משה שובל (שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
משה שובל (שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

אחרי 14 יום: אותר החוטף של פקידת הבנק שנעלם ממעצר

משה שובל (70), שנאשם בניסיון שוד סניף בנק בהדר ובחטיפת פקידת הבנק, נעלם ממעצרו מאז 23 בנובמבר. על היעלמותו מבית החולים שאליו פנה נודע להם למשטרה ולשב"ס רק כעבור שישה ימים. גורם בפרקליטות אמר: "מקרה קלאסי של נפילה בין הכיסאות". לפני שעה קלה אותר שובל באמצע רחוב בהדר

פורסם בתאריך: 6.12.22 12:12

עדכון אחרון: 6.12.22 15:25

משה שובל בן ה-70, אשר נאשם בניסיון שוד סניף בנק מזרחי טפחות ברחוב הנביאים בהדר ובחטיפת פקידת הבנק, נעלם ממעצרו מאז 23 בנובמבר בלי להשאיר עקבות. זה אולי נשמע כמו סיפור דמיוני אבל הוא קרה באמת, ואף לא אחד מהגורמים המעורבים – משטרת ישראל והשב"ס – לא לוקח אחריות על המחדל. למעשה, דבר היעלמותו נודע להם רק לאחר שישה ימים.

ועכשיו לעובדות: בחודש ספטמבר 2021 החליט שובל לשדוד את סניף הבנק שבו היה לקוח. הוא זייף תעודה של חוקר פרטי מטעם הבנק, הגיע לביתה של פקידה שעובדת בבנק וביקש ממנה להתלוות אליו למתקן סודי לצורכי חקירה בעניין מעילת כספים בבנק. הפקידה הסכימה ונכנסה לרכבו, הוא כיסה את עיניה במסיכת בד בטענת כזב כי אסור לה לדעת איפה ממוקם המתקן, והצמיד לגופה מתקן דמה. 

בכתב האישום שהוגש נגדו נטען כי בחלוף שלוש שעות לקח שובל את הפקידה לסניף הבנק ואיים עליה שיפגע בפרטיותה ויגרום למותה בפיצוץ המטען אם היא לא תשדוד את הבנק לפי הנחיותיו. מיותר לציין שהתוכנית שלו נכשלה, ובהמשך היום הוא נעצר כשהיה ברכב בדרכו לתל אביב.

שובל נעצר עד תום ההליכים נגדו והוא ממתין למשפטו. בחודשיים האחרונים הוא שוחרר לחלופת מעצר בבית האבות פאלאס בנהריה, ויומיים לפני שנעלם הבחינו אנשי המקום שהוא מנסה לחבל במצלמות. בבית האבות לא לקחו סיכונים מיותרים והודיעו על כך לפרקליטות מחוז חיפה. שובל הובא לדיון בבית המשפט המחוזי בעיר בפני השופט ניצן סילמן, שהורה להחזירו למעצר.

גורם בפרקליטות אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "מה שקרה זה פשוט – בבית האבות ראו שהוא מנסה לשבור מצלמות כדי לברוח, ולכן הודיעו שהם לא רוצים להמשיך להיות ערבים לו. הם העדיפו שהוא יחזור לכלא, כי אם הוא יברח זה באחריותם".

שב"ס עדיין לא הספיק להעביר אותו לבית המעצר.

"כשהוא הבין שהוא חוזר לכלא הוא כנראה ביים משהו רפואי, לא יודעים מה בדיוק קרה שם. משמר בתי המשפט וצוות מד"א הודיעו לשופט כי יש לפנות את העציר לטיפול רפואי דחוף. השופט הורה לחובשים של מד"א לפנות אותו לקריה הרפואית רמב"ם, ונוסף על כך הורה שגורמי שב"ס ו/או המשטרה ישגיחו עליו עד שהוא יועבר לבית המעצר לאחר השחרור מבית החולים. זה לא קרה, לא שמרו עליו. זה מקרה קלאסי של נפילה בין הכיסאות".

איך ייתכן שלא שמרו עליו? הרי הביאו לבית החולים עציר.

"נכון, וזה על שב"ס. וגם עד שגילו שהוא לא שם עברו שישה ימים. הכתובת לתשובות היא שב"ס. מבחינת הפרקליטות, הגענו הבוקר לדיון בבית משפט אצל השופט סילמן כדי לראות מה עושים, אבל הדיון נדחה. מי שאחראית עכשיו למצוא אותו זו המשטרה".

 

 

מהתגובה של רמב"ם למקרה עולה כי העצור הגיע לחדר המיון ונעלם עוד באותו יום: "מדובר בגבר שפונה על ידי מד"א לבית החולים ולא נרשם במיון על ידי שב"ס, כפי שנהוג עם עצירים ועם אסירים. האיש עזב על דעת עצמו את המיון לאחר בדיקת רופא מבלי להודיע לצוות – תופעה מוכרת שמתבצעת תדיר על ידי אנשים שמחליטים לוותר על טיפול רפואי ולעזוב על דעת עצמם".

מפקד תחנת חיפה סגן ניצב חיים אזרד מסר: "משטרת חיפה פתחה בסריקות נרחבות עם היוודע דבר בריחתו של הנאשם, כאשר ריכוז המאמצים מתבצע במישורים המבצעי והמודיעיני. נעשה הכל כדי לאתר את החשוד ולהעמידו לדין".

מהשב"ס נמסר: "הנאשם לא נקלט על ידינו ואינו נמצא תחת אחריותנו".

עדכון (15:25): המשטרה הודיעה כי שובל נעצר: "תחנת חיפה פתחה בסריקות ובמגוון פעולות לאיתורו, הכוללות שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, ולפני זמן קצר הוא נעצר בחיפה והובא לחקירה בתחנת חיפה. בתום החקירה הוא יוחזר למעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו". ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע כי שובל נעצר באמצע רחוב בשכונת הדר.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משעמם בחיפה

    איזה איש משוגע. למה צריך ככ הרבה כסף בגיל 70 ועוד בחיפה …ומה עכשיו לפחות השיג לו קצת אקשן עם או בלי כסף הוא בטח דג עכשיו בקישון בשקט ספק מצטער על מעשיו, אוכל סנדוויץ ומשתעל בשקט

  2. יעקב

    הוא היה צריך כסף בגיל 70, כי כנראה שגם הגיל וגם השם וכל זהותו, מזויפת.
    וכל זה, בגלל האיכות הירודה של המשטרה שלנו.

  3. אריה

    קרו כבר נוכלויות דומות שהצליחו. הנוכל מתקשר למוכרת שכירה בחנות ומזדהה כבעל החנות ומבקש להוציא כסף מהקופה בשבילו ולתת לנהג מונית שהוא שולח לקבלו. המפתיע שזה עובד על פקידת בנק שנשמעת לנוכל לצאת איתו מהבית. איך יכול להיות שהעובדים לא עוברים השתלמות ותדרוך חודשי שמסביר להם שכל דבר ודיבור בענייני עבודה עושים רק מול מנהל הסניף בתוך הסניף.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר