מועדון השיט בחוף השקט (צילום: בועז כהן)
מועדון השיט בחוף השקט (צילום: בועז כהן)

פרשת השיט מסתעפת: עתירה הוגשה נגד קליש רותם והעירייה

לאחר שהפעילות לילדים בעלי צרכים מיוחדים במועדון השיט בחוף השקט הופסקה בשל אי הארכת ההתקשרות בין עיריית חיפה למשרד החינוך, שאפשרה שימוש בסירות המותאמות לילדים, הורים לעשרה ילדים על הרצף האוטיסטי הגישו עתירה נגד ראש העיר, ממלא מקומה, גזבר העירייה והעירייה עצמה

פורסם בתאריך: 24.10.22 07:55

הורים לעשרה ילדים על הרצף האוטיסטי הגישו לבית המשפט המחוזי בחיפה עתירה נגד ראש העיר עינת קליש רותם, ממלא מקומה נחשון צוק, גזבר העירייה שמוליק מרמלשטיין ועיריית חיפה במסגרת פרשת הפעילות לילדים בעלי צרכים מיוחדים במועדון השיט בחוף השקט, שהופסקה בשל אי הארכת ההתקשרות בין העירייה למשרד החינוך שאפשרה שימוש בסירות המותאמות לילדים שנמצאות בניהול בית הספר הימי בחוף. עו"ד אסף אורן, המייצג את ההורים, פנה כבר פעמיים לעירייה והתריע כי תוגש עתירה אם הפעילות לא תושב, וכעת כאמור הוגשה העתירה.

בפתח הדברים נכתב כי "עתירה זו עניינה התעמרות והתאכזרות בלתי נתפשת של המשיבים בילדים חסרי ישע, בעלי צרכים מיוחדים על הרצף האוטיסטי, שכל מבוקשם הוא להמשיך פעילות רבת שנים החיונית לשמירה על תפקודם התקין, על התפתחותם ועל בריאותם – והיא עשיית שימוש בכלי שיט ובציוד ימי בבעלות משרד החינוך, המתואמים במיוחד עבורם לצורך פעילות של שיט בחוף השקט. פעילות מבורכת זו התבצעה במשך תקופה ארוכה באין מפריע, עד לקבלת החלטה תמוהה של המשיבים להימנע מהארכת ההתקשרות מול משרד החינוך בהסכם שכל עניינו הוא העמדת כלי השיט והציוד הימי לטובת ילדי העותרים. בישיבת מועצת העיר האחרונה התייחסה ראש העיר בזלזול ובהתנשאות לעניינם של העותרים, טענה כאילו עסקינן ב'פופוליזם מטומטם' ושלחה את העותרים להגיש תביעה בבית המשפט. בצר להם, ולאחר שכל פניותיהם בכתב ובעל פה הושבו ריקם, נאלצים העותרים – הורים לעשרה ילדים על הרצף האוטיסטי -לפנות לקבלת מזור מבית המשפט הנכבד".

בהמשך העתירה נכתב כי "העותרים הם הורים לילדים ובני נוער בעלי צרכים מיוחדים על הרצף האוטיסטי, חלקם קטינים וחלקם מבוגרים יותר, הלוקחים חלק בפעילות שיט חינוכית בחוף השקט בהנחייתו ובהדרכתו של דוד חבוב. פעילות זו מבוצעת בהתנדבות מלאה של חבוב, אשר עושה עבודת קודש לרווחת הילדים, תוך שימוש בכלי שיט ובציוד ימי שבבעלות משרד החינוך, ובכלל זה סנוניות וקיאקים. בעשור החולף האריכה העירייה מפעם לפעם את התקשרותה מול המשרד בהסכם להעמדת כלי השיט והציוד הימי עבור הפעילות בחוף השקט, כאשר חלק מכלי השיט והציוד מותאמים במיוחד עבור ילדים בעלי צרכים מיוחדים. ב-19 באוגוסט 2020 הוארכה ההתקשרות האמורה לתקופה נוספת שהסתיימה ב-31 באוגוסט 2022".

 

 

לטענתו של עו"ד אורן, "ב-6 בספטמבר נדהמו העותרים לגלות כי בשל הימנעות העירייה מהארכת ההתקשרות נאסר על הילדים לעשות שימוש בכלי שיט ובציוד הימי של משרד החינוך. משמעות הדבר היא פגיעה קשה בחינוכם וברווחתם של הילדים בעלי הצרכים המיוחדים, שאינם יכולים עוד לצאת לים. לא מדובר על עניין של מה בכך. הילדים זקוקים לשמירה על מסגרת פעילות קבועה ויציבה. הימנעות המשיבים מהארכת ההתקשרות רבת השנים מול משרד החינוך לצורך העמדת הציוד הנדרש עבורם גרמה וגורמת להם נזקים בריאותיים".

עוד נכתב כי "לא קיימת מניעה כלשהי להארכת ההתקשרות של עיריית חיפה בהסכם עם משרד החינוך לתקופה נוספת, מה גם שאך לאחרונה אישרה מועצת העיר תקציבים הנדרשים לצורך כך, וכן הורתה לראש העיר בצורה מפורשת להתקשר מול משרד החינוך בהסכם לצורך העמדת כלי השיט והציוד האמורים לטובת ילדי העותרים וילדים נוספים על הרצף האוטיסטי".

ההורים מבקשים מבית המשפט לתת צו המורה למשיבים להאריך לאלתר את ההתקשרות בין העירייה למשרד החינוך לצורך העמדת כלי שיט וציוד ימי שבבעלות המשרד לטובת פעילות של ילדים בעלי צרכים מיוחדים על הרצף האוטיסטי בחוף השקט; וצו המורה למשיבים להעמיד בדחיפות כלי שיט וציוד ימי הדרושים לטובת פעילות ילדים בעלי צרכים מיוחדים על הרצף האוטיסטי בחוף השקט.

חברת מועצת העיר הילה לאופר: "בישיבת המועצה האחרונה חשפה ראש העיר את תוכניותיה לילדים על הספקטרום האוטיסטי שמגיעים לפעילויות בחוף השקט. היא רוצה להעביר אותם לזבולון. לפני כמה שבועות ביקשה חברת נמלי ישראל לסלק את עמותות השיט זבולון וצופי ים משטח הקישון לאחר שהעירייה לא עמדה בהתחייבותה לבנות להם מתחם בחוף השקט, ועכשיו באה ראש העיר ורוצה להעבירם למקום שממילא יפונה, מקום שעד כמה שידוע לי הוא מסוכן ולא בטיחותי. האם זו דרכה לחסל את פעילויות הילדים והשיט? והכי גרוע, ההתייחסות שלה לילדים, כאילו שהם חפץ דומם שאפשר להעבירו ממקום למקום. לא נאפשר את הפגיעה הזו בילדים, היא לא מבינה את הנזק שהיא גורמת להם, והכל בשם מאבקים פוליטיים מיותרים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ברכה

    ראשת העיר מיום ליום מתגלה במערומי ביצועיה ועליבותה האישיותית. למה בחרו בה?

  2. דורשים ועדה קרואה מטעם משרד הפנים

    שמשרד הפנים ידיח אותה וימנה ועדה קרואה
    למה מחזיקים 300 אלף תושבי חיפה בשבי הכשלון שלה??

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר