אוכל אסייאתי (מאגר תמונות Shutterstock)
אוכל אסייאתי (מאגר תמונות Shutterstock)

מסעדות אסייתיות בחיפה ובקריות שאתם חייבים להכיר

הכירו שלוש מסעדות אסייאתיות בחיפה ובקריות שגורמות לסועדים בהן להרגיש כאילו הם אוכלים במקומות אקזוטיים באסיה. יצאנו להבין מה מייחד את המסעדות הללו משאר המתחרים בשוק ויצאנו עם חשק להזמין כרטיס טיסה לחופשה במזרח הרחוק

פורסם בתאריך: 16.7.18 22:58

מינה טומיי

על המסעדה: מינה טומיי -“הכל שקוף” ביפנית, היא מסעדה אסייתית ייחודית, תחת ניצוחו של השף משה בדישי, שמתמחה בקולינריה האסייתית כבר למעלה מעשור. מינה טומיי היא לא רק מסעדה, אלא מקום בילוי, כזה שמעניק חוויה שמגלמת בתוכה קפיצה קטנה למזרח. “המטרה שלנו היא להפוך את הארוחה למסע ססגוני, חוצה יבשות ותרבויות, שבו הלקוחות יכולים להריח את התוצרת, להתמכר לצבעוניות ולהתמסר למטעמי המטבח הרחוק”. מסבירים דינה פישלוביץ', מאיר שלמה ושרון משאלי, הבעלים.
הייחודיות: המטבח של מינה טומיי מבוסס על חמישה מטבחים ששואבים את השראתם מחמישה שווקים במזרח הרחוק. הם כל כך דומים, אך יחד עם זאת כל כך שונים. חמישה שווקים שמרכזים לתוכם את תמצית התרבות המקומית ומשלבים בהרמוניה: טעמים, ריחות, צבעים, שפות, מנהגים, צלילים, צפיפות וסקרנות המתגבשים לכדי חוויה קולינרית אסייתית ייחודית ומפתיעה.
החומרים: “השאיפה שלנו היא להישאר כמה שיותר נאמנים למנה המקורית, גם בטעם וגם בצורת ההגשה. חומרי הגלם שמשמשים אותנו נבחרים בקפידה וללא פשרות, הדגים טריים, הבשרים מיושנים, הירקות והפירות עונתיים, כל אלו תורמים ליצירת תפריט דינמי, מקורי ואיכותי”.
מה בתפריט: התפריט של מינה טומיי הוא צומת בה נפגשים חמשת השווקים האסייתיים הבולטים: הודו, וייטנאם, קוריאה, יפן ותאילנד. ”במינה טומי אנחנו מעודדים אכילה חברותית – משפחתית. בתפריט תוכלו למצוא מגוון מנות קטנות וגדולות המיועדות בעיקרן לחלוקה, וכך למעשה תוכלו להיחשף לטעמים הרבים, לצבעים ולריחות וליהנות מהמסע הקצר למזרח הרחוק”.
משלוחים: ניתן להזמין משלוחים מסניף חיפה דרך האתר או האפליקציה שלנו. אנחנו מגיעים גם לעתלית.
עסקיות: מוגשות בימים א’-ה’, בין שעות 12:00-17:00 (לא כולל חגים וימי חול המועד). תקבלו 15 אחוז הנחה על כל התפריט. בנוסף, 15 אחוז הנחה לחיילים וסטודנטים כל היום ובכל ימות השבוע, בהצגת תעודה מזהה.
מועדון חברים: “השקנו לאחרונה אפליקציה חדשה של מועדון חברים, בה הלקוח יכול ליהנות מצבירת נקודות, קניית מנות מהחנות באפליקציה, הטבות יום הולדת, יום נישואין ועוד שלל פינוקים ששמורים רק לחברי המועדון”.
שעות פעילות: כל ימות השבוע, בשעות 12:00-24:00.
ציטוט: המטרה שלנו היא להפוך את הארוחה למסע ססגוני, חוצה יבשות ותרבויות, שבו הלקוחות יכולים להריח את התוצרת, להתמכר לצבעוניות ולהתמסר למטעמי המטבח הרחוק”
כתובת: רחוב פלימן 8, מרכז קסטרא. טלפון: 2750*
סניפים נוספים: רחוב דרך עכו 192, קריון, קריית ביאליק; רחוב הארבעה 17, תל אביב.

קישור לדף הפייסבוק

מנה במסעדת מינה טומיי (צילום: אפיק גבאי)

מנה במסעדת מינה טומיי (צילום: אפיק גבאי)


מסעדת ג'ירף

על המסעדה: ג'ירף הוקמה בשנת 1996, אז סצנת המסעדות האסייתיות הייתה שונה מזו המוכרת לנו היום. ג'ירף הביאה עמה חיבור חדשני בין מטבח פן-אסיאתי לחוויית בילוי מערבית ומודרנית, כזו שמתאימה לחיך, לטעם ולהרגלים מערביים.
בשנת 2003 הגיעה ג'ירף לחיפה ולפני כשנתיים נפתחה מסעדה נוספת במתחם BIG קריות, אשר עברה באפריל 2018 לניהול מלא של הרשת. "את ג'ירף הבאנו לצפון כמקום בילוי קולינרי. יש בה אווירה תוססת, לצד האוכל המוכר והאהוב שלנו". מסבירים ברשת.
האהבה לאוכל: המיזוג בין מנות בהשראה אסייתית, קינוחים אירופאים ואספרסו בר, יצרו מקום בילוי אורבאני ומודרני, כזה שיכול היה בקלות לקסום ללקוחות בניו-יורק, ברלין, סידני או שנחאי. "המסעדות שלנו בנויות על שימוש בחומרים והשראה מהמזרח. תוכלו למצוא אצלנו פאד-תאי תאילנדי לצד סושי יפני ואגרול סיני ולסיום הארוחה תוכלו לקנח בקינוחים מעניינים כמו הפבלובה המפורסמת שלנו או פרופיטרולים".
לג'ירף 9 מסעדות: אבן גבירול ורחוב הברזל בתל אביב, הרצליה, אילת, חיפה, ראשון לציון, דרורים, פתח תקווה וקריות.
מה בתפריט: המסעדה מציעה לאורחיה תפריט מגוון ועשיר של מנות ראשונות, עיקריות, קינוחים ותפריט אלכוהול כייפי, בחלל מעוצב בסגנון ניו יורקי. ניתן לבחור ממבחר מנות נודל'ס, מנות בשר ועוף בתוספות אורז, סלטים אסייאתים, מנות ראשונות קרות וחמות, סושי ומרקים. וכן, יש גם מנות ללא גלוטן.
המיוחדים של ג'ירף:
למנה ראשונה: גיוזה ומנה ראשונה ספיישל בקריות: קונוס כדורי פורטובלו;
סושי: צ'יראשי סושי (סושי מפוזר) – ג'ירף הייתה הראשונה שהביאה את הסושי המפוזר לארץ; נודל'ס: פאד תאי, שמגיע גם בגרסה חריפה; אורז ובשר: צ'אזה;
לקינוח: ברולה בננות.
משלוחים: לשתי המסעדות שירות משלוחים זמין במוקד הזמנות ובאתר ג'ירף. השירות פועל בשעות פתיחת המסעדה – על הזמנות באתר תקבלו 5 אחוז הנחה ובהזמנות טייק אוויי 10 אחוז הנחה על התפריט.
אירועים: אפשרות לקיום אירועים פרטיים עם תפריט בהתאמה אישית של עד 30 אורחים.
עסקיות:
ג'ירף חיפה: א'-ה', בשעות 16:00-12:00, 10 אחוז הנחה על כל תפריט המסעדה.
ג'ירף BIG קריות: א'-ה', בשעות 18:00-12:00, 15 אחוז הנחה על כל התפריט.
בימים א'-ה' תקבלו הנחה של 15 אחוז על כל התפריט בישיבה במקום.
שעות פתיחה: בימים ראשון עד שבת: 24:00-12:00.

ציטוט: "את ג'ירף הבאנו לצפון כמקום בילוי קולינרי. יש בה אווירה תוססת, לצד האוכל המוכר והאהוב שלנו"

ג'ירף חיפה – שד' הנשיא 131, חיפה. טלפון: 04-8104012
ג'ירף BIG קריות – הסולל 10, BIG קריות. טלפון: 04-8333610

קישור לדף הפייסבוק

מסעדת ג'ירף (צילום: אמיר המנחם)

מסעדת ג'ירף (צילום: אמיר המנחם)

 


אוג'ו מסעדת סושי ומטבח אסייתי

על המסעדה: מסעדת Ojo ממוקמת בקומה השלישית של הגרנד קניון. Ojo נפתחה בפברואר 2018 במקום מסעדת פרנג'ליקו הותיקה. בעליה של המסעדה הם משפחת מרסיאנו ואילנה סאבו. משפחת מרסיאנו, הבעלים של Ojo, היו זכיינים של רשת פרנג'ליקו במשך שנים רבות והשנה החליטה המשפחה להקים מותג אסייתי חדש.
"לאחר הכרות ארוכה עם המטבח האסייתי, החלטנו להקים דבר חדש בחיפה", מספר המנהל של Ojo, אלון מרסיאנו.
האהבה לאוכל ליוותה את משפחת מרסיאנו תמיד. אביו של מרסיאנו עבד בתחום המזון והיו בבעלותו מסעדות, בארים ואולמות ארועים. "מאז ומתמיד היינו אוהבי מסעדות וטעמים מיוחדים. מגיל קטן הוריי הרגילו אותי לטעום מנות שונות ולפתוח את בלוטות הטעם". מסביר מרסיאנו.
עם השנים, התשוקה לאוכל אצל מרסיאנו רק התגברה. בכל טיוליו בחו"ל, אלון הקדיש תשומת לב רבה לאוכל ומטבחים מקומיים. כאשר הוא טייל במזרח, הוא התאהב בטעמים ובבישול האסייתי.
היחודיות של Ojo:
עיצוב: המסעדה החדשה בהחלט תופסת את העין בשל עיצובה הייחודי שלא ניתן לדלג עליו כאשר עוברים בגרנד קניון. הסושי בר ומקומות הישיבה ב- Ojo מוקפים בבמבוק, מה שתורם לאווירה נעימה. "רצינו לצאת מהקונספט של המסעדות האסייתיות ולעצב את המסעדה בסגנון לא שגרתי של הכפרים האסייתים", מסביר מרסיאנו.
תפריט: ב-Ojo עובדים עם חומרי הגלם הטריים והטובים ביותר שנבחרו בקפידה.
סושי: על תפריט הסושי אחראי השף איתי ענבר.
בין הרולים המיוחדים מוצע ה"טסומי רול", הכולל סלמון טרי עם טוביקו כתום, אבוקדו וספייסי מיונז, עטוף בזוקיני צרוב. עוד רול מיוחד הוא "טונה טרטר", המורכב מטונה אדומה, עירית ובטטה סגולה במעטפת שומשום קלוי ומעל הרול טרטר טונה ושבבי שום.
ב- Ojoניתן להזמין ב- Take awayקופסאות סושי בוטיק לארועים פרטיים, קומבינציות סושי שמתאימות לזוגות ולקבוצות הכוללות 12 או 30 יחידות סושי.
תפריט המטבח האסייתי: על תפריט המנות האסייתות אחראי השף דני בר און שהוא השף של זאפה חיפה. במנות המיוחדות ניתן למצוא את "לחמניות באן קונפי אווז", שתי לחמניות מאודות במילוי קונפי אווז, בשילוב רוטב שזיפים עם איולי יפני, צ'יפס בטטה ובייבי רוקט בצל סגול.
מנה מיוחדת נוספת היא ה"סושי צ'יפס", אצבעות אורז בטמפורה עם סלומון בגלייז, טריאקי מקורמל בעיטור בצל ירוק.
בין מנות האורז הלבן מוצעת מנת "בקר קוריאני", רצועות סינטה צרובות, ג'ינג'ר, שום וצ'ילי פיקנטי ברוטב סויה כהה ודבש. התפריט כולל מנות נודלס ופאד תאי, גם שני סוגי סלטים, סלט בורמזי וסלט פפאיה ושלושה סוגי מרקים: מיסו, ראמן עוף וטום יאם.
שעות פתיחה: ימים א'-ה' 12:00-22:00, יום ו' 11:30-15:00, מוצאי שבת 20:00-23:00
ב-Ojo פועל שירות Take away
לא כשר

ציטוט: "המסעדה החדשה בהחלט תופסת את העין בשל עיצובה הייחודי שלא ניתן לדלג עליו כאשר עוברים בגרנד קניון"

כתובת: דרך שמחה גולן 54, גרנד קניון (קומה 3), חיפה, 04-832-2240

קישור לדף הפייסבוק

מסעדת אוג'ו

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יעל

    ג’ירף מומלצת ???? פעם אחת שם הספיקה לי
    מינה טומיי מסעדה מדהימה הכל טעים מומלצת בחום
    השלישית עוד לא הייתי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר