מערת אליהו הנביא (צילום: ראובן כהן)
מערת אליהו הנביא (צילום: ראובן כהן)

לאחר שנתיים של עבודות שיפוץ: מערת אליהו הנביא נפתחה מחדש לקהל

עבודות השיפוץ, בעלות של כ-15 מיליון שקלים, כללו, בין היתר, את הנגשת האתר לבעלי מוגבלויות. מערך ההנגשה כולל מעלית, המקשרת בין שני המפלסים המרכזיים, רמפה מתונה, הסדרת שיפועים והוספת מאחזי יד

פורסם בתאריך: 14.7.22 16:53

בתום הליך שיקום ושימור שארך כשנתיים, אתר מערת אליהו הנביא נפתח היום (חמישי) מחדש לציבור הרחב.

עבודות השיפוץ באתר, הנחשב קדוש לכל הדתות, כללו בין היתר חיזוק המבנים הקיימים, שיקום החזיתות המקוריות, הקמת מערך הנגשה לבעלי מוגבלויות והקמת מרכז מבקרים, חנות מזכרות, חלל אירועים וקפטריה. מערך ההנגשה כולל מעלית, המקשרת בין שני המפלסים המרכזיים, רמפה מתונה שנועדה להקל על ההגעה לאתר, הסדרת שיפועים והוספת מאחזי יד לצד המדרגות הקיימות במתחם. כמו כן הושם דגש בפרויקט על פיתוח נופי, במסגרתו בוצעו עבודות גינון והוצבו פרגולות הצללה וספסלי ישיבה למנוחה.

 

 

העבודות, שעלותן מסתכמת בכ-15 מיליון שקלים, תוכננו על ידי משרד האדריכלים קימל אשכולות ומומנו על ידי המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים של המשרד לשירותי דת, משרד התיירות ומשרד ירושלים ומורשת וכן באמצעות תרומות של גופים ואנשים פרטיים.

מתחם המערה ינוהל ויתוחזק באופן שוטף באמצעות צוות קבוע, אשר ימונה על ידי המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים ויכלול מנהל אתר ועובדי תחזוקה וניקיון.

בטקס פתיחת האתר השתתפו ראש העירייה עינת קליש רותם, סגנה וממלא מקומה נחשון צוק, סגן ראש העירייה מיכאל אלפר, הרב הראשי לישראל לשעבר הרב מאיר לאו, רב הכותל והממונה על המקומות הקדושים שמואל רבינוביץ, מנכ״ל המרכז הארצי לפיתוח מקומות קדושים יוסף שוינגר, הרב דוד אבוחצירה והתורמים אלברטו ושרון כוכב.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. באסה

    מי שלא מאמין ולא מכיר – לא יבין שמקומות כאלה אוטנטיים,היסטוריה שגדלנו עליהם כמו שהם עם הרבה קודש קודשים חוויית נעורים- היום באים ומשנים את פני המקום לסגנון מודרני שנאבד את רוח הקודש! מה היה רע במקום כפי שהוא היה ,כזה עתיק ומשרה קודש וזיכרונות.
    גם בתים היסטוריים בבת גלים – לא משמרים ,הורסים,מוחקים לנו את המורשת והזיכרונות בישבילך להרויח עוד פיסת קרקע לנדלן רעב לכסף! גם הקזינו- בבת גלים נשכח ומתפורר,את הבריכה פירקו לטובת גן שעשועים נפלו על השכל.
    מערת אליהו הנביא כבר לא מערה וכבר הפכה מודרנית ועכשווית- ממש מבאסים!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר