עזרו להנעים את ימיהם של שורדי השואה שבזכותם אנחנו כאן, והכירו אותם. יגאל אלון אמר ‘עם שאינו מכבד את עברו, גם ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל’. זה משפט שאני מאמינה בו”.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר