בית החייל (צילום: בועז כהן)
בית החייל (צילום: בועז כהן)

הושגה פשרה בעתירת האגודה למען החייל נגד העירייה בעניין בית החייל

העתירה הוגשה לאחר שהעירייה דרשה מהאגודה תשלום של כ-1.2 מיליון שקלים בגין היטל סלילת כביש ומדרכה בקרבת בית החייל בשדרות בן גוריון. על פי הסכם הפשרה, שקיבל תוקף של פסק דין, תשלם האגודה לעירייה 300 אלף שקלים בלבד

פורסם בתאריך: 27.2.22 11:38

הושגה פשרה בעתירה שהגישו קרן לב"י – האגודה למען החייל ונכסי חייל בע"מ נגד העירייה באוקטובר האחרון לבית המשפט המחוזי בעיר בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים.

כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", העתירה הוגשה נגד העירייה בשל דרישתה לחייב את העותרות בסכום של 1,195,779 שקלים, בגין היטל סלילת כביש ומדרכה ואגרת תיעול עבור "בית החייל" בשדרות בן גוריון. בעתירה נטען: "החיוב הוא רטרואקטיבי ופסול, אשר הוטל בניגוד להוראות הדין ותוך פגיעה באינטרס ההסתמכות של העותרת. לטענת העותרת, הרי שאין לעירייה בסיס חוקי להטיל חיוב באגרות והיטלי פיתוח על נכס שבנייתו הסתיימה בשנות ה-60 של המאה הקודמת הן מטעמי התיישנות והן מטעמי שיהוי".

בעתירה ביקשו העותרות מבית המשפט לקבוע, כי "דרישת התשלום מושא עתירה זו בטלה והעותרת פטורה מתשלום הסכומים שנדרשו במסגרתה כולם או למצער חלקם". עוד ביקשו לחייב את עיריית חיפה להמציא כל המסמכים המבוקשים בעתירה.

כעת נודע, כי העירייה החליטה לוותר על דרישתה לסכום שמגיע לכ-1.2 מיליון שקל ולהסתפק בתשלום של 300 אלף שקלים בלבד.

 

 

בהסכם הפשרה שהגישו הצדדים לבית המשפט נכתב: "מבלי שמי מהצדדים יודה בטענות הצד שכנגד, מוסכם על הצדדים כי לסילוק סופי, הדדי ומוחלט של כל טענות הצדדים זה מזה לגבי דרישת התשלום הנוגעת לרכיבי סלילה ותיעול, ישלם הוועד למען החייל לעירייה סכום סופי של 300 אלף שקלים, אשר יהווה תשלום סופי ומוחלט בגין היטלי הסלילה (לרבות רכיב מדרכות ותאורה) והיטל תיעול, לגבי כל השטחים הבנויים בנכס וכל שטחי הקרקעות בנכס כמפורט בדרישת התשלום".

עוד נקבע בהסכם: "ככל שתבקש החברה להוסיף תוספת שטחים למבנים הקיימים בנכס ו/או תוספת קרקע לנכס, תהיה העירייה רשאית לחייבה באגרות והיטלים בהתאם לכל דין. במקרה כזה, תשמר לוועד הזכות לטעון כל טענה שבדין או בעובדה כנגד דרישה חדשה כאמור".

בעקבות ההודעה על הסכם הפשרה, סגרה השופטת אורית וינשטיין את התיק ונתנה להסכם תוקף של פסק דין.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר