אנגלה מרקל ובנימין נתניהו, היום. פספוס (צילום: אוליבייה פיטוסי)
אנגלה מרקל ובנימין נתניהו, היום. פספוס (צילום: אוליבייה פיטוסי)

כך פספסנו את הענקת התואר למרקל כבר לפני כמה שנים, בחיפה

כבר לפני ארבע שנים החליטה אוניברסיטת חיפה להעניק אות דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת חיפה לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, והתכנון היה שהיא תקבל אותו בעיר. אבל אז אירעה תאונת סקי, והחלום לארח אותה בחיפה נגוז

פורסם בתאריך: 4.10.18 19:18

היום (חמישי) בבוקר קיבלה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת חיפה. אם גם לכם נראה מוזר שהאות הוענק לה בירושלים ולא אצלנו בחיפה, בדיוק בשביל זה סנובה כאן.

מסתבר ששמה של מרקל עלה כמועמדת למתן הכבוד כבר לפני יותר מארבע שנים. החיבור בין הצדדים נוצר בזכות פרופ' מנפרד לנשטיין, בעברו יו"ר חבר הנאמנים של האוניברסיטה ובעברו היותר רחוק שר הכספים של גרמניה המערבית, ואשתו סוניה, נשיאת אגודת ידידי האוניברסיטה בגרמניה אשר בשנת 2001 הוענק לה עיטור הצלב הפדרלי הגרמני למצוינות על ידי נשיא גרמניה יוהאנס ראו. כמו כל מועמד לקבלת האות ששמו מוצע בוועדת התארים נשאלה מרקל אם היא תיאות לקבלו, והקנצלרית הסכימה כמובן.

 

 

התכנון היה שהיא תקבל את האות בביקורה הקרוב ביותר בארץ, אלא שאז היא היתה מעורבת בתאונת סקי שאילצה אותה להיעזר בהליכון, וכל תקווה לראותה בחיפה נגוז. כעת, כשבאוניברסיטה שמעו על ביקור הבזק שלה בארץ, שנמשך יממה אחת בלבד, הבינו שם שזוהי הזדמנות פז שאסור לתת לה לחמוק מהידיים, ותיאמו עם לשכתה את הענקת הפרס. רק שלאכזבתנו זה קרה בירושלים.

ומדוברות אוניברסיטת חיפה נמסר: "אנחנו גאים על שהענקנו את התואר דוקטור לשם כבוד למרקל – אחת מהמנהיגות החשובות והמשפיעות בעולם. הביקור הנוכחי, כמו ביקורים קודמים של מרקל, מעידים על כך שהיא ידידת אמת של מדינת ישראל ושמחנו שאוניברסיטת חיפה היתה חלק מהביקור".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר