ארבע האיטלקיות המובילות בחיפה. Freepik
ארבע האיטלקיות המובילות בחיפה. Freepik

מסעדות איטלקיות בחיפה: ארבע מסעדות איטלקיות שאסור לכם לפספס

עולם הקולינריה הישראלי מלא בטרנדים באים וחולפים, מסעדות נפתחות ונסגרות, אך יש קלאסיקה אחת שגדולה יותר מכל תקופה והיא המטבח האיטלקי. אם בעבר תושבי הצפון היו צריכים להיכנס לאוטו ולנסוע למרכז למסעדה איטלקית טובה, הרי שהמסעדות לפניכם הפכו למוקדי עלייה לרגל מכל הארץ. הכירו את ארבע האיטלקיות המובילות בחיפה ובצפון

פורסם בתאריך: 24.6.18 13:12

ויוינו – VIVINO

כיכר אליזבט 1 – מול היכל הספורט

http://www.vivino.co.il/

04-8229454

מסעדת ויוינו חיפה שוכנת בחורשת אורנים קסומה בלב העיר ועדיין הרחק מההמולה. כאן תמצאו פיסת שלווה איטלקית מתחת לכיפת השמיים, בחצר היפהפייה, בגינה המקורה, או בחלל הפנימי המשלב עיצוב מודרני עם נגיעות מהתרבות העשירה של ארץ המגף. עם כניסתנו למסעדה קיבל את פנינו טאבון ענק שיובא מאיטליה ומסביבו מטבח פתוח בו תוכלו לראות כיצד חומרי גלם טריים ומשובחים הופכים למנות מעוררות תיאבון. הפיצות והפוקאצ'ות מהבצק הייחודי של ויוינו נעשות במקום ו"נפתחות" רק בעת ההזמנה.

הטייטל המלווה את הויוינו הוא "מסעדה איטלקית שמחה" והיא אכן כזאת. בויוינו תמצאו בר מרשים, המציע מבחר ענק של יינות איטלקיים אותנטיים מכל רחבי איטליה, יינות איכות מיקבים מקומיים ואינספור קוקטיילים ייחודיים שיעשו לכם שמח בלב ובנשמה. התפריט העשיר עליו חתום שף הרשת כפיר סבן, מבוסס על חומרי גלם טריים ואיכותיים המיובאים מאיטליה, בשילוב תוצרת מקומית מובחרת. באמצעותם, הוא יוצר שפע של פסטות טריות, ריזוטו עשיר, פיצות בשלל סגנונות, פוקצ'ות, דגים טריים, בשרים עסיסיים ושפע מנות המתאימות לטבעוניים ולרגישים לגלוטן. ללא ספק האנשים בויוינו יודעים מה הם עושים. האנשים מאחורי הקלעים הם האיש בעל מגע הזהב עודד שטראוס, איש לילה ומסעדן ותיק ושותפיו, דדי צורף ואלי הדדי. המסעדה שוקקת חיים שבעה ימים בשבוע וזוכה להערכה חסרת תקדים ממבקרי מסעדות ארציים. ההוכחה להצלחה היא ההתפתחות המטאורית של הויוינו לרשת, עם סניפים בזכרון יעקב, באר שבע, סניף עתידי בפתח תקווה וסניף שיפתח בשנה הבאה בקריות.

ויוינו חיפה. צילום: מאור כהן

ויוינו חיפה. צילום: מאור כהן

כשמדובר בויוינו חיפה, חייב להתעכב עוד קצת על עיצובו הנאה של המקום. מנורות הפחם אשר מקשטות את עצי האורן מקבלות את פני הסועדים ממרחקים ובלב המסעדה נגלה עיצוב נקי הכולל עץ חמים וצמחייה נושמת. לסיכום, השירות הנפלא, המחירים השפויים והמנות הענקיות הופכות את הויוינו לבילוי מומלץ לכל חיפאי. ושלא תגידו שלא אמרנו, מומלץ להזמין מקום מראש.

 

רפאלו – RAFFAAELLO

רחוב פלימן 8, מרכז קסטרא חיפה

http://raffaellocc.co.il/

טלפון: *6632

מרחבים ירוקים, תפאורת עץ חמימה, כוורת יינות רוחשת וספריה עמוסה בפרודוקטים איטלקיים
משובחים שאפשר לקחת הביתה: לא, אנחנו לא באיטליה. הגענו למסעדת רפאלו בקניון קסטרא.
כבר בכניסה למסעדה אנחנו עדים למטבח פתוח מרשים שמרגיש כמו בילוי במסעדה כפרית בטוסקנה. המטבח הפתוח מתהדר בחדר הפסטה שקוף ובו ניתן לראות בזמן אמת איך חומרי גלם מובחרים הופכים ליצירות קולינאריות איטלקיות ממש לנגד עיני הסועדים.

התפריט של המסעדה נבנה בדמותו של השף שחר ברנע, מחלוצי תרבות האוכל האיטלקית בישראל, בו תמצאו פסטות תוצרת בית, פיצות ריחניות, קלצונה, בשרים ודגים בניחוח איטלקי מעורר חושים. המסעדה שנפתחה בשלהי שנת 2013 הפכה במהרה לאחת המסעדות הטובות בישראל ומצליחה לשמור על סטנדרט גבוה הכולל שירות מדהים ומנות מצויינות. סהר ברונשטיין, מבעלי המקום מספר: "חלק מהקונספט של רפאלו הוא חדשנות. מידי מספר חודשים אנחנו מחדשים ומרעננים את התפריט בהתאם לעונות השנה, זאת בנוסף למנות הספיישל הרבות המוגשות לאורך כל השנה, לצד מנות התפריט הקבוע". האווירה הנעימה והשירות הקשוב משלימים חווית אירוח מושלמת לכל המשפחה, לבילוי רומנטי או פגישה עסקית והכול בניחוח איטלקי. המסעדה שוכנת במרכז לאמנויות קסטרא למרגלות כביש פרויד ומשופעת בחנייה. אחד הדברים שהיה חשוב לצוות המסעדה להבהיר היא שמסעדת רפאלו נגישה באופן מלא לנכים.

רפאלו קסטרא חיפה. צילום: מאור כהן

רפאלו קסטרא חיפה. צילום: מאור כהן

שאלנו את ליאור משעלי מבעלי המסעדה, מה הסוד של רפאלו: "מה הסוד שלנו? שפים מצוינים, הקפדה על חומרי גלם מעולים וטריים ושירות מוקפד. אנחנו לא חוסכים, לא מקצרים תהליכים. נותנים את הטוב ביותר, וזה מוכיח את עצמו. אנחנו, הבעלים, גם מקפידים להיות נוכחים בעצמנו בכל זמן נתון". ברפאלו יש 90 מקומות ישיבה בחלק הפנימי, ומרפסת חיצונית, עם 40 מקומות נוספים. תפריט היין במקום שם דגש על יינות איטלקיים. לצד התפריט היין גילינו תפריט קוקטיילים שלא מבייש שום בר קוקטיילים במלון תל אביבי. אם תרצו קצת רפאלו הביתה, במסעדה נמצאת נקודת מכירה של חומרי גלם מיובאים מאיטליה, בהם גם משתמשים במטבח של המסעדה – פסטות, רטבים ועוד.

 

 

 

פאט ויני – Fat Vinny

מתחם BIG, קריית אתא

www.fatvinny.com

*2730

מסעדת פאט ויני היא מסעדת דיינר איטלקי אשר משלבת את המטבח האיטלקי המסורתי עם המטבח הניו-יורקי החדשני. לא מדובר בטעות אלא יותר בכיוון של סטארט-אפ; בעלי הפאט ויני לקחו את הקונספט של דיינר אמריקאי צעיר, אורבני, שמח והפגישו אותו עם כלה איטלקיה. התוצאה טעימה במיוחד.

התפריט של fat vinny כולל את מיטב המנות מהמטבח האיטלקי ומבוסס על חומרי גלם טריים ברמה הגבוהה ביותר ; פסטות טריות שמוכנות מידי יום, רטבים עשירים בעשבי תיבול, פוקצ׳ות ופיצות מדהימות המרודדות ברגע ההזמנה ונאפות בטאבון אבן לוהט, מנות פתיחה וסלטים משלל ירקות טריים, קינוחים מפתיעים וגלידה בייצור עצמי במקום. עוד לפני שתשבו במקומכם, תחלפו כבר בכניסה על חדר הפסטה השקוף, שבו מכינים את מגוון הפסטות בשלל סוגים וצבעים. על השולחנות במסעדה תוכלו למצוא תבלינים איטלקיים טריים ולהוסיף אותם למנות על פי טעמכם. הדגש בפאט ויני, מעבר לחומרי גלם איכותיים וטריות, הוא על האווירה והקלילות, זה אומר שאין צורך להזמין מקום מראש, אפשר פשוט להגיע וכבר ידאגו לכם, אין גם חלוקה של מנות ראשונות או עיקריות, מה שמוכן פשוט יוצא לשולחן. ואם גם אתכם מסקרן מה מאיפה נולד הרעיון נספר שהכל התחיל אי שם בשנת 1959 כאשר וינסנט מורלי, מאפיונר איטלקי צעיר הכיר נערה יפה ורצה לפרוש מעולם הפשע. הברירה היחידה שלו הייתה לברוח והוא מצא את עצמו יחד עם מזוודה ושאתו בלב העיר הגדולה – ניו יורק. לפרנסתו פתח עסק קטן ושם הכין את הפיצה המפורסמת שלו לצד מבחר מטעמים מהמטבח האיטלקי. עם השנים השמועה התפשטה ובמהרה אנשים החלו להגיע למסידה קטנה בניו-יורק שם אפשר להרגיש באיטלקיה ובשורה חדשה נוצרה: דיינר איטלקי. עם השנים הוא צבר מוניטין כבעלי המסעדה האיטלקית הטובה בעיר אך המקום שלו נותר צנוע, לא מתיימר, משפחתי, חמים עם אוכל איכותי, לא יקר ובעיקר חווייתי. השנים עברו, ויני שמח בחלקו וטפח מעט ובכך לזכה לכינוי פאט ויני: ויני השמן.

פאט ויני. צילום: מאור כהן

פאט ויני. צילום: מאור כהן

וכמו בסיפור המקורי, גם כאן עיצוב המסעדה משרה אווירה איטלקית שמחה, דינאמית, לצד מטבח פתוח וגלוי לעיני הלקוחות אשר משלים את החוויה. בפאט ויני המנות יוצאות במהירות וביעילות מפתיעה, וכמו באיטליה, אנו ממליצים לטעום ממגוון המנות והטעמים, להנות יחד מארוחה משותפת ולקבל תמורה מלאה.

 

אמיליה

מוריה 120 חיפה

04-8289181

אי אפשר לסקור את המטבח האיטלקי מבלי לדבר על המלכה של איטליה: הגלידה. כאשר אנחנו מחפשים את הגלידה האיטלקית של חיפה עולה ללא ספק שם אחד, האמיליה. את האמיליה פתחו לפני שש וחצי שנים בני הזוג דביר ועינת גרשון מתוך אהבה אמיתית לגלידה. החזון של בני הזוג היה ליצור חוויה מתוקה איטלקית שתתכתב עם הטעם הישראלי והתוצאה היא בדיוק כזאת.

כאשר הקיץ מכה ללא הכרה והמדוזות אורבות לנו בחופי הים אנחנו נהנים מתירוץ מושלם להתנחם בגלידה איטלקית משובחת באמיליה. אמיליה נראת כמו ממלכת ממתקים ולצד הגלידה תוכלו להנות מקרפ מעולה, וופל בלגי שנעשה במקום, מילקשייק וגולת הכותרת, עוגת גלידה מיוחדת שרק עינת מכינה. בכלל, באמיליה מאוד מאמינים במקוריות ובמקום תהנו ממבחר עוגות וארטיקים המיוצרים במקום. לדברי עינת, "ניתן להזמין עוגות גלידה בהתאמה אישית לפי טעמי הלקוח. אני "זורמת" עם הטעם של הלקוחות ומייצרת את העוגה המתאימה ביותר לפי מה שהם אוהבים". אז אם עוד לא הבנתם האמיליה זה מקום לא מתחנף ולא מתפנפן הפותח את ידיו לאוכלוסיה ונותן לחומרי הגלם לכישורי הצוות לדבר ומוכן לעשות הכל בכדי שהלקוחות יהיו מרוצים. את כל שכבות האוכולוסיה אפשר לפגוש באמיליה, החל מילדים ובני נוער שמגיעים אחרי בית הספר, ממשיך במשפחות שמגיעות אחר הצהריים וכמובן זוגות וסטודנטים שמגיעים לסגור את היום עם טעם טוב. לפני כחמש שנים שמו לב בני הזוג כי המון ילדים מחליטים לחגוג את ימי ההולדת שלהם באמיליה וחשבו איך יוכלו לתת מענה איטלקי רחב יותר. ואכן, בני הזוג פתחו בצמוד לאמיליה פיצה-פסטה ויצרו חוויה איטלקית מלאה ואיכותית. הפיצה היא מחמצת מקמח דורום והרטבים נעשים במקום. גם בפיצה-פסטה של האמיליה מונח המפתח הוא "התאמה אישית". כל לקוח בוחר את סוג הפסטה המועדפת ואת הרוטב המועדף עליו. אין תפריט מובנה ובכך כל אחד יכול לבחור לפי טעמו האישי אך כדי להתחייב לסטנדרט גבוה, בני הזוג מספרים כי הם כל שנה טסים להשתלמויות קולינריות באיטליה, מייבאים חומרי גלם מובחרים בכדי להביא לקהל החיפאי את החוויה הטובה והאיכותית ביותר.

אמיליה. צילום: מאור כהן

אמיליה. צילום: מאור כהן

נחזור לממלכה המתוקה של האמיליה ונספר כי עשרות פאבים ומסעדות מזמינים על בסיס קבוע את הגלידות של האמיליה ואם תרצו, צוות האמיליה מגיע לאירועים בבית הלקוח. לאמיליה עגלת גלידה מדוגמת הכוללת גם עמדה לוופל בלגי והם ישמחו להשתלב בכל אירוע שמח שחסר בו קצת טעם מתוק. לסיכום, אם בא לכם חגיגה איטלקית ואם אתם מחפשים את הגלידה שתכנס לכם ללב, כנסו לרכב ותגיעו לאמיליה. לא תתחרטו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. איך שכחתם את איטלינו דה לה קוסטה. ועם כל הכבוד פאט ויני ואמיליה בכלל לא ברמה גבוהה. סתם נראה כמו כתבה יחצנית

    על

  2. שניצל

    אמיליה זה לא ממש מסעדה… חיפה פשוט
    כל-כך עלובה עד שצריך לנפח את רשימת
    המסעדות כדי שהקורא לא יבין איזה שיממון
    יש פה.

  3. המועמד המוביל לבחירות

    מה עם " מאמא מיה" – 500 מטר מפאט ויני ושמה אותה בכיס הק…..
    רפאלו טובה .איטלינו דה לה קוסטה טובה .
    ויוינו – מודה עוד לא הייתי אבל לצערי קיבלתי ביקורת לא טובה אז ויתרי

  4. טובה

    ויונו העלק מסעדת תרגילים של שקרנים פעם אחד היינו קלטנו וברחנו בקיצור מסעדה לשקרנים מתאימה בול

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר