ניזר פרחאת, רביע חלבי וחליפת הדיג המפויחת (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
ניזר פרחאת, רביע חלבי וחליפת הדיג המפויחת (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

נס: דייג נפגע מברק בחוף הים, וניצל בזכות חברו

רביע חלבי וניזאר פרחאת, תושבי דליית אל-כרמל, יצאו בשבת לדוג במפרץ חיפה. השניים היו עדים למופע ברקים, ורגע לפני שחלבי הניף את חכתו, הכה בה ברק. כתוצאה מכך הוא עף באוויר, נחת במרחק של כמה מטרים, איבד את הכרתו וסבל מכוויות ביד שמאל וברגל ימין. למזלו, חברו היה שם כדי לפנות אותו לקריה הרפואית רמב"ם

פורסם בתאריך: 15.1.23 16:39

רביע חלבי (41), אב לשלושה ונהג אוטובוס במקצועו, יצא אתמול (שבת) לדוג במפרץ חיפה עם חברו ניזר פרחאת, שניהם תושבי דליית אל-כרמל. את השניים תפס מזג אויר חורפי, אך הם היו בטוחים כי דבר לא יקרה להם, ואף לבשו חליפות מחממות. הם התמקמו במרחק של כמה עשרות מטרים זה מזה כדי לא להיפגע האחד מחכתו של האחר, והיו עדים למופע ברקים מרהיב בשעות הצהריים. רגע לפני שחלבי הניף את חכתו, הכה בה ברק, וכתוצאה מהפגיעה הוא עף באוויר ונחת במרחק של כמה מטרים. הוא איבד את הכרתו וסבל מכוויות ביד שמאל וברגל ימין.

חברו פרחאת מספר כי הוא ראה את הברק פוגע בחכה של חברו וכי הפגיעה לוותה בפיצוץ מחריש אוזניים: "זה היה כמו בסרטים, זה לא נתפש". למזלו של חלבי, פרחאת מיהר לאסוף את החפצים, הניף את חברו, הכניס אותו לרכבו ונסע היישר לקריה הרפואית רמב"ם. בבית החולים הוכנס חלבי לחדר ההלם ועבר סדרת בדיקות ואבחון במטרה לייצב את מצבו. לאחר שהכרתו שבה אליו, הוא אושפז באחת מהמחלקות הפנימיות.

 

 

חלבי: "דיג הוא תחביב שאני מפתח בחודשים האחרונים. כחלק מזה לבשתי חליפה שככל הנראה הגנה עלי מפני פגיעת הברק, שכן היא זו שככל הנראה סייעה להולכה של הברק שפגע בי לעבור היישר אל הקרקע. אני לא זוכר את האירוע, וכל מה שאני יודע סופר לי על ידי חברי ניזר שפשוט הציל את חיי. אני זוכר שהתעוררתי במיון ולא הבנתי למה אני כאוב ולמה יש לי כוויות ביד וברגל. בימים סוערים רצוי לא להסתובב בחוץ, ובמיוחד לא ללכת לדוג".

חברי הצוותים המטפלים ברמב"ם: "זהו נס לכל דבר ועניין. חלבי סובל מכוויות ביד שמאל וברגל ימין. ככל הנראה, זו העדות למעבר של הברק בעוצמה רבה דרכו. המזל הוא שחלבי היה עטוף בחליפה מבודדת שסייעה להוליך את הזרם הרב היישר אל הקרקע, ובכך להציל את חייו. את סימני הפגיעה ניתן גם לראות על גבי החליפה. הוא לא זוכר דבר מהאירוע, והטיפול כולו ניתן על סמך עדותו של פרחאת שפינה אותו בזמן, שמר על קור רוח, ובכך הציל את חייו".

 

אזור פגיעת הברק בחליפה החרוכה (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

אזור פגיעת הברק בחליפה החרוכה (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר