מסעדת "קינגדום בר"
מסעדת "קינגדום בר"

צו סגירה מינהלי למסעדת "קינגדום בר" במושבה הגרמנית

הצו הוצא על ידי סגנית רופאת המחוז של משרד הבריאות בעקבות ליקויי תברואה חמורים שהתגלו במסעדה בביקורת שנערכה בשבוע שעבר ובביקורת נוספת שנערכה הבוקר (חמישי). בין הליקויים: אין הפרדה בין מזון מוכן למזון גולמי במתקני הקירור; חרקים ומעופפים במטבח ובשירותים; קציצות המבורגר שהופשרו לפני יותר מ-24 שעות

פורסם בתאריך: 2.6.22 15:11

צו הפסקה מינהלי למסעדת "קינגדום בר" ((Kingdom Bar במושבה הגרמנית הוצא הבוקר (חמישי) על ידי ד"ר רנא שיבלי, סגנית רופאת המחוז של משרד הבריאות. הצו הוצא לאחר ביקורת תברואתית שהתקיימה במקום בשבוע שעבר וביקורת נוספת שבוצעה הבוקר.

וכך נכתב בצו: "בתוקף סמכותי לפי סעיף 20 לחוק רישוי עסקים, התשכ"ח 1968, אני מוציאה בזאת צו הפסקה (צו סגירה) מינהלי, המצווה עליך להפסיק באופן מיידי את הפעלת מסעדת Kingdom Bar שבשדרות בן גוריון 37 חיפה. במסגרת הצו, על המסעדה להיות סגורה וללא כניסת לקוחות, וכן כולל הפסקה מיידית של יצור, שיווק, הוצאת והכנסת סחורה וכל פעילות אחרת במסגרת המסעדה".

ד"ר שיבלי מפרטת את הנימוקים להוצאת הצו: "ביום 30 במאי 2022 ערכתי לכם שימוע בעניין הוצאת צו סגירה מינהלי למסעדה לאור ממצאי הביקורת מיום 25 במאי, שבוצעה על ידי נציגת לשכתנו הגב' שרון הולץ, מפקחת המחלקה לבריאות הסביבה, ובהשתתפות ד"ר וליד חורי, וטרינר רשותי מטעם עיריית חיפה. בביקורת זו נמצאו ליקויים רבים במסעדה שהיוו סכנה לבריאות הציבור".

הליקויים שנמצאו בביקורת הנוספת, אשר לא טופלו לדרישת משרד הבריאות: חסרה הפרדה בין מזון מוכן למזון גולמי במתקני הקירור; מצב תברואתי ירוד; נמצאו חרקים ומעופפים במטבח ובשירותים; הושמדו קציצות המבורגר שהופשרו לפני מעל 24 שעות, כמו כן הושמדו 2 אריזות כבד אווז ללא תווית וללא סימון; ברזים רופפים ושבורים במטבח ובשירותים,  כמו כן אין מים חמים בכיורים; חלק ממזון מוכן/בתהליך בקירור מאוחסן ללא מכסה וללא כל סימון; בחדר קירור מאוחסנים כל סוגי המזון ללא הפרדה, ירקות לא שטופים, מזון מוכן, בשר בתהליך ועוד.

עוד כותבת ד"ר שיבלי: "לאור המשך קיומם של ליקויים בעסק, ואשר בחלקם ליקויים חמורים ומהותיים ביותר המסכנים את בריאות הציבור, והעדר פעילותך לתיקונם באופן מלא בהתאם לדרישות, החלטתי להוציא צו הפסקה מינהלי למסעדה. תחולתו של צו זה היא מיידית. על העסק להיות סגור ללא כל פעילות מרגע קבלת צו זה".

 

 

תגובת בעלי המסעדה, סלבה בשקורוב: "מסעדת 'קינגדום' היא מסעדת בר מהמובילות באזור. באופן מפתיע, קיבלנו צו סגירה בתוך חמישה ימים. ב-25 במאי משרד הבריאות ערך במסעדה בדיקה שגרתית. הצגנו בפניהם רישיון עסק. לאחר הבדיקה זומנו לשימוע שהתקיים ב-30 במאי. בשימוע הצגנו בפניהם קלסר עם תמונות, המוכיחות שביצענו תיקון של 80 אחוז מהליקויים, עליהם הצביעו. 20 אחוז מהתיקונים לא בוצעו עדיין בשל בעיות טכניות של הזמנת ציוד ואנשי מקצוע. בנוסף, בהתאם לדרישת משרד הבריאות, התחלנו להעסיק יועץ מזון מחברת 'אפקטיב בטיחות מזון', וחתמנו איתה על חוזה עבודה שנתי.

"בחלוף 24 שעות בלבד מהשימוע, הגיעו למסעדה שישה אנשי צוות של משרד הבריאות לבדיקה חוזרת של הליקויים. כאמור, תיקון 20 אחוז מהליקויים מצריך פרק זמן של שבוע לפחות, והזמן שהוקצב לנו אינו הגיוני מבחינה טכנית. למרות זאת, היום קיבלנו, לתדהמתנו צו סגירה מיידי בלי שום הסבר סביר. ציפינו למעט יותר התחשבות ממשרד הבריאות במתן זמן סביר לתיקון הליקויים.

"אנו מכבדים את החלטת משרד הבריאות. עם זאת יש לציין, שאנחנו נמצאים בעולם המסעדנות שנים רבות. בכל שנותינו בתחום עבדנו קשה מאוד למען השם שלנו שהפך למותג. הגשנו היום ערעור על ההחלטה לבית המשפט, ואנו עושים כמיטב יכולתנו לטפל בליקויים במהירות האפשרית, על מנת לשוב ולספק ללקוחותינו את השירות בהקדם".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רק רציתי לדעת

    האם בוצעה הפרדה מלאה בין חרקים לבין מעופפים?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר