עו"ד שגיא מלח
עו"ד שגיא מלח

קוראים לי שגיא מלח

ואני בן 37, נשוי ואב לשניים, עורך דין ומתנדב בוועד נוה שאנן

פורסם בתאריך: 24.11.17 13:48

איך הפכת לפעיל חברתי?

“אני דור שלישי בנוה שאנן, חילוני אבל מאמין וציוני. יש לי משרד לעריכת דין בשכונה, ואני מתנדב מאז שהוסמכתי לעריכת דין ביוני 2007. בארבע השנים הראשונות שלי, כעורך דין צעיר, התנדבתי בעמותת יד ריבה שהיא עמותה בת של יד שרה במתן סיוע משפטי לגיל השלישי. בשנים האחרונות אני מתנדב בוועד נוה שאנן, ושם אני משתדל לתרום ככל הניתן לתושבי השכונה הקשישים”.

מה כוללת הפעילות ההתנדבותית שלך בוועד?

“ייעוץ, הכוונה ופענוח זכויות, לרבות חתימה על תצהירים עבור קשישים תושבי השכונה. אני עושה זאת כמובן על חשבון זמני הפרטי וללא כל תמורה ממונית”.

מה מניע אותך להתנדב?

“התרומה היא חלק טבעי מחיי. קשה לי לא לקחת חלק במתן עזרה למי שמתקשה, במיוחד כשמדובר בקשישים חסרי ישע. אני מאמין שלו כל אדם היה תורם קצת מעצמו, לאחר היה פחות קושי וכאב בחברה”.

איזה סיפור מרגש זכור לך במיוחד?

“בחורף שעבר פנתה אלי אשה קשת יום, תושבת נוה שאנן, בבקשה שאסייע לה במילוי תצהיר וטפסים עבור אמה, ניצולת שואה חולנית שאין לה יכולת לצאת מביתה. פגשתי את הקשישה, ולאחר שהיא סיפרה לי את סיפורה האישי והתרשמתי ממצבה, השלמנו את מלאכת מילוי הטפסים. החוויה זכורה לי במיוחד משום שהמפגש בשטח עם האדם שמאחורי הטפסים ואסירות התודה שלה חיזקו אותי מאוד. מקרה נוסף, שבו סייעתי לקשיש ששבר את ידו בבית עסק והתקשה לממש את זכותו לפיצוי בשל ביורוקרטיה, הסתיים בהצלחה לאחר שבחנתי את המסמכים הרפואיים והמשפטיים והנחיתי אותו כיאות. הקשיש זכה לתגמול כספי מלא והולם שהותיר אותו שבע רצון. מפגשים רבים אחרים, במשרדי ובביתם של קשישים ניצולי שואה, ילוו אותי ויחזקו אותי במשך שנים רבות. עם חלק מהם אני שומר על קשר שוטף יומיומי”.

מהו המסר שלך?

“בחיפה אין אנשים שקופים – לכולנו הזכות והחובה לעזור זה לזה”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר