דר רחוב במרכז הכרמל (צילום: סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
דר רחוב במרכז הכרמל (צילום: סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

צפו: דר רחוב פוגע ברכוש במרכז הכרמל, לבעלי העסקים נמאס

זה תקופה ארוכה שב', דר רחוב, מתגורר ברחבת הפסנתר במרכז הכרמל. בעל העסק שנפגע: "הוא צועק על העוברים ושבים, פוגע ברכוש, עושה את צרכיו לעיני כל באמצע הרחוב, ועיריית חיפה מסירה אחריות". לפני כמה חודשים הוא נעצר על ידי המשטרה בעקבות תלונה, אך שוחרר בתום החקירה

פורסם בתאריך: 2.10.22 14:23

זה כמה חודשים הפך ב', דר רחוב, את רחבת הפסנתר במרכז הכרמל לביתו. הוא ישן שם כמעט מדי לילה, פעם ליד הפיצרייה, פעם על הספסל שליד הבנק, ולפעמים הוא מרחיק גם עד ורדיה סנטר. לפעמים הוא שקט ורגוע ונוכחותו לא מפריעה לאיש, אך יש פעמים שבהן הוא נתקף בהתקף זעם, צועק על עוברים ושבים ואף גורם נזקים לעסקים שמסביב.

הבוקר הגיע יוסי אורן לחנות הנוחות שלו ברחבת הפסנתר, והמראה שנגלה לעיניו שלח אותו מיד לבדוק את מצלמות האבטחה. בסרטון נראה ב' כשהוא בועט בעציצים הגדולים שבפתח החנות ומנפץ אותם.

אורן, כמה זמן נמשכת התופעה הזו?

"זה נמשך און אנד אוף כבר כמה חודשים, וזה כולל לפעמים התקפי זעם, צעקות, הפשלת מכנסיים באמצע הרחוב ועשיית צרכים מול הכרמלית, ובעיקר הרס של רכוש, לא רק שלי אלא גם של עוד בעלי עסקים. זה נמשך כבר זמן רב. ב' הוא דר רחוב קבוע פה, הוא ישן ברחבת הפסנתר, והבקשה שלי היא שיעזרו לו. הוא צועק על אנשים וגם הפחיד חבורה של ילדות שהיו בגלידה, והן ברחו בריצה מהמקום. יש פה תופעות לא נעימות".

פנית לעירייה?

"התגובה שלהם היא הסרת אחריות מוחלטת. יש להם מחלקה לדרי רחוב, והם אמרו לי שהם ייגשו אליו כדי לדבר איתו. אבל לרוב זה לא הפתרון כי רוב האנשים האלה מסרבים לעזרה. פה יש מצב אחר של אדם עם התנהגות אלימה שעלול להזיק לעצמו ולאחרים. לפני כמה ימים, כך רואים באחד מהסרטונים, הוא תפס שלט והעיף אותו למדרכה בהתקף זעם. אם זה היה פוגע בילד, אולי היו מטפלים בכך. חבל שלא מונעים את זה לפני ההסלמה אלא רק לאחר מעשה. המטרה היא לעזור לו לפני שהוא יגיע למצב של פגיעה באחר ויישב בכלא על זה".

 

 

 

בעלים של עסק סמוך אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "ב' נמצא פה כבר המון זמן. אין לי הוכחה חד משמעית אלא רק צילום של מישהו בעל אותו מבנה גוף, כשהוא סודק את דלת הכניסה לעסק שלי. אני כמעט בטוח שזה הוא. לא התלוננתי במשטרה, אבל כשאנחנו, בעלי העסקים בכרמל, היינו בפגישה בעירייה עם ראש העיר עינת קליש רותם, היא הזמינה אליה גם את נציגי מחלקת הרווחה בגלל ריבוי התלונות שלנו בעניין ההומלסים במרכז הכרמל. בפגישה הבנו שאין יותר מדי מה לעשות איתו, וזו הבעיה. ב' נמצא בימים האחרונים בהתקף. העובד שלי קלט אותו הבוקר ב-6:00 משתין מבחוץ לתוך התחנה של הכרמלית. אני יודע שהוא בא מבית טוב, שהוריו רופאים ושהוא מסכן. לא נעים שהוא בסביבה וחייבים לטפל בו".

ממשטרת ישראל נמסר: "המשטרה פתחה בחקירה לפני מספר חודשים עם קבלת תלונה על גרימת נזק לבית עסק בחיפה ועל השגת גבול. לאחר ביצוע פעולות חקירה, החשוד אותר ונעצר לחקירה בתחנת משטרת חיפה, ובסיומה הוא שוחרר בתנאים מגבילים. ככל שיתקבלו תלונות נוספות הן יטופלו בהתאם".

מעיריית חיפה נמסר: "נציגי מינהל הרווחה בוחנים את התלונה מול גורמי הטיפול והאכיפה המוסמכים בנושא".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אייל המפנה חיפה

    תן לו לשתות לאכול תראה איך הכל מתהפך לטובה .
    בטח קלט אותך שאתה רוצה לסלק אותו כי אתה באת מהאשפתות והוא מזכיר לך את העבר ולכן הוא עושה מה שצריך וזה להראות לך שיש מסכנים בעולם ואם לא תכיר בהם הם יכירו אותך .
    מהיום שאתה קורא את התגובה שלי אתה נותן לו לאכול .

  2. יוסי

    שני המגיבים למעלה. למה שאתם לא תזמינו אותו אליכם הביתה וגם תתנו לו לאכול ולשתות??

  3. אבא חושי

    צריך לחבוט בו עם מקל של טוריה, ולהושיב אותו על כסא גלגלים, זה ילמד אותו, או שלא, אבל יהיה נכה ויזדקק לעזרת אחרים..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר