גן השלום (צילום: אלישע מלמד)
גן השלום (צילום: אלישע מלמד)

"גם לילדי תלפיות מגיע": צעדת מחאה על ההזנחה בגן השלום

לפני שבע שנים הוצת גן השלום הסמוך לשוק תלפיות, ומאז הוא עומד בשיממונו, למרות בקשות חוזרות ונשנות מעיריית חיפה להשמיש אותו לטובת התושבים. לחברי מועצת הדר נמאס מהסחבת, וביום שישי הם יקיימו צעדת מחאה מרחוב הרצל לגן, שבו יאורגנו משחקים לילדי השכונה

פורסם בתאריך: 29.11.22 07:56

בנובמבר 2002 נחנך בהדר גן השלום בזכות תרומה של תלמידי בתי הספר היהודיים בבוסטון, מסצ'וסטס, בארצות הברית. גן המשחקים, ששוכן בין הרחובות הרב אוחנה ונפתלי אימבר, מתחת למבנה של שוק תלפיות, שירת את האוכלוסייה המקומית לשמחתם של הילדים וההורים, והיו בו מתקני משחקים, ספסלים ועצים מצילים.

האידיליה הסתיימה לפני שבע שנים, כאשר בוקר אחד התעוררו תושבי הרחובות הסמוכים וגילו שמישהו הצית את הגן. מאז עומד הגן בשיממונו, למרות בקשות חוזרות ונשנות מעיריית חיפה להשמיש אותו לטובת התושבים, שרובם הם קשי יום ולא נהנים מפריבילגיות רבות.

כעת, לפעילים ממועצת הדר נמאס מהסחבת. "כבר שבע שנים שלא נעשה דבר", אמר ל"כלבו – חיפה והקריות" אחד מחבריה, "ראש העיר עינת קליש רותם ביקרה שם, כמו גם ראש מינהל התפעול, ולא קרה כלום. תשימו שם אפילו מתקני כושר, רק אל תשאירו את המקום עירום ובלי כלום".

 

הזנחה בגן השלום (צילום: אלישע מלמד)

הזנחה בגן השלום (צילום: אלישע מלמד)

 

 

אז החלטתם לנקוט צעדים?

"העזובה המשמימה והאבסורד בהזנחה הפושעת וחסרת הבושה, באמצע עיר גדולה בישראל, אינם מובנים. אם לא רואים בעיניים במה מדובר, לא מבינים עד כמה המצב חמור. הגן הנטוש מעצים את ההזנחה ואת העזובה הקיימות ממילא באזור הזה. לכן החלטנו לקיים ביום שישי צעדת מחאה לטובת שיקום גן השלום. לא נסכים לחכות עוד, גם לילדי השכונה מגיע. ילדי שכונת תלפיות אינם הפקר, והגיע זמן הדר".

כאמור, ביום שישי בשעה 13:30 ייפגשו הפעילים בכיכר איצקוביץ' (ליד סניף דואר נחלה שנסגר) ברחוב הרצל. משם תצא הצעדה לגן, שבו יאורגנו משחקים לילדי השכונה.

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

השלט בכניסה לגן השלום (צילום: אלישע מלמד)

השלט בכניסה לגן השלום (צילום: אלישע מלמד)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. זאתי

    בעוד שנה יש לקרוא את הגן ע"ש ראש העיריה היוצאת על מנת שתשאר מונצחת בעיר לדורי דורות.

  2. הכל ברור

    חבל שאתם לא גרים ברמת אשכול – אז העירייה הייתה משפצת לכם את הגנים כי בכירי העירייה גרים בשכונה
    הבנתם?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר