סיור בשכונות הכלואות של חיפה (צילום: דוברות עיריית חיפה)
סיור בשכונות הכלואות של חיפה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

בעיית "השכונות הכלואות" במרכז סיור שנערך הבוקר בחיפה

בסיור, בהשתתפות ראש העירייה קליש-רותם, הממונה על המחוז במשרד הפנים ומפקד מחוז חיפה בפיקוד העורף, נדון הצורך הדחוף במציאת פתרונות תחבורתיים לשכונות בעיר שלהן כניסה ויציאה אחת ועלולות להוות מלכודת מוות בעיתות חירום

פורסם בתאריך: 17.1.22 15:59

"כבישים לשכונות הכלואות בחיפה הם צו השעה", כך אמרה היום (שני) ראש עיריית חיפה, עינת קליש-רותם, במהלך סיור ופגישת עבודה בהשתתפות הממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים, פאיז חנא, מפקד מחוז חיפה בפיקוד העורף, אל"מ אלעד אדרי, מפקד תחנת משטרת חיפה, סנ"צ חיים עזרן, מפקדי כבאות והצלה, מהנדס העיר אריאל וטרמן וגורמים נוספים ממינהלי ההנדסה והתפעול בעירייה.

הפגישה נועדה על מנת לגייס את כל הגורמים הרלוונטיים למציאת פתרון למתן מוצא נוסף בשעת חירום ל"שכונות כלואות", שכונות שלהן כניסה ויציאה אחת בלבד, דבר המהווה קושי רב במילוט התושבים מהן ובהזרמת כוחות הצלה אליהן בחירום. הסיור בשטח כלל תצפית על המקומות בהם קיים צורך בהול בסלילת כבישי חירום.

במהלך הפגישה והסיור סוכמו עקרונות לתהליך תכנון הכבישים, שבשלב ראשון יהוו דרכי חירום ובעתיד ישמשו בסיס לצרכים תחבורתיים מתוך השכונות.

מהעירייה נמסר, כי גורמי הביטחון ומנהל המחוז במשרד הפנים אימצו את עמדת ראש העירייה, לפיה יש לקדם כבישי חירום צרים יחסית, תוך פגיעה מינימלית במשאבי הטבע.

 

 

קליש-רותם: "זה כשלוש שנים אני פועלת למציאת פתרונות יצירתיים לשכונות הכלואות של חיפה, והדבר מדיר שינה מעיניי. גייסתי לצורך כך את פיקוד העורף וכבאות והצלה שיסייעו לנו, ובנוסף העליתי את הנושא בפני הרמטכ"ל ושר הביטחון במהלך ביקורם בחיפה בשנה החולפת. הכרתי היטב את התוכניות הישנות והצלחתי להוביל בשנים האחרונות לשינוי עמוק בתפיסה, תוך מזעור הפגיעה בטבע וצמצום עלויות דרסטי. הגישה שלי היא שאנחנו צריכים לשאוף לכבישים צרים יותר, קצרים יותר ובמקומות שאינם רגישים כמו הוואדיות. כמו כן יש לשאוף שהכבישים ישרתו רק את תושבי השכונות, ולא יביאו לתעבורה עירונית חוצה בתוך שכונות מגורים. אף תושב אינו רוצה כבישים מהירים מתחת לבית שלו או באמצע השכונה. כביש קטן ומקומי לכל שכונה הוא הפתרון היעיל לכולם".

מנהל המחוז חנא ביקש לזמן פגישה נוספת בחודש הבא, לקדם תקציב ייעודי לנושא ולקדם פעולות הסברה לתושבי השכונות המדוברות. לדבריו, בצורך ממשי להוביל תוכנית הגנה אזרחית.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אריה

    נכנעים לתושבים בעלי ההון ולא מחברים את שכונות הרכס לכביש החוף. רחוב הרופא-לינקולן שללא מוצא בשנת 2022 סמוך למקום הכי מרכזי בכרמל ! בושה וחרפה !

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר