סניף המשביר לצרכן ברחוב יונה בהדר (צילום: בועז כהן)
סניף המשביר לצרכן ברחוב יונה בהדר (צילום: בועז כהן)

העירייה מבקשת להוציא צו סגירה לסניף המשביר לצרכן המיתולוגי בהדר

בבקשה שהגישה לבית המשפט טוענת העירייה, כי סניף המשביר לצרכן ברחוב יונה פועל ללא אישור משירותי הכבאות ומהווה סכנה למבקרים בו. בנוסף, טוענת העירייה, מערכות הקירור של הסניף גורמים מטרדי רעש בלתי נסבלים והתקבלו אצלה תלונות רבות על כך מתושבים המתגוררים בסמוך

פורסם בתאריך: 26.10.21 14:12

עיריית חיפה הגישה לבית המשפט לעניינים מקומיים בקשה שיוציא "צו הפסקה לעיסוק בעסק" (צו סגירה), לסניף המיתולוגי של המשביר לצרכן ברחוב יונה 1 בהדר. בנימוקי הבקשה, אותה הגישה בשם העירייה עו"ד משלין שחאדה-אנדריא, נכתב: "המשיבים הינם עוסקים בעסק של חנות ששטח המכירה שלה גדול מ-800 מ"ר אשר נמצא ברחוב יונה 1. העסק האמור טעון רישוי לפי החוק ולפי צו רישוי עסקים… העסק פועל ללא אישור מהותי משירותי הכבאות וזאת בשל אי מילוי דרישות. כמו כן מתקבלות נגד העסק מספר גדול של תלונות בגין מטרדי רעש קשים".

לטענת העירייה, כפי שעולה מהעתירה, למשביר לצרכן, היה רישיון לצמיתות החל מ-25 באוקטובר 2007. בעקבות תיקון לחוק, רשות הרישוי אמורה הייתה להנפיק לעסק רישיון לתקופה של 10 שנים, אולם היו חסרים לו אישורים מהותיים ממשטרת ישראל ומשירותי הכבאות.

בבקשה נכתב: "איגוד ערים לאיכות הסביבה ביצע מדידות למערכות הקירור המשמשות את העסק והיא נמצאה חורגת מערכי הרעש המוגדרים בתקנות למניעת מפגעים (רעש בלתי סביר) לשעות היום, דבר אשר גרם למטרדים לתושבים המתגוררים בסמיכות לעסק והביא להגשת מספר רב של תלונות. בהתאם לסיכום דוח מדידת הרעש, ניתנו למשיבים מספר דרישות והמלצות לביצוע, כדי למנוע את מטרדי הרעש, והמשיבים נדרשו להציג חוות דעת אקוסטית יחד עם לוח זמנים לביצוע בתוך 60 ימים ממועד קבלת הדוח ולא יאוחר מ-ר במארס 2021. לאחר קבלת תוצאות מדידת הרעש שנערכה לעסק ובעקבות הדוח שנשלח למשיבים, נשלח מכתב נוסף בעניין על ידי רשות הרישוי תוך הדגשת הצורך בקבלת אישור של שירותי הכבאות ומשטרת ישראל. בהמשך, ומשלא בוצעו הדרישות כאמור, זומנו המשיבים על ידי רשות הרישוי לישיבת שימוע וזאת בשל ביטול אישור משטרת ישראל, אי מילוי דרישות שירותי הכבאות ואי מילוי דרישות איגוד ערים להגנת הסביבה".

עוד נכתב בבקשה: "בעקבות האמור, נערך שימוע לעסק במשרדי רשות הרישוי ב-25 בפברואר 2021 בהשתתפות נציגה של המשיבים ונציגים של גורמי הרישוי (משטרה וכבאות), ובמהלכו סוכם כי המשיבים ידאגו לביצוע והשלמת הדרישות לשם הנפקת רישיון".

בבקשה טוענת העירייה: "בחלוף תקופה, נערכה פנייה אל שירותי הכבאות, והאחרונים נתנו את עמדתם במכתבם מ-23 במאי 2021, ובה נקבע כי לא בוצעו כל הדרישות ולכן קיימת סכנה לשוהים בעסק ובסביבתו. בעקבות האמור התקבלה החלטה בשימוע על ידי רשות הרישוי ובמסגרתה בוטל רישיון העסק ונשלח מכתב על כך למשיבים ב-26 במאי 2021. בהמשך, ב-6 ביולי 2021 נערכה ביקורת בעסק על ידי הפיקוח הכללי, ונמצא כי בפועל העסק ממשיך להתנהל ללא אישור שירותי הכבאות תוך קיום מטרדי רעש במקום. מביקורת שנערכה בעסק ב-5 ביולי 2021 על ידי שירותי הכבאות נמצא, כי למעשה גם לאחר ביטול רישיון העסק, לא דאגו המשיבים להסדרת הליקויים והדרישות ולמעשה עד היום הם ממשיכים לנהל את העסק ללא אישור מהותי תוך סיכון השוהים בו ובסביבתו, כאשר עסקינן בעסק רחב היקפים המשתרע על פני בניין שלם בן ארבע קומות וחניונים תת קרקעיים וכאשר ממשיכים להתקבל תלונות נגד העסק בגין מטרדי רעש קשים באיגוד ערים לאיכות הסביבה".

 

מוסיפה וטוענת העירייה: "קיים אינטרס ציבורי מהמעלה הראשונה לצוות על סגירתו לאלתר של העסק וזאת בהתאם לסעיף 17 לחוק רישוי עסקים, אשר מאפשר לבית המשפט לצוות על הפסקת העיסוק בעסק, עד למועד שייקבע בצו או עד לסיום ההליכים המשפטיים בגין כתב האישום… לא קיים צל של ספק, כי ניהול העסק במתכונתו הנוכחית, תוך הפרה של תקנות מניעת מפגעים, בשעות לא סבירות, כאשר הדבר גורם לרעשים חזקים וכאשר לעסק חסר אישור מהותי וקריטי לסוגו של שירותי הכבאות, כאשר אלפי אנשים נכנסים בשעריו מדי יום, יש בו כדי לפגוע בציבור ומשכך נהיר, כי יש להעדיף את האינטרס הציבורי של שלום, ביטחון ובריאות הציבור על פני חופש עיסוקם של הנאשמים, וכי לא ניתן להשיג את מטרת הצו בכל אמצעי חלופי-מידתי אחר. אשר על כן, מתבקש בית המשפט הנכבד לצוות על סגירת העסק כאמור לעיל ולהטיל את ביצוע הצו על משטרת ישראל".

מהמשביר לצרכן לא התקבלה תגובה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. דניאל זיגפריד קאהן

    אכן נכון מדי פעם המשביר לצרכן ברחוב יונה 1 עושה מבצעי מכירות ובימי המיבצע המשביר מביא תקליטן אשר מקים 2 רמקולים גדולים ברעש אדיר לייד הכניסה יש בית קפה שאני שם כל יום והערתי על כך לשומר שביטל את בקשתי.אכן היו במקום פקחי העיריה והרמקולים הועברו לפינה אחרת ושוב ברעש אדיר.אנני מיתנגד למיבצעי מכירות אבל לא בצורה הזו.

  2. בטח דיירי המגדל הצמוד התלוננו

    לא הבנתי מי גר בסמוך שמפריע לו המצב בגג המבנה
    קודם בונים מגדל צמוד לבניין עם קירות זכוכית בכל כיווניו ואז מתפלאים שיש בו רעשים מכל כיוון בהדר???

  3. טדי

    הייתי המשביר בהדר לא מזמן שתי קומות סגרו הייתי בקומה שלישית שירותים מקולקלים ומשמשים כמחסן לא יאומן איזו הידרדרות בסוף יסגרו את המשביר בהדר וישאר רק בגרנד קניון זה נראה לי שאלה של זמן

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זוכרת את המשביר בימיו הטובים. שנות השמונים והתשעים. היום המשביר מוזנח ועלוב מבפנים. החניה התת קרקעית נשארה תקועה בשנות השמונים.
    לפני חודשיים לאחר שנים שלא הייתי במשביר נכנסתי וראיתי עולב של מקום.
    היה כייף לקנות בתחילת דרכו.

  5. גילה

    אני גרה ליד המרכז הרפואי בני ציון שגורם המון מפגעים לסביבה בה הוא נמצא: אין חניה, משאיות בשעות הבוקר המוקדמו יוצרות פקקים ברחוב צר, צופרות ומזהמות, בית החולים עצמו גורם מזהם ומרעיש וגם פוגע בקצת יופי שהצלחנו להוציא מהעירייה עד כה. האם עיריית חיפה תוציא לו צו סגירה?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר