מאירה קיפרמן (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
מאירה קיפרמן (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

שירות חדש: קבוצות תמיכה וייעוץ לתושבי העיר המטפלים בבני משפחה מבוגרים

השירות החדש נותן מענה לבני זוג, ילדים ובני משפחה אחרים, המטפלים באזרחים ותיקים הזקוקים לתמיכה וסיוע. הוא משלב בפעילותו אנשי אקדמיה, עובדים סוציאליים ועורכי דין המתמחים בתחום

פורסם בתאריך: 1.2.22 13:49

קבוצות תמיכה וייעוץ, הרצאות וסדנאות החלו לפעול בעיר במסגרת שירות חדש לתושבים, המטפלים בבני משפחה המוגדרים אזרחים ותיקים. השירות משלב בפעילותו מרצים ומנחים מקצועיים, בהם אנשי אקדמיה, עובדים סוציאליים ועורכי דין המתמחים בתחום.

השירות הייחודי הוא תוצר שותפות של מינהל הרווחה בעיריית חיפה, משרד הרווחה והביטחון החברתי, ג'וינט אשל וקרנות הביטוח הלאומי, והוא נותן מענה לבני זוג, ילדים ובני משפחה אחרים, המטפלים באזרחים ותיקים הזקוקים לתמיכה וסיוע.

ראש מינהל הרווחה בעירייה מאירה קיפרמן: "מדובר בשירות חיוני עבור כל בן משפחה המטפל באזרח ותיק, שירות שמקבל משמעות נוספת במיוחד בתקופה מאתגרת זו שבה אנו מתמודדים עם מגפת הקורונה והשלכותיה הקשות בעיקר על אזרחי העיר הוותיקים. בכוונתו להמשיך בשירות החשוב הזה, ואף להרחיבו".

בין נושאי ההרצאות המקוונות: תפקיד בני המשפחה המטפלים באזרחים הוותיקים והשלכותיו, התמודדות עם קונפליקטים במשפחה על רקע הטיפול, חוסנם הנפשי של המטפלים, ייפוי כוח מתמשך ואפוטרופסות. יצוין, כי המענים הכלולים בשירות נבחרים על בסיס ניתוח צרכים מתמשך, שנערך ביוזמת שירותי הרווחה בעירייה. לצורך כך קיים צוות התוכנית קבוצות מיקוד בעברית ובערבית. כמו כן, הצוות נעזר במשוב שניתן על ידי בני המשפחה המטפלים, וזאת במטרה לייעל את השירות הניתן להם ולהתאימו לרצונותיהם ולאתגרים עמם הם מתמודדים. בנוסף, מקיימים מארגני התוכנית מפגשי חשיפה ומפגשי "שולחנות עגולים" עם נציגי שירותים שונים הפועלים בעיר: מרכזי יום, מועדונים, קהילות תומכות, פינות חמות וחברות סיעוד. בתוך כך, שותף השירות החיפאי בפורום אזורי שנועד לקדם עשייה משותפת בין כל הגופים וגורמי המקצוע הפועלים בתחום הזה.

 

 

מרכזת השירות לבני משפחה מטפלים באזרחים ותיקים בעיר, עו"ס ורוניקה גוייכמן: "הטיפול בבן משפחה מבוגר נוגע בשלב כלשהו בחייה של כל משפחה. לצד המסירות הרבה, תחושת המחויבות האהבה והכבוד להורה או בן הזוג, בני המשפחה המטפלים מתמודדים לעיתים קרובות עם אתגרים רבים במגוון היבטים: רגשיים, פיזיים, בירוקרטיים ואחרים. כל זאת, לצד תפקידיהם בתחומי החיים האחרים, חלקם הגדול עובדים ומפרנסים משפחות, מנהלים חיי משפחה ומגדלים ילדים. רבים מבני משפחה המטפלים הינם אזרחים ותיקים בעצמם, הנותנים כתף בגידול הנכדים בד בבד עם הטיפול בהורה או בן הזוג. השירות שאנו מעניקים נועד לסייע ולתמוך בהתמודדות עם העומס ואתגרי הטיפול.

לפנייה לשירות ולהרשמה לקבלת עדכונים על פעילויות, ניתן לפנות לטלפון: 04-8357179.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר