סתיו שילוח
סתיו שילוח

קוראים לי סתיו שילוח

ואני בת 26, סטודנטית שנה שלישית למשפטים וממשל במרכז הבינתחומי הרצליה, ממייסדי הפרויקט “בין הכיסאות”

פורסם בתאריך: 10.3.18 19:34

איך הגעת לעשייה חברתית?

“בשירות הצבאי שירתי כחמש שנים כקצינת תצפיתניות בגבול לבנון וכרל”שית של תת אלוף באגף המבצעים. מאז שפניתי ללימודים אני לוקחת חלק בכמה תוכניות. התנדבתי בפרויקט ‘אתגר הגלים’ שעוסק בעבודה עם נוער בסיכון, ניהלתי קבוצה במועדון ProWoman לקידום נשים במשק הישראלי, ושימשתי מורה פרטית במסגרת פרויקט ‘עולים למשפטים’ שמסייע לסטודנטים שעברית היא לא שפת אמם. כיום אני חברה במערכת כתב העת ‘משפטים ועסקים’ של בית הספר רדזינר למשפטים, לוקחת חלק בקליניקה להגנה על חושפי שחיתויות בשיתוף עם עמותת עוגן, ומשתתפת בתוכנית רבין למנהיגות של המרכז הבינתחומי, שאותה מוביל האלוף במיל’ יורם יאיר”.

מהו פרויקט “בין הכיסאות”?

“במסגרת תוכנית רבין למנהיגות התאספנו חמישה סטודנטים והקמנו את פרויקט ‘בין הכיסאות’ מתוך הבנת הצורך הקיים בחברה להנגשת מקומות הבילוי והפנאי לכלל החברה.
"הרעיון נבע משיח משותף עם אוכלוסיית היעד – אנשים שמתמודדים עם מוגבלות. את התהליך התחלנו בלימודים תיאורטיים והסתייענו במנהלי התוכנית שהקנו לנו כלים לפעולה. הכרנו את אוכלוסיית היעד שלנו שכן מדובר באוכלוסייה רחבה ומגוונת, ולכן העבודה היתה אינטנסיבית ומשמעותית. לאחר מכן ארגנו ליינים ששימשו כפיילוטים להבנת הצורך, כלומר ביצענו מבחן באמצעות ארגון של אירוע חד פעמי בפאב שמונגש בחלקו – השנקין בר ברעננה. מתוך השיח עם האנשים ולאחר הסקת המסקנות התאמנו את המקום והזמנו את כל מי שרוצה להגיע, וזאת מתוך תפישה שמי שרוצה יכול להגיע. האירוע היה הצלחה מסחררת, ובאותו הערב ניתן היה לראות שהבר פועל בצורה רגילה לחלוטין, כאשר אנשים עם מוגבלות ובלי מוגבלות יושבים ביחד ושותים בירה להנאתם. לאירוע הגיעו כ־300 אנשים בעוד שהצבנו יעד של 40 איש. את האירוע הבא אנו עתידים לקיים בבר הקנטה בתל אביב, ואחר כך בפאב בחיפה. וזאת רק ההתחלה כי המטרה שלנו להגיע לכל הארץ ולהוכיח לכולם שהדבר יכול לקרות ושמקומות בילוי יכולים וצריכים להיות נגישים עבור כולם”.

איך הגעת לעסוק בנושא הזה?

“מי שדחף אותי לכך היא חברתי לצוות גאיה צרפתי, שמתנדבת כבר שנה שלישית בבית הגלגלים. היא חשפה אותי לרעיון, ובשיחה קצרה של חמש דקות גרמה לי להסתכל לצדדים ולהבין שיש אוכלוסייה שלמה שלא מתאפשר לה לצאת לבלות בפאב, לשתות בירה עם חברים ולהכיר אנשים נוספים – דבר שלנו הוא מובן מאליו”.

מהו המסר שלך לקוראים?

“אני מאמינה שכאשר ניתנת לך ההזדמנות לעשות משהו למען החברה, המדינה או האחר צריך לקחת אותה בשתי ידיים. המעשה מעניק לך הרבה יותר ממה שאתה נותן”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר