מתחם בז"ן (צילום: שגיא מורן)
מתחם בז"ן (צילום: שגיא מורן)

בעקבות התחלואה: צו סגירה למסעדה הפנימית של בז"ן

עד כה דווח ללשכת הבריאות המחוזית על תחלואה בקרב 44 מעובדי בז"ן שאכלו ביום חמישי במסעדה הפנימית של החברה. בצו ההפסקה המינהלי נכתב כי "חדר האוכל אינו במצב המתאים לפתוח אותו, ובהיעדר תיקון מלא של הליקויים וסיום החקירה והבדיקה, יש חשש ממשי לבריאות הציבור"

פורסם בתאריך: 13.11.22 15:36

לאחר שכ-40 עובדים בבתי הזיקוק במפרץ חיפה התלוננו ביום חמישי על תסמינים של קלקול קיבה, ושבעה מהם, ובהם אשה בהריון, אושפזו, חתמה היום (ראשון) סגנית רופאת מחוז חיפה ד"ר רנא שיבלי על צו הפסקה מינהלי למסעדה הפנימית של בז"ן.

במסגרת הצו, על המסעדה להיות סגורה ללא כניסת לקוחות, ואין לייצר, להכין מזון, לטפל במזון, להכניס מוצרים ולעשות שימוש בכל המוצרים הנמצאים בעסק עד לביטולו של הצו.

ד"ר שיבלי כתבה כי הצו נחתם "לאור התפרצות תחלואה המועברת דרך מזון בקרב עובדי בז"ן שסעדו במסעדה בשבוע שעבר והימצאותם של ליקויים בעסק אשר נצפו בביקורת תברואית שבוצעה על ידי נציגי לשכתנו ב-10 בנובמבר. עם קבלת הדיווח על ההתפרצות, זומנתם היום לשימוע בעניין הוצאת צו הפסקה מינהלי לעסק ו/או ביטול אישור משרדנו לרישיון העסק אשר ניתן על ידי הרשות המקומית. כפי שנמסר לכם בפתח השימוע, עד כה דווח ללשכתנו על תחלואה בקרב 44 סועדים מתוך 532 עובדים שסעדו במקום".

 

 

בצו נכתב כי בבדיקות מיקרוביאליות של דוגמאות מזון שהוגש במסעדה זוהו חיידקים פתוגניים וליקויים כגון אחסון מזון שהוחזר מונח על הרצפה ליד פח אשפה; בעיות ניקוז ושלוליות מים; הצטלבות בין מזון גולמי ומוכן; דלת של חדר קירור לירקות גולמיים עם גומיות שאינן אוטמות; חדר קירור לסלטים נמצא עם טמפרטורה גבוהה (במקרר נמדדה טמפרטורה של 13 מעלות במקום עד ארבע מעלות כנדרש); הדלת של חדר קירור אריזות מזון מוכנות פגומה; במחסן היבש יש סימני עובש בעגלת אחסון שתייה ובמקרר של המטבח החלבי.

ד"ר שיבלי ציינה כי "בעת הביקורת חדר האוכל היה מושבת ובתהליך ניקיון, מה שלא אפשר ביצוע ביקורת מלאה כולל היעדר יכולת להתרשם מתהליכי העבודה בזמן אמת. במהלך השימוע הצהרתם על הפעולות המתקנות שביצעתם ועל תיקון חלקי בלבד של הליקויים. התפרצות התחלואה ההמונית שאירעה בקרב הסועדים היא ככל הנראה תוצאה של כשלים הקשורים לנוהלי העבודה ולכשלים תפעוליים שיש לפעול לתיקונם המלא, בנוסף לשאר הליקויים התברואיים וליקויי התשתית שהובאו בדוח הביקורת. בנסיבות המתוארות, חדר האוכל אינו במצב המתאים לפתוח אותו, ובהיעדר תיקון מלא של הליקויים וסיום החקירה והבדיקה, יש חשש ממשי לבריאות הציבור. לאור כך, החלטתי להוציא צו הפסקה מינהלי לעסק".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רק חדר האוכל הוא הבעיה בבית זיקוק

    מרעילים חצי מליון בני אדם.. ומתלוננים על אוכל מקולקל!

  2. סמי

    משרד הבריאות כוחני ועובד בכיסויי תחת ! במקום להדריך ללמד ולעשות ביקורות הגיוניות בשת"פ עם בעל העסק !

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר