מרכז הדר (צילום: RnDmS/depositphotos.com)
מרכז הדר (צילום: RnDmS/depositphotos.com)

פורום תיירנות ראשון: להחזיר את ההדר להדר

אחרי שנים של דעיכה זוכה רובע הדר בשנים האחרונות לתחייה מחודשת. יזמות התיירנות העצמאית תפסה תאוצה, וכך גם העניין הגובר במקום. ביוזמתה של הפעילה החברתית גילה לבני זמיר הוגשה למשרד התיירות תוכנית שזכתה למענק ולליווי של פרויקטור. בשבוע הבא יתקיים פורום ראשון בנושא

פורסם בתאריך: 12.10.22 12:19

בפעם הראשונה בהיסטוריה של הדר נמצא הגורם שיקדם את התיירות ברובע: ב-19 באוקטובר יתקיים הפורום הראשון בנושא תיירנות במתנ"ס טבריה 15 המיועד לכל העוסקים בתיירנות בהדר ואשר מטרתו היא קידום התיירות בהדר וחידוד הערכים הייחודי, ההיסטורי והנוכחי בכל התחומים. הפרויקט זוכה לתמיכה של חממת התיירות של משרד התיירות.

רובע הדר, אשר שנים רבות נמצא במצב של דשדוש ודעיכה, זוכה בשנים האחרונות לתחייה מחודשת בחלקים ספציפיים בו. זה התחיל עם רחוב מסדה, המשיך עם התעוררות שוק תלפיות בשנת 2015, וכיום הוא מוגדר ביחד עם העיר התחתית כמקומות הכי חמים בחיפה.

את הכפפה הרימה קהילת הדר – עמותה שמפעילה את חמשת המתנ"סים של הרובע, משמשת זרוע של חברת המתנ"סים ואחראית על הניהול הקהילתי לקידומה של הדר בתחומי חברה ותרבות. ביוזמתה של הפעילה החברתית גילה לבני זמיר שגם חברה בקהילת הדר ובעידודם של המנכ"ל יואב יגול ויו"ר הדירקטוריון וחבר מועצת העיר יוסי שלום הוגש הרעיון לבחינת חממת התיירות של משרד התיירות וזכה למענק של שעות פרויקטור אשר מונה ללוות את המיזם. בית הספר לתיירות של אוניברסיטת חיפה התגייס גם הוא ליוזמה, ומנכ"ל בית הספר גבריאל מלכה הסכים לסבסד קורס להכשרה לניהול עסקי תיירנות.

 

 

"אנשי משרד התיירות התחברו בהתלהבות לרעיון", אומרת לבני זמיר, "גם בהיבט של תיירות ברת קיימא שהופכת משמעותית מאוד באסטרטגיית המשרד שמקדם את התיירות מתוך ההיסטוריה, הסיפור המקומי ובעיקר הקהילות והכוח האותנטי מהשטח. הדר מעניינת גורמים רבים מחוץ לעיר שמבינים את חשיבות המקום בהיותו לב העיר ההיסטורי. זכינו לליווי של הפרויקטור גיא מלל שנרתם ממקום אכפתי מאוד ומשקיע. לטובת מיפוי המסלולים ובניית התוכן נשכרה גלי קדר, וביחד אנו עומדים לבנות תוכנית תיירות בעלת תשתית טכנולוגית ונגישות קלה וברורה למידע, תמריצים ליוזמות ותמיכה מקצועית חסרת תקדים להדר".

יגול: "הפורום יפגיש בפעם הראשונה את כל בעלי העניין מהמרחב ההדריסטי ויציג בפניהם את היזמות, את האפשרויות ואת הפוטנציאל. אנו זוכים גם לליווי של מובילי דעה בתקשורת שיקדמו את הנושאים הנוגעים לתיירות בהדר ויסייעו בבניית התודעה הציבורית למה שכבר קורה כאן ולמה שיצמח מהיזמות שאנו מקדמים. אני בטוח שזה ייצור מכפילי ערך למצב שכבר מתקיים ויזניק תהליכים שיתרמו להדר, לתיירות שבה ולכל מה שעשוי לקבל תפנית בעלת ערך מוסף. אני קורא לכל מי שעוסקים בתיירנות בכל היבט להצטרף לפורום ולקבוצת הווטסאפ שלו ולקחת חלק בקידום הנושא שכולנו נרוויח ממנו".

להצטרפות לקבוצת הווטסאפ לחצו כאן: קידום תיירנות בהדר הכרמל.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. חנה מרחוב תל חי

    לאחר כל שנות הגסיסה בתקופת יונה יהב, שהתעלם באטימות משכונת הדר והפך אותה למוקד פשע וסמים, באמת מרגישים בארבע השנים האחרונות התעוררות ומין רוח של שינוי. אולי יצא מזה משהו טוב.

  2. הדר

    מעניין איך זה יעבוד עם האוכלוסיה הדתית והערבית באיזור …ששתיהן לא מייחסות חשיבות לניקיון ואסתטיקה ולא שומרות או מטפחות את איזור המחיה שלהן

  3. גקי

    אין סיכוי. האוכלוסיה באזור מתחתית הסולם הסוציואקונומי. גם לתיאטרון חיפה הפסקנו להגיע כבר כמה שנים מחשש.

  4. צריך לדבר גלוי

    מפחידה ומסוכנת אחרי 6 בערב כשמחשיך הכל נסגר מי מסתובב בהדר. תיירנות סמים אולי. בואו נרד לקרקע המציאות הדר חייבת קודם כל ומעל הכל הוצאה ממנה של האוכלוסיה הפלילית האלימה והמסוכנת שהוכנסה בעידן יהב וחיסלה את הדר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר