חוות האנטנות ברמת גולדה (צילום: רמי שלוש)
חוות האנטנות ברמת גולדה (צילום: רמי שלוש)

מחריף המאבק נגד חוות האנטנות ברמת גולדה בחיפה

בית המשפט המחוזי ידון בתחילת יולי בעתירה שהגישו 50 מתושבי האזור לסילוק האנטנות. העותרים חוששים מהשפעות הקרינה הסלולרית שמקורה ב"מתקן אדיר מימדים"

פורסם בתאריך: 28.5.17 11:32

בית המשפט המחוזי בחיפה החליט השבוע לקיים בתחילת חודש יולי דיון בעתירה המינהלית שהוגשה נגד אתר הסלולר שהוקם במורדות שכונת רמת גולדה בעיר, מתחת לרחובות יונה אנגל ופנחס רוזן, ואשר כולל תורן בגובה של 42 מטר ועליו 18 אנטנות סלולריות ו-15 ארונות תקשורת ותשתיות.

מדובר בהחלטה מהותית מכיוון שבשל מורכבותה הפרוצדורלית של העתירה שהוגשה בחודש נובמבר היה חוסר ודאות באשר להמשך הדיונים בה.

לפני כשבעה חודשים הגישו 50 מתושבי רמת בגין, רמת גולדה ודניה את העתירה המינהלית שבה הם ביקשו לבטל את היתר הבנייה לאתר שאישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה לשלוש חברות הסלולר – פלאפון תקשורת, סלקום ישראל ופרטנר תקשורת. בעתירה שהוגשה באמצעות עו"ד ליאור כץ הביעו העותרים חשש מהשפעות הקרינה הסלולרית שמקורה ב"מתקן אדיר המימדים שבו חוות אנטנות סלולריות".

בתחילת דצמבר הגישה פלאפון תקשורת לבית המשפט בקשה להורות על דחייתה על הסף של העתירה בנימוק שלפיו הסמכות לדון בביקורת על היתרי בנייה היא של ועדת הערר המחוזית וכי ועדה זו כבר דנה בטענות זהות שהועלו על ידי שישה תושבים אחרים במסגרת ערר שהוגש על ידם כבר בחודש יוני נגד אישור אתר הסלולר. עוד טענה פלאפון תקשורת כי "המתקן חיוני על מנת לאפשר שמירה על רצף הכיסוי הסלולרי בעיר חיפה ולמתן מענה מיטבי לצורכי התקשורת הסלולרית העדכניים בסביבת המתקן".

בתחילת פברואר הורה בית המשפט ל-50 העותרים לפנות לוועדת הערר המחוזית, שבאותו מועד טרם הכריעה בערר של ששת התושבים, ולבקש ממנה שתאפשר גם להם להגיש לה ערר על אישור האתר. בהחלטתו ציין אז בית המשפט כי בהתאם להחלטת ועדת הערר הוא יחליט על המשך הדיון בעתירה. בסוף פברואר דחתה ועדת הערר את הערר של ששת התושבים בנימוק שלפיו "הוצגו כל האישורים הנדרשים להקמת המתקן ולא נשקפת ממנו כל סכנה". שניים מהמערערים הגישו בסוף מרץ לבית המשפט המחוזי עתירה מינהלית נגד החלטת ועדת הערר.

באשר לבקשת 50 התושבים שעתרו עוד קודם לכן והופנו לוועדת הערר, קבעה ועדת הערר בסוף פברואר כי בערר שדחתה כבר "ניתנה התייחסות לכל טענות המבקשים כאן, ובנסיבות העניין אין מקום להגשת ערר נוסף באותם נושאים" (העותרים סבורים כי מדובר בהחלטה שגויה). לאחר שהעותרים הודיעו לבית המשפט שוועדת הערר דחתה את בקשתם להגיש לה ערר וביקשו מבית המשפט לקיים את הדיון בטענותיהם בפניו, קבעה השבוע השופטת ברכה בר זיו כי "נוכח הבקשה אני קובעת את הדיון ל-9 ביולי, והמזכירות תזמן את באי כוח הצדדים למועד זה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר