פרופ' עוז אלמוג ופרופ' רון רובין. "כל כך אבסורדי שזה קורה במוסד אקדמי עד שזה כבר משעשע" (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)
פרופ' עוז אלמוג ופרופ' רון רובין. "כל כך אבסורדי שזה קורה במוסד אקדמי עד שזה כבר משעשע" (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)

"האוניברסיטה פועלת תחת משטר של פחד והפחדה"

פרופ' עוז אלמוג, הנמנה עם סגל אוניברסיטת חיפה, זועם על התנהלות המוסד ונשיאו פרופ' רון רובין: "הוא ודומיו חיים בבועה. הם מפיצים מסרים כאילו הם הולכים לשגשג, וזאת בזמן שהעתיד הולך לכיוון אחר לגמרי"

פורסם בתאריך: 21.6.18 17:43

לפני שבועיים שודרה בחדשות 10 כתבה על משבר הלימודים באקדמיה ועל האלטרנטיבות ללימודים הגבוהים, והתמקדו בצעירים שוויתרו על תואר כדי לעשות אקזיט. בכתבה התראיין נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' רון רובין שסיפר על התהליכים שעובר המוסד כדי להיות מעודכן ואטרקטיבי יותר והדגיש כי לאקדמיה יש עתיד ורוד. בין המרואיינים היה גם הסוציולוג פרופ' עוז אלמוג, שנמנה עם הסגל של האוניברסיטה אשר שוקד על מחקר שמשרטט את מצבם העגום של המוסדות להשכלה גבוהה בעולם, והוא הציג תמונה הפוכה ב-180 מעלות מזו שהציג רובין.

בדיווח שלה על חשיפת המוסד באמצעי התקשורת ציינה דוברות האוניברסיטה את הריאיון עם רובין, אבל לא הזכירה ולו במילה אחת את דבריו של אלמוג. בתגובה לכך העלה אלמוג פוסט לדף הפייסבוק הפופולרי שלו בזו הלשון: "דובר האוניברסיטה שלנו מפרסם מדי שבוע דף ידיעות על אזכורים של סגל האוניברסיטה בתקשורת (לחיזוק גאוות היחידה ופיאור ההנהלה). גם השבוע פורסם הדף והזכיר בגאווה את הכתבה בערוץ 10. אבל נחשו מי לא הופיע באזכור הזה? באופן סמלי, השבוע פרסמה ההנהלה את הקוד האתי של האוניברסיטה, שבו נכתב בין השאר כי 'החוקרים והחוקרות אנשי הסגל האקדמי […] יתנהלו מתוך יושר אינטלקטואלי ויושרה אישית תוך ביקורת עצמית ופתיחות לביקורת עמיתים/ות'. הסיפור הזה הוא רק אילוסטרציה לצביעות ולהדחקה (בכל העולם האקדמי) שעליה אני מדבר וכותב”.

 

 

פרופ' אלמוג, צביעות והדחקה?

"התוכנית בערוץ 10 הציגה את העמדה שלי שטוענת שהאוניברסיטאות נמצאות במשבר קשה. רוב המוסדות להשכלה גבוהה בעולם משקרים לעצמם וללקוחות שלהם. מי שקורא את הנתונים, והם רבים מאוד, מבין שמשהו גדול ודרמטי עומד להתרחש במודל ההשכלה הגבוהה בשנים הקרובות. פרופ' רובין הופיע כנציג הממסד האקדמי ובהחלט שיחק את התפקיד לפי הספר. כלומר שמרנות, קיבעון והפרחת קלישאות. היה משהו סמלי ומאוד טיפוסי למצבנו כשדובר האוניברסיטה העלים אותי מהדיווח שלו. כך האוניברסיטה פועלת גם בתחומים רבים אחרים. הנשיא והרקטור מנסים להציג איזו תמונה זוהרת, שהיא חלקית במקרה הטוב ומטעה במקרה הרע".

אבל האוניברסיטה הציגה את המודל החדש שלה.

"זה מזכיר פרסומת למוצר שכבר לא בשימוש וצריך לרדת מהמדפים. רובין ודומיו חיים בבועה, כאילו תנאי היסוד לא השתנו. הם מפיצים מסרים כאילו הם הולכים לשגשג, וזאת בזמן שהעתיד הולך לכיוון אחר לגמרי".

עכשיו אתה מבין למה באוניברסיטה חושבים שיצאת נגד המוסד?

"בפוסט שלי יצאתי נגד הצנזורה. כל כך אבסורדי שזה קורה במוסד אקדמי עד שזה כבר משעשע. אם חבר סגל מציג דעה מנוגדת לזו של הנשיא מעלימים אותו? אגב, הדפוס הזה של השתקת ביקורת הוא שכיח מאוד באוניברסיטת חיפה. כמו אוניברסיטאות רבות בעולם גם האוניברסיטה שלנו פועלת תחת משטר של פחד והפחדה. נסה לראיין חברי סגל על מה שקורה בתוך המוסד, שאל אותם אם הם מרוצים ממה שקורה, ותראה אם מישהו מהם מוכן לדבר בגלוי. אוניברסיטת חיפה היא רק מקרה פרטי של קיבעון, שמרנות וצביעות. אני ושותפתי ד"ר תמר אלמוג מהפקולטה לחינוך באוניברסיטה עושים דבר פשוט – אומרים את האמת. כך צריך מדען לנהוג. כאשר ייצא המחקר שלנו כולם יוכלו לקרוא מה באמת קורה באקדמיה. דבר אחד אני יכול להבטיח לך – ההנהלה הנוכחית לא תבקש להיפגש איתנו ולא תבקש עותק".

מאוניברסיטת חיפה נמסר בתגובה: "אנחנו גאים בכך שחדשות 10 בחרו בנשיא האוניברסיטה כדי להציג איך האוניברסיטאות בישראל משתנות על מנת להמשיך ולהיות רלוונטיות לשוק העבודה של המאה ה-21 ואיך מהפכת השילובים של האוניברסיטה עומדת בחזית של שינויים אלו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. פלוץ

    "אבל, מולטיברסיטה. מולטיברסיטה אני אומר, לא שמעתם? מולטיברסיטה. שאני אסביר לכם מזה מולטיברסיטה? כבר הספקתי להגיד מולטיברסיטה 6 פעמים ב-2 הדקות האחרונות? זה יעיף אותכם למקום אחר, המולטיברסיטה" ר.רובין.

  2. תמיד רציתי להגיד לך והתביישתי

    רון רובין דומה באופן חשוד לדוֹבי, הגמדון מהארי פוטר.

  3. מקום דוחה ללמוד וללמד בו

    אוניברסיטת חיפה מעודכנת ואטרקטיבית? אוניברסיטת חיפה ????????? :-)))))))))))))))))))
    פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח. פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח.

  4. מורה באוניברסיטה

    לא יודע כמה פחד והפחדה הולכים עם רון רובין. יותר בקטע של נכלוליות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר