עין הים (צילום: פדואה סרוג'י)
עין הים (צילום: פדואה סרוג'י)

"לא רק שעושים שם פעילויות רק לערבים, עוד קוראים לזה ואדי אל-ג'מאל"

נמשכת הסערה סביב אירוע פתיחת המרכז הקהילתי קלור בשכונת עין הים, שכלל את השם הערבי של השכונה - ואדי אל-ג'מאל - בפרסומים הרשמיים של עיריית חיפה. יו"ר סיעת ש"ס במועצת העיר הרב אורי אוזן: "לעולם לא ניתן שהמתנ"ס יהיה 100 אחוז שלהם, נגמרו הימים האלה"

פורסם בתאריך: 30.10.22 13:35

אירוע פתיחת המרכז הקהילתי קלור בשכונת עין הים, שכלל את השם הערבי של השכונה – ואדי אל-ג'מאל – בפרסומים הרשמיים של עיריית חיפה ממשיך להכות גלים. כעת מצטרף לסערה יו"ר סיעת ש"ס במועצת העיר הרב אורי אוזן, שהוא מקורבו של הרב שי פרי, ראש מוסדות "החיים לדוד" אשר מחזיקים בישיבה בשכונה.

כפי שפורסם ביום שישי ב"כלבו – חיפה והקריות", הפרסומים הרשמיים של העירייה, שבהם מופיע שמה הערבי של עין הים, עוררו את זעמו של מייסד ארגון האחים השכולים לנצח אחי אלי דבי, וגם חברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג הודיעה כי השימוש בשם הערבי אינו חוקי, מכיוון שוועדת השמות בראשותה פסלה את הכוונה של ראש העיר עינת קליש רותם להוסיף לשכונה את השם הערבי בשל הליך לא תקין.

כעת קורא אוזן לבטל את האירוע, והוא אף מבקש מהשירות המשפטי של העירייה לבחון את קיומו. "השם של השכונה הוא עין הים, לא ואדי אל-ג'מאל ולא שום דבר", הוא אומר בכעס, "הנושא עלה לוועדת השמות ולא עבר, אז מפרסמים מודעה עם השם הערבי ועם הלוגו של העירייה?".

אוזן גם מבקר את ההתנהלות במתנ"ס ואת הפעילות בו, שמיועדות לדבריו רק למגזר הערבי בשכונה. כזכור, בחודש מאי פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" כי חברי המועצה שהירה שלבי ורג'א זעאתרה מסיעת חד"ש שלחו מכתב לקליש רותם, ובו הם טענו כי במרכז הקהילתי קלור בעין הים נעשה שימוש לא חוקי בחדרים על ידי עמותה המקושרת לש"ס, לאוזן ולרב פרי.

אוזן מסר אז בתגובה כי "גם קהילה ספרדית בעין הים רוצה להשתמש בשירותי המתנ"ס. אין סתירה בין הפעלת המתנ"ס לשימוש בחדרים התחתונים שלו. הקהילה החרדית, העמותה והורי הילדים ישמחו להתפנות מהחדרים המוזנחים והמסכנים שהוקצו להם באישור עיריית חיפה, ובתנאי שיקבלו מבנה מותאם, כפי שמגיע לכל ילד במדינת ישראל. עד לקבלת מבנה מותאם ולהפסקת המלחמות הפנימיות במינהל החינוך נגד הציבור החרדי, החדרים ישמשו לצורך החינוך של ילדי הקהילה".

 

 

כעת אומר אוזן: "אני לא כועס רק על השימוש בשם הערבי של השכונה. מה, אנחנו שכונה מעורבת אז עושים את כל הפעילויות במרכז רק לערבים? עכשיו מבינים למה שלבי עשתה בלגן מהפעילות לילדים החרדים שם? כבר אמרתי שאין לי בעיה להתפנות משם בתנאי שזה יהיה מתנ"ס גם ליהודים וגם לערבים. עכשיו יש שם מנהלת ערבייה שעושה פעילות רק לערבים. אף אחד לא שיתף אותנו, אף אחד לא דיבר על תקציב ואף אחד לא קרא לנו לראות איך מחלקים את הפעילות במתנ"ס. הכל הולך להיות של הערבים. פניתי לראש העיר ביום חמישי, והיא הבטיחה לי שהכל יהיה בשקיפות ושהפעילות תהיה שווה בשווה. דרשתי פגישה עם ראש העיר, עם מנהלת המתנ"ס, עם מנהלת אגף חברה וקהילה בעירייה טלי גולדשטיין ועם נציג של הקהילה היהודית בשכונה. לעולם לא ניתן שהמתנ"ס יהיה 100 אחוז שלהם, נגמרו הימים האלה. כל השנים זה היה רק אצלם, ואנחנו לא קיבלנו כלום – לא חוגים לילדים, לא פעילויות ולא שום דבר מהמקום הזה. עכשיו לא רק שעושים שם פעילויות רק לערבים, עוד קוראים לזה ואדי אל-ג'מאל".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

ההזמנה הרשמית של עיריית חיפה לפתיחת מרכז קלור

ההזמנה הרשמית של עיריית חיפה לפתיחת מרכז קלור

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. פוסט ציונות

    קליש כבר הציבה עמודים בצמתים העוגן/ההגנה בכניסה לשכונה עם שלט "ואדי אל ג'מאל". ובכרמל בצומת מוריה/וולפסון שלט "אל כבביר" במקום "כבירים"

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר